Efterlysning af nummer med Dire Straits
Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 18-09-05 15:53

Hej.

Kan I hjælpe mig med at finde titlen på et nummer med Dire Straits?
Det har været sound track til filmen Local Hero. Jeg har et live album
med nummeret, men jeg vil gerne have en studieoptagelse af nummeret. På
cden med live-nummeret står der ikke, hvad nummeret hedder. Der står
blot Wild Theme (Local Hero). Jeg *mener* at nummeret i virkeligheden
hedder Going Home, men jeg er ikke sikker.

Kan I huske, hvad nummeret hedder og hvilket album det er på i ikke-live
version? Evt. også hvor man kan købe cden?

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk/

Fra : Ole Damgaard

Dato : 18-09-05 16:38

Ganske rigtigt - den hedder Going Home.
Du kan finde den på The very best of Dire Straits
plmrk og nr. Vertigo - 538003-2
mvh ole

Fra : Mads Breddam

Dato : 18-09-05 17:46

> [...]
> blot Wild Theme (Local Hero). Jeg *mener* at nummeret i virkeligheden
> hedder Going Home, men jeg er ikke sikker.

Der bliver foreslået en greatest som jeg ikke kender, men den er sikkert
fin. Men ellers findes der en plade som er soundtrack til Local Hero og den
står under Mark Knopfler og ikke Dire Straits. På den plade er der både en
"Wild Theme" og "Going Home: Theme of the Local Hero". De kører begge over
det samme tema, - som desuden optræder andre steder på pladen.

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : Anders

Dato : 18-09-05 17:56

- Men selve soundtracket er (mildest talt) kedeligt og kan ikke anbefales
hvis man er til klassisk melodisk Dire Straits.
Det eneste spændende ved soundtracket til "Local Hero" er sangen "Going
Home".
- Der er sikkert et par "gymnasielærerer" der er uenige )

Anders