CD-opbevaring
Fra : Anita

Dato : 18-09-05 16:38

Jeg ønsker at finde plast-lommer til opbevaring af mine cd'er istedet for
plast-covere.

Jeg har fundet disse:
http://shopping.ofir.dk/shopping/PRODUCT.ASP?VARENR=123830&BUTIKSID=371

Men hvis nogle herinde kender til steder der er billigere eller bredere end
128 mm vil jeg gerne høre om det. (Vil gerne have både for og bagside med og
helst uden at skulle klippe i bagsiden).

Pft.
Anita

Fra : Steen

Dato : 18-09-05 20:30

In article <dgk0t5$esu$1@news.jay.net>, "Anita" <anitaoestX@Xgmail.com>
wrote:

> [...]
> 128 mm vil jeg gerne høre om det. (Vil gerne have både for og bagside med og
> helst uden at skulle klippe i bagsiden).

undgå de billige.

Jeg har købt nogle billige fra TP for ca. 5 år siden.

Nu er jeg gået i gang med at vaske de cd'er jeg har lagt i deres
plastlommer i vand og sæbe, da de alle er blevet fedtet og hænger fast i
plastlommerne.

Bare et råd.

Hilsen

Steen

Fra : Anita

Dato : 18-09-05 20:49

Steen <steengod@hotmail.com> skrev:
> [...]
>
> Nu er jeg gået i gang med at vaske de cd'er jeg har lagt i deres
> plastlommer i vand og sæbe, da de alle er blevet fedtet og hænger

Okay, tak for det. Hvad tror du det skyldes?

Havde du papir-coveret med nede i lommerne? Eller alene cd'erne?

Venligst Anita

Fra : Steen

Dato : 25-09-05 18:54

In article <dgkfl0$tm0$1@news.jay.net>, "Anita" <anitaoestX@Xgmail.com>
wrote:

> Okay, tak for det. Hvad tror du det skyldes?
>
> Havde du papir-coveret med nede i lommerne? Eller alene cd'erne?
>
> Venligst Anita

Jeg havde cd og frontcover sammen.

Nu bruger jeg nogle med noget stof imellem.

Hilsen

Steen

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-05 22:45

> Jeg ønsker at finde plast-lommer til opbevaring af mine cd'er istedet for
> plast-covere.
>
> Jeg har fundet disse:
> http://shopping.ofir.dk/shopping/PRODUCT.ASP?VARENR=123830&BUTIKSID=371

Har du lånt nogle cd'ere eller dvd'ere på biblioteket for nyligt hvor de
ligger i sådan nogle plastlommer, så kan du se hvordan de ser ud, ikke alt
for godt enormt rissede, så hold dig fra dem.

Jeg vil foreslå nogle lommer med en slags filt og her hænger de heller ikke
fast efter et stykke tid.

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Christina Estrup

Dato : 19-09-05 07:14

Kimila wrote:
> Har du lånt nogle cd'ere eller dvd'ere på biblioteket for nyligt hvor de
> ligger i sådan nogle plastlommer, så kan du se hvordan de ser ud, ikke alt
> for godt enormt rissede, så hold dig fra dem.

Er du sikker på, at det er lommernes skyld, at cd'erne er så ridsede?
Mon ikke det snarere er lånerne, der behandler skiverne skødesløst?

mvh
Christina

Fra : Anita

Dato : 19-09-05 07:57

Christina Estrup <klawz@hotmail.com> skrev:

> Er du sikker på, at det er lommernes skyld, at cd'erne er så
> ridsede? Mon ikke det snarere er lånerne, der behandler skiverne
> skødesløst?

Det vil jeg tro.

Filt-lommerne (som Kim foreslår) duer desværre ikke rigtigt. De kan ikke
indeholde papircoveret.

Venligst Anita

Fra : -=JF=- arb

Dato : 19-09-05 13:04

Fra : -=JF=- arb

Dato : 19-09-05 13:06

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse

> Filt-lommerne (som Kim foreslår) duer desværre ikke rigtigt. De kan ikke
> indeholde papircoveret.

Hov... Fik vist lige sendt en tom... Beklager!

Jeg bruger filtlommerne til mine CD'er, og der er lige præcis plads til
forsidepapiret... Bagsiden folder jeg bare så mest mulige at trykket er
synligt. Det er under alle omstændigheder sjældent at jeg har brug for at
læse tracklisten.

Mvh John

Fra : ab©

Dato : 22-09-05 09:59

"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger filtlommerne til mine CD'er, og der er lige præcis plads til
> forsidepapiret...

Og den nævnte pris er helt ude i hampen - jeg har i forskellige forretninger
købt 50 skt. for kr. 20,- / 25,-.

ab (-c:)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-09-05 00:00

> [...]

> forsidepapiret... Bagsiden folder jeg bare så mest mulige at trykket er
> synligt. Det er under alle omstændigheder sjældent at jeg har brug for at

Har du ikke problemer med, navnlig hjemmebrændte bliver hurtigt ridset?

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-09-05 23:59

"Kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev

> Jeg vil foreslå nogle lommer med en slags filt og her hænger de heller
ikke
> fast efter et stykke tid.

Dem har jeg mange af, både dyre og billige mapper. Desværre er det min
erfaring, at hjemmebrændte cdrommer bliver ualmindeligt hurtigt ridset i
disse lommer, når man skal bruge dem ofte - også selv om man er forsigtig.

Det er noget værre møg, fordi jeg er dødhamrende træt af æsker, og der er
lædermapperne smarte..

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-09-05 00:13

> [...]

og
> helst uden at skulle klippe i bagsiden).

Jeg har lige købt en hel mappe i Aldi med plads til 320 skiver, og som havde
god plads til covers. Den koste kun 99,- men det var et onsdagstilbud.

www.tersgov.dk/cdaldi.jpg

Ellers kan du købe denne i Harald Nyborg: www.tersgov.dk/cdhn.jpg den er
også ok, men covers går lidt mere trægt en den Blue Tinum fra Aldi. Det
smarte ved aldimodellen er, at man kan sætte nye sider ind, f.eks. A4 sider
og lignende. Måsk kan du købe den hos importøren www.bluetinum.net

Claus

Fra : Anita

Dato : 25-09-05 10:33

Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> skrev:
> [...]
> fra Aldi. Det smarte ved aldimodellen er, at man kan sætte nye
> sider ind, f.eks. A4 sider og lignende. Måsk kan du købe den hos

Mange tak for tipsene. Men jeg vil gerne have "løsstyks-lommer", da vi har 7
Tommy Larsen cd-holdere + 2 klodsede reol-agtige dimser. Hvis vi nu fik
vores cd'er over i lommer ville de alle kunne være i disse TL cd-holdere
inde i et skab. Og det kunne jeg mægtig godt tænke mig.

Se cd-holderne her:
http://www.trend-netshop.dk/product.asp?product=36&sub=26

Venligst Anita