TDC Musik butik og afspilning i WinAmp
Fra : Ukendt

Dato : 23-10-05 14:23

Hej.

Jeg har lige købt en sang gennem TDC's musik butik. Jeg har ingen problemer
med at afspille sangen i Windows Media Player, men sangen kan ikke afspilles
i WinAmp.

Kan det ikke ændres?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-10-05 15:05

Den 23-10-05 15.23 skrev Michael Sørensen følgende:

> Jeg har lige købt en sang gennem TDC's musik butik. Jeg har ingen problemer
> med at afspille sangen i Windows Media Player, men sangen kan ikke afspilles
> i WinAmp.

Prøv at tjekke tråden "WMA og iTunes og TDCmusik???". Det er samme
problemstilling og samme løsning.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at bruge Google som lommeregner.

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-05 15:16

Hej Kim.

> Prøv at tjekke tråden "WMA og iTunes og TDCmusik???". Det er samme
> problemstilling og samme løsning.

Tak for henvisningen.

Jeg så sidste indlæg i tråden og tænkte det samme. Men jeg vil lige tage et
kig på hele tråden nu.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 23-10-05 15:17

"Michael Sørensen" <.> skrev:

> Jeg har lige købt en sang gennem TDC's musik butik. Jeg har ingen
> problemer med at afspille sangen i Windows Media Player, men
> sangen kan ikke afspilles i WinAmp.

Du kan muligvis løse problemet ved at opdatere WinAmp til nyeste
version. I de ældre versioner var der en fejl der gjorde det muligt at
gemme DRM-beskyttede filer som wav-filer. Dette har medført at licensen
der hentes når musikken skal afspilles er blevet opdateret så ældre
versioner af WinAmp udelukkes (en kort forklaring på noget
halvkompliceret som jeg ikke selv har den fulde forståelse for)

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Anders

Dato : 23-10-05 18:29

Hej Michael

Du skal bare opdatere til seneste version af WinAmp, den understøtter mp3,
AAC, WMA, HELE dynen. De gamle versioner understøttede ikke f.eks. AAC
(apples (lorte)format) og WMA (Micro$ofts (lorte)format)

Mvh Anders

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-05 18:35

Hej Anders.

"Anders" <andersvalenFjErN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> AAC, WMA, HELE dynen. De gamle versioner understøttede ikke f.eks. AAC
> (apples (lorte)format) og WMA (Micro$ofts (lorte)format)

Tak for hjælpen.

Dog er der en lille krølle

Jeg havde den næstnyeste version før, der også understøttede WMA. Jeg havde
købt flere andre sange gennem nettet. Nogle kunne høres andre kunne ikke.

Jeg har dog uninstalleret og geninstalleret nyeste version og nu kører det.

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 23-10-05 20:33

Anders skrev:

> AAC (apples (lorte)format)

AAC er ikke Apples. Det er (så vidt jeg har forstået) en standard,
nærmere bestemt en del af MPEG-2/4-standarderne.
http://www.aac-audio.com/

Apple selv skriver på deres hjemmeside:

"AAC was developed by the MPEG group that includes Dolby, Fraunhofer
(FhG), AT&T, Sony and Nokia..."
http://www.apple.com/quicktime/technologies/aac/

Noget andet er så, at de filer, man kan købe i iTunes Music Store, (i
AAC-formatet) er "indpakket" på en måde, så de ikke kan kopieres frit.
Det har vel sådan set ikke noget med selve AAC-formatet at gøre.

> WMA (Micro$ofts (lorte)format)

Ja, WMA (Windows Media Audio) er Microsofts eget format.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Morten Bowman

Dato : 23-10-05 22:25

On Sun, 23 Oct 2005 21:33:06 +0200, jjj@cyrk.dk (Jesper Juellund Jensen)
wrote:

> [...]
>AAC-formatet) er "indpakket" på en måde, så de ikke kan kopieres frit.
>Det har vel sådan set ikke noget med selve AAC-formatet at gøre.

Nej det er vel mp4 der er Apples format? Det er en modificeret udgave af aac
så vidt jeg ved?

Fra : Peter G

Dato : 23-10-05 23:28

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> writes:

> Nej det er vel mp4 der er Apples format? Det er en modificeret udgave af aac
> så vidt jeg ved?

Nej. mp4 er containeren for Itunes AAC-filer. Selve lydformatet er AAC,
som Jesper så korrekt påpeger ikke er skabt af Apple. Det er mp4 i og
for sig heller ikke. De har bare populariseret dem via Itunes.

http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Audio_Coding
http://en.wikipedia.org/wiki/Mp4

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.