Marilyn Manson/Slipnot vs Fats Domino/
Fra : Muddley

Dato : 17-09-05 22:04

Det er sgu' sket meget i musikkens verden de sidste 50 år.

Check linket og se eksempler på hvorledes Rock'N Roll har rykket grænser.

http://www.classicbands.com/banned.html

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 18-09-05 01:53

Haha, prøv at rulle ned til år 2001 - den liste er da til grin, de har
jo nærmest banned alle populære hits fra 70'erne og tilbage (går ud fra
de stadig lever i den tid, de skotske katolikker)

Undrer mig da, at de ikke har taget f.eks. Pantera - Yesterday don't
mean shit eller Rammstein - Rammstein (som omhandler en flyulykke) med
på deres liste...

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Muddley

Dato : 18-09-05 06:54

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> shit eller Rammstein - Rammstein (som omhandler en flyulykke) med på deres

LOL. Ja, selv Louis Armstrong er sat på listen.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 18-09-05 08:40

> Det er sgu' sket meget i musikkens verden de sidste 50 år.
>
> Check linket og se eksempler på hvorledes Rock'N Roll har rykket grænser.
>
> http://www.classicbands.com/banned.html

Nu er SlipKnot og Marilyn Manson jo ikke Rock N' Roll... Det er de sgu for
poppede til.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 18-09-05 09:22

Søren Kjeldsen wrote:

> Nu er SlipKnot og Marilyn Manson jo ikke Rock N' Roll... Det er de
> sgu for poppede til.

Jeg tror dit budskab er feset ind.

Ole Thomsen

Fra : Dopedog

Dato : 18-09-05 11:09

> Nu er SlipKnot og Marilyn Manson jo ikke Rock N' Roll... Det er de sgu for
> poppede til.

Hvad vil du så kalde dem ? IMO er det pop-rock bands

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 18-09-05 19:23

> Hvad vil du så kalde dem ? IMO er det pop-rock bands

Hvis Rock N' Roll er pop har du fuldstændig ret. Men det havde jeg bare ikke
regnet med det var, så selvfølgelig kan jeg tage fejl.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-09-05 13:49

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> Hvis Rock N' Roll er pop har du fuldstændig ret. Men det havde jeg bare
ikke
> regnet med det var, så selvfølgelig kan jeg tage fejl.

Sikke da et held, at jeg er fritaget for den slags bekymringer. Det kunne jo
vare flere dage, bare at blive enig med sig selv om, hvilken skive man
skulle høre )

M.V.H.....Benny..

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-09-05 16:52

Søren Kjeldsen wrote:

> Nu er SlipKnot og Marilyn Manson jo ikke Rock N' Roll... Det er de sgu for
> poppede til.

Du er utroligt optaget af hvad der er pop, hvad der er rock, hvad der er
metal osv. Kan det ikke være inderligt ligegyldigt med mindre man er 15
år gammel og skal spille sej?

/David

Fra : Muddley

Dato : 18-09-05 18:15

> [...]
> metal osv. Kan det ikke være inderligt ligegyldigt med mindre man er 15 år

Ja det var jo slet ikke det tråden gik ud på, den var bare at vise
musikinteresserede lidt sjov læsning.

........Its still Rock N Roll To Me.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 18-09-05 18:20

> Du er utroligt optaget af hvad der er pop, hvad der er rock, hvad der er
> metal osv. Kan det ikke være inderligt ligegyldigt med mindre man er 15 år
> gammel og skal spille sej?

Nu tænker jeg mere på lyden end på populariteten.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 18-09-05 18:21

For at uddybe det, så vedrører linket rock n' roll som vel er en stilart der
altid har hørt til det "vovede" og "provokerende". MM og SlipKnot er måske
provokerende, men de er det på en facon hvorved de har opnået stor
popularitet, og dette er ifølge mig ikke en tilfældighed.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 18-09-05 18:32

Søren Kjeldsen wrote:
> [...]
> SlipKnot er måske provokerende, men de er det på en facon hvorved de
> har opnået stor popularitet, og dette er ifølge mig ikke en

Og hvor er det helt konkret du vil hen med det? Og med dine evige
kommentarer om at dit og dat ikke lever op til dine forestillinger om
den og den stilart?

Jeg forstår ikke din iver efter at rubricere musik, og slet ikke den
nedladende holdning til musik der ikke falder ind i dine små kasser.

Ole Thomsen

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 18-09-05 19:22

> [...]
>
> Jeg forstår ikke din iver efter at rubricere musik, og slet ikke den
> nedladende holdning til musik der ikke falder ind i dine små kasser.

Jamen det falder da helt klart i mine "små kasser" nemlig pop og under den
genre ligger det under metal eller rock, så er det så gjort.
Problemet er bare at genren rock n' roll blev nævnt, og jeg mener ikke den
har fortjent benævnelsen poppet (endnu) eller har det ændret sig til det
idag? Fordi så trækker jeg mine udtalelser tilbage.

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-09-05 18:57

Søren Kjeldsen wrote:

> Nu tænker jeg mere på lyden end på populariteten.

Du tænker tilsyneladende mere på hvilken rubrik du kan placere noget
musik i, end på om musikken er god eller dårlig. Du er meget optaget af
at "Green Day ikke er punk" osv. Who cares? Dem der kan lide Green Day
kan nok stadig lide Green Day. De hører det nok ikke kun fordi de tror
de er seje fordi de hører punk. Dem der hører Metallica hører det nok
ikke fordi de synes at det er det hårdeste metal i verden, og at de er
seje fordi de hører det. Hård metal, ægte punk eller festlig dansktop er
ikke dyder i sig selv. Med mindre man er 15 år gammel og meget optaget
af den rette attitude.

/David

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 18-09-05 19:11

> [...]
> hører det. Hård metal, ægte punk eller festlig dansktop er ikke dyder i
> sig selv. Med mindre man er 15 år gammel og meget optaget af den rette

Det har jeg heller intet problem med, men nu bliver de nævnte bands jo nævnt
i forbindelse med rock n' roll.
Og der har de ikke meget mere at gøre end f.eks. Kandis har.

Det er ligesom ham fyren der sagde at Metallica bare var det fedeste
dødsmetal hvorefter jeg grinte som ind i helvede :D
Hold kæft det var skægt...

Fra : Muddley

Dato : 18-09-05 19:43

> [...]
>
> Det er ligesom ham fyren der sagde at Metallica bare var det fedeste
> dødsmetal hvorefter jeg grinte som ind i helvede :D

Ha ha sikken en debat over noget så ligegyldigt.
Fats Domino og Elvis var vel 50'ernes dødsmetal.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 18-09-05 19:50

> Ha ha sikken en debat over noget så ligegyldigt.
> Fats Domino og Elvis var vel 50'ernes dødsmetal.

Præcis... Kan du følge mig nu?

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 18-09-05 22:43

Søren Kjeldsen wrote:

> Præcis... Kan du følge mig nu?

Synes da på ingen måde man kan sammenligne Elvis og dødsmetal...

Måske er der den fællesnævner, at han forargede de gamle den gang,
ligesom de gamle i dag ikke bryder sig om dødsmetal (men selv hørte elvis)

Men elvis og co. var en slags mainstream, som blev spillet til
klassefester osv, hvor metal og specielt dødsmetal er noget som mere
hører diverse subkulturer til. (meget firkantet fremlagt)

Hvis man skal sammenligne Elvis med nogen, kan det da f.eks. være
Nirvana, som både var mainstream og samtidig chokerede, eller måske
Eminem... (hører dog ik selv sidstnævnte)

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 18-09-05 19:59

> [...]
> i, end på om musikken er god eller dårlig. Du er meget optaget af at
> "Green Day ikke er punk" osv. Who cares? Dem der kan lide Green Day kan

Nu var det sjove jo, at Green Day virkelig havde set frem til det møde og
var meget kede af det, da deres idol slog fast, at de ikke lavede punk (det
mener de jo selv)

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-09-05 21:57

Søren Kjeldsen wrote:

> Nu var det sjove jo, at Green Day virkelig havde set frem til det møde og
> var meget kede af det, da deres idol slog fast, at de ikke lavede punk (det
> mener de jo selv)

Jeg synes det er sjovere at deres idol mener at kunne bestemme hvad der
er punk og hvad der ikke er, at Green Day tager det alvorligt, og at
begge parter åbenbart synes det var vigtigt om det var punk eller ej.

/David

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-05 20:08

> Jeg synes det er sjovere at deres idol mener at kunne bestemme hvad der er
> punk og hvad der ikke er, at Green Day tager det alvorligt, og at begge
> parter åbenbart synes det var vigtigt om det var punk eller ej.

Har oplevet Green day live et par gange. Bla. i den grå hal som opvarmning
for Bad Religion tilbage i starten af 90´erne
Jeg husker det som en massiv omgang punkrock -
lyden var rå og meget mere beskidt end jeg havde regnet med. - der var
totalt knald på - dengang havde lige udgivet "dookie"
De spillede en rigtig go koncert.

Så vidt jeg ved har de også spillet koncerter i ungdomshuset for lang lang
tid siden

Det de laver nu kan jeg ikke rigtigt forholde mig til - men de spillede punk
engang
og punken er da stadigvej udgangspunktet i deres musik.

The point is at GD da for mig at se er et punkband - Da fik med dookie en
kommerciel succes som de færreste punkbands
har opnået og har så sidenhen skruet lidt ned for punk elementerne
og skruet op for deres talent for masseappeal - hvilket man så kan mene om
hvad man vil

Esben