Kashmir i radioen!
Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 19:30

Nu spillet Kashmir jo på p3 i aften!
Jeg kan huske sidst de psillede. Det var Live fra taget!

Der var et par der havde gemt den fra satelit, og lavet om til mp3 i 256kb/s

Er de rnogen der gør det samme med kashmir i aften? Og så lige for at være
på den sikre side. Er det lovligt at hente en radioudsendelse? (vil nødig
have noget i klemme)

Fra : Holst

Dato : 06-10-05 19:50

S.G wrote:

> Er de rnogen der gør det samme med kashmir i aften? Og så lige for at være
> på den sikre side. Er det lovligt at hente en radioudsendelse? (vil nødig
> have noget i klemme)

Nej.

Fra : Rune Jensen

Dato : 06-10-05 20:34

Holst wrote:

> Nej.

Du må da gerne optage fra radio og gemme det, også i mp3 format.

-Rune Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 20:46

Håber sq der er en der har nappet det så! :)

Fra : Holst

Dato : 06-10-05 20:55

S.G wrote:

> Håber sq der er en der har nappet det så! :)

Det skal du selv, hvis det skal være lovligt.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 08-10-05 17:23

Holst wrote:

> Det skal du selv, hvis det skal være lovligt.

I princippet,ja

Men det er nu svært at konstatere hvorvidt man selv har optaget en MP3
eller om den er hentet på nettet... Medmindre self. at man bliver taget
på fersk gerning i at distribure den, hvilket kun sker hvis man lægger
den ud så alle kan hente...

Men det her hører vist mere hjemme i dk.videnskab.jura

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Holst

Dato : 08-10-05 18:03

Esben von Buchwald wrote:

> I princippet,ja

Ikke bare i princippet. Også i praksis.

> [...]
> eller om den er hentet på nettet... Medmindre self. at man bliver taget
> på fersk gerning i at distribure den, hvilket kun sker hvis man lægger

Det er jo lige det. Men en ulovlighed bliver jo ikke mindre ulovlig af,
at ingen ser den. Man bliver blot ikke straffet. Det er fuldstændig
ligesom mord. Opdager ingen mordet, bliver morderen heller ikke
straffet. Men det gør jo ikke uopdagede mord lovlige.

Fra : Rune Jensen

Dato : 08-10-05 22:44

Holst wrote:
[...]
> [...]
> ligesom mord. Opdager ingen mordet, bliver morderen heller ikke
> straffet. Men det gør jo ikke uopdagede mord lovlige.

Ok det var vist en lidt langt ude sammenligning.

Der jeg synes at forskellen er i det her tilfælde er at alle har
muligheden for at optage det lovligt, så kan jeg ikke se problemet i at
en anden person får det man har optaget. Det er selvfølgelig stadigt
ulovligt, men jeg synes den er ude i gråzonen.

-Rune Jensen

Fra : Holst

Dato : 06-10-05 20:54

Rune Jensen wrote:

> Du må da gerne optage fra radio og gemme det, også i mp3 format.

Ja, men det er jo ikke det, spørgeren efterlyser. Han efterlyser at
andre gemmer det som mp3, hvorefter de gør det tilgængeligt, så han kan
få det. Og det er ikke lovligt.

Fra : Rasmus Broholm Ander~

Dato : 09-10-05 16:09

Holst wrote:

> Ja, men det er jo ikke det, spørgeren efterlyser. Han efterlyser at
> andre gemmer det som mp3, hvorefter de gør det tilgængeligt, så han
> kan få det. Og det er ikke lovligt.

Det er ikke humlen! ;) Nogen som har optaget det? Det var vist det
oprindelige formål med denne tråd!

/Rasmus

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-10-05 20:38

Rasmus Broholm Andersen skrev:
> Det er ikke humlen! ;)

Jeg tror ikke, smileyer giver immunitet i henhold til lovgivningen.

> Nogen som har optaget det? Det var vist det
> oprindelige formål med denne tråd!

Det oprindelige indlæg gjorde det udtrykkelig klart, at spørgeren
ikke var interesseret i at bryde loven.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Rasmus Broholm Ander~

Dato : 10-10-05 21:07

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Jeg tror ikke, smileyer giver immunitet i henhold til lovgivningen.

> Det oprindelige indlæg gjorde det udtrykkelig klart, at spørgeren
> ikke var interesseret i at bryde loven.

Godt vi har politimænd blandt os!

Men til de som måtte være interesserede så kan man lige nu se koncerten på
webcam på www.dr.dk/p3

/Rasmus