Hvad synger Bloodhound Gang om? (underlige~
Fra : Kong Kent

Dato : 03-10-05 15:40

I sangen synes jeg de siger "Foxtrot, uniform, Charlie, kilo..."

Hvad pokker kan det have med noget at gøre? En dans, militære
beklædningsgenstande, et drengenavn og vægtenhed?!

Fatter minus af det. Uanset hvordan jeg prøver at lytte til resten af
teksten. Cirka 4 - 5 gange om dagen spiller P3 sangen. Kan nogen hjælpe?

mvh

Kent

Fra : Holst

Dato : 03-10-05 15:47

Kong Kent wrote:

> I sangen synes jeg de siger "Foxtrot, uniform, Charlie, kilo..."
>
> Hvad pokker kan det have med noget at gøre? En dans, militære
> beklædningsgenstande, et drengenavn og vægtenhed?!

Forbogstaverne siger ligesom det hele.

Fra : Kong Kent

Dato : 03-10-05 15:54

Holst wrote:

> Forbogstaverne siger ligesom det hele.

I know. Det var en driller. Tjek det første bogstav i hver sætning i det
sidste afsnit jeg skriver

mvh

Kent - derfor smiley'en i mit navn også i første indlæg *hehe*

Fra : Sune Salminen

Dato : 03-10-05 15:49

Kong Kent wrote:
> I sangen synes jeg de siger "Foxtrot, uniform, Charlie, kilo..."

Det er jo det gode gamle internationale walkie-talkie sprog.

Jeg vil tro det bliver brugt for at være sikker på at undgå at der
bliver hørt forkert.
Hvis nu du sad i kontroltårnet og skulle snakke med nogen der var ude og
flyve i et fly påtrykt bogstaverne OY-BKW, så hedder det Oskar Yankee
Bravo Kilo Whisky når du snakker i radioen.

Du kan sikkert finde en oversigt på nettet

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 03-10-05 16:08

Sune Salminen wrote:

> [...]
> Yankee Bravo Kilo Whisky når du snakker i radioen.
>
> Du kan sikkert finde en oversigt på nettet

Ja, hej....

Jeg kravler lige tilbage under min sten.

-Sune

Fra : Pipeline

Dato : 03-10-05 23:24

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, hej....
>
> Jeg kravler lige tilbage under min sten.
>
> -Sune

Og gode gamle Kliché lavede en sang over "walkie-alfabetet".
Den hedder 'Bravo Charlie', og går sådan cirka sådan her:

Bravo charlie radio
Omega november
Romeo
Echo x-ray papa kilo lima
Mike yankee tango
India

Oh julia
Oh hå hå hå
Julia

Charlie mike uniform
Zulu hotel

Bravo alfa charlie victor foxtrot radio
Omega november
Romeo
Echo x-ray papa kilo lima
Mike yankee tango
India

Oh julia
Oh hå hå hå
Julia

Zulu hotel

Bravo charlie radio

Echo x-ray papa kilo lima
Mike yankee tango
India

Oh julia
Oh hå hå hå
Julia

Zulu hotel

Echo x-ray
Huææuæiæiæi

Bravo charlie radio

Fra : Jacob E.

Dato : 03-10-05 22:33

Sune Salminen wrote:
> Hvis nu du sad i kontroltårnet og skulle snakke med nogen der var ude
> og flyve i et fly påtrykt bogstaverne OY-BKW, så hedder det Oskar
> Yankee Bravo Kilo Whisky når du snakker i radioen.

....og så ville du forresten sikkert også sige noget i retning af: "ret op,
RET OP FOR HELVEDE, DU FLYVER PÅ HOVEDET!!!" til piloten...

(lidt internt til dem, som er over 30, og kan huske en bestemt tv-udsendelse
om en uheldig flyvetur i et privatfly).

Mvh Jacob

Fra : Esben

Dato : 04-10-05 17:41

"Jacob E." <sp@mmersdie.ok> skrev i en meddelelse

> [...]
> RET OP FOR HELVEDE, DU FLYVER PÅ HOVEDET!!!" til piloten...
>
> (lidt internt til dem, som er over 30, og kan huske en bestemt

Og dem lige lidt under 30 :) Det var realitydokusoap der ville noget.

--
Esben

Fra : Jacob E.

Dato : 04-10-05 18:46

Esben wrote:
> "Jacob E." <sp@mmersdie.ok> skrev i en meddelelse

> Og dem lige lidt under 30 :) Det var realitydokusoap der ville noget.

Jeps!!! Længe før der var tænkt på "Rescue 911"

Mvh Jacob

Fra : Rasmus Broholm Ander~

Dato : 09-10-05 16:06

Sune Salminen wrote:
> Det er jo det gode gamle internationale walkie-talkie sprog.

Som militærmand må jeg rette dig! :D
Det hedder ikke walkie-talkie sprog -det hedder det fonetiske alfabet.
Det kan ses her: http://www.glemsom.dk/sprog/fonetisk_alfabet.htm

/Rasmus

Fra : Jacob Dinesen

Dato : 03-10-05 17:55

On Mon, 03 Oct 2005 16:40:24 +0200, Kong Kent <notvalid@doh.com>
wrote:

:)
--
Jacob Dinesen
http://foto.jacobdinesen.net/

Fra : Dopedog

Dato : 04-10-05 11:01

> [...]
>
> Fatter minus af det. Uanset hvordan jeg prøver at lytte til resten af
> teksten. Cirka 4 - 5 gange om dagen spiller P3 sangen. Kan nogen hjælpe?

Hva fa'n ... Lever du endnu Kent ?