Gratis "white noise" eller "pink noise"?
Fra : Koeffe

Dato : 20-09-05 21:23

Er der nogen der ved hvor jeg kan downloade white eller pink
noise gratis?

--
Koeffe

Fra : Hauge

Dato : 20-09-05 21:36

Koeffe wrote:
> Er der nogen der ved hvor jeg kan downloade white eller pink
> noise gratis?

En del wav-redigeringsprogrammer (fx. Cooledit) kan generere disse typer
støj, og en del andre lyde.
Håber du kunne bruge svaret til noget, selvom det jo ikke var det du spurgte
efter

Mvh Hauge

Fra : Koeffe

Dato : 20-09-05 21:52

"Hauge"

> [...]
generere disse typer
| støj, og en del andre lyde.
| Håber du kunne bruge svaret til noget, selvom det jo ikke

Måske er jeg dum at høre på nu, men jeg gider egentlig ikke
installere et program kun for at udlede noget pink/white
noise. Jeg har så mange små programmer installeret, som kun
er blevet brugt en gang.

Derfor tænkte jeg om der var en venlig sjæl der alligevel
sad og rodede i et lydprogram, der gad generere lidt noise,
og så maile det til mig. Det behøver vel egentlig kun være
et kort stykke, for så kan jeg jo bare loope det ved
afspilningen.

På forhånd tak :)

--
Koeffe

Fra : Max

Dato : 20-09-05 22:03

Hej Koffe

> et kort stykke, for så kan jeg jo bare loope det ved
> afspilningen.

Hvad skal du bruge ?

Jeg laver gerne stykker og sender til dig.

Mvh Max

Fra : Koeffe

Dato : 20-09-05 22:20

"Max" skrev i en meddelelse

| Hvad skal du bruge ?
|
| Jeg laver gerne stykker og sender til dig.

Tjah, er pink noise ikke bare pink noise, eller? Jeg har
lige lært mig at forskellen på pink og white noise er, at
white noise har lige meget styrke i alle frekvenser hvor
pink noise er højere i visse frekvenser end andre. Om det er
pink eller white noise du laver til mig, er egentlig
ligegyldigt tror jeg. Men hvis du har meget tid i overskud
må du da gerne lave begge dele :)

Tak.

--
Koeffe

Fra : Max

Dato : 20-09-05 22:31

Hej Koeffe

> ligegyldigt tror jeg. Men hvis du har meget tid i overskud
> må du da gerne lave begge dele :)

De er på vej

Mvh Max

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-09-05 13:03

"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> skrev

> Måske er jeg dum at høre på nu, men jeg gider egentlig ikke
> installere et program kun for at udlede noget pink/white
> noise. Jeg har så mange små programmer installeret, som kun
> er blevet brugt en gang.

Hvis du virkelig har et seriøst behov for hvidstøj, så er det da også ret
væsentligt, at du kender kilden og ved, at frekvenskurverne er i orden.

Ellers kan det da være ligegyldigt...

Claus

Fra : Hauge

Dato : 24-09-05 13:22

Hejsa
Claus Tersgov wrote:
> Hvis du virkelig har et seriøst behov for hvidstøj, så er det da også
> ret væsentligt, at du kender kilden og ved, at frekvenskurverne er i
> orden.

Det kaldes jo kun white- hhv. pink-noise hvis det overholder speci.. Eller
rettere, sådan burde det være..

/Hauge

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-09-05 23:13

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev

> Det kaldes jo kun white- hhv. pink-noise hvis det overholder speci.. Eller
> rettere, sådan burde det være..

Ja, den er jeg helt med på. Min pointe er bare, at skal man være helt
sikker, så bør man også kende kilden og ikke bare bruge een eller anden
tilfældig mp3 fil eller lignende stump, man ikke kender oprindelsen på.

Der er sikkert tonsvis af den slags lydbidder på nettet, men du har også kun
ringe chance for at vide, om det er korretk indspillet. Derfor er det en god
ide at anvende et program/generator af en ordentlig beskaffenhed.

Claus

Fra : Mini

Dato : 20-09-05 21:52

> Er der nogen der ved hvor jeg kan downloade white eller pink
> noise gratis?
>

> --
> Koeffe

Et gammelt trick er, at indstille en FM tuner midt imellem 2 stationer, slå
FM-muting fra, og optage støjen ad libitum.
Denne støj er bl.a velegnet til azimut justering af tonehoveder o.l. - roder
du med analoge bånd ?

Mini

Fra : Koeffe

Dato : 20-09-05 22:13

"Mini" <miniauth@removeGmail.com> skrev

> [...]
2 stationer, slå
| FM-muting fra, og optage støjen ad libitum.
| Denne støj er bl.a velegnet til azimut justering af

Nææh, det er egentlig bare til justering af mit surround
setup :)

--
Koeffe

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-09-05 22:24

Hej!

Koeffe wrote:

> Er der nogen der ved hvor jeg kan downloade white eller pink
> noise gratis?

Hvad med et program specifikt beregnet til formålet?

<
http://ist-socrates.berkeley.edu/~phylabs/bsc/Supplementary/NoiseGenerator.html

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 21-09-05 08:01

Koeffe wrote:
> Er der nogen der ved hvor jeg kan downloade white eller pink
> noise gratis?

Hvis du sidder ved en Linux maskine:

cat /dev/urandom > /dev/dsp

(men skru' ned for højttalerne før du gør det :) )

--
Now Playing
Ulrich Schnauss - knuddelmaus

Fra : Tømreren

Dato : 21-09-05 14:08

"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvor jeg kan downloade white eller pink
> noise gratis?

Bla. her:
http://dev5.sites.dk/dlkategori.asp?dlid=21&pk=