Anbefaling: Ulrich Schnauss (Melodisk Ambi~
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 21-09-05 21:30

Hej,

jeg har lige fået fat i Ulrich Schnauss' to CDer:

"Far Away Trains Passing By"
og
"A Strangely Isolated Place"

og det er bare superfedt ambient! Meget melodisk og varierende, hvis man
bliver lidt skræmt af jeg kalder det ambient :)

Jeg har lyttet til det hele dagen og jeg kan bare ikke lade være. Her er
en god anmeldelse:
http://www.bbc.co.uk/music/experimental/reviews/schnaussulrich_farawaytrains.shtml

PS: Det er ikke helt nye skiver, de har stået på min ønskeseddel i lang tid.

--
Now Playing
Ulrich Schnauss - Clear Day

Fra : Jacob E.

Dato : 22-09-05 14:02

Thomas Jespersen wrote:
> [...]
>
> og det er bare superfedt ambient! Meget melodisk og varierende, hvis
> man bliver lidt skræmt af jeg kalder det ambient :)

Så kald det "Chill-out", det er måske mere spiseligt
Men ja, det er skide lækkert musik.

Mvh Jacob E.

Fra : Peter Heide

Dato : 23-09-05 12:34

"Jacob E." <sp@mmersdie.ok> skrev i en meddelelse

> Så kald det "Chill-out", det er måske mere spiseligt
> Men ja, det er skide lækkert musik.

Hvad med at kalde det Electronica. Det er det alle de kloge hoveder
i IDM kalder det.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 23-09-05 17:39

On Fri, 23 Sep 2005 13:34:06 +0200, Peter Heide wrote:

> Hvad med at kalde det Electronica. Det er det alle de kloge hoveder
> i IDM kalder det.

Åh, nej når jeg hører ordet IDM eller electronica tænker jeg på de tonsvis
af fantasiløse bands der kopierer fra Autechre m.m.

--
Now Playing:
Kliché - Patrulje

Fra : Peter Heide

Dato : 24-09-05 02:44

> Åh, nej når jeg hører ordet IDM eller electronica tænker jeg på de tonsvis
> af fantasiløse bands der kopierer fra Autechre m.m.

Enig. Schnauss er vel "feel good" electronic. Autechre sammen m.Aphex Twin
Squarepusher nyskabende i midt-slut 90erne. Men ikke rigtigt mere at hente
dér.
Analord 1-11 af RDJ....joh, der er nogle perler imellem. Han burde tage sig
sammen.
Har lavet en compilation-CD af serien og det er acid/melotronica m. et
disco-beat
så selv 2005 publikum må anerkende