Nightwish på Boogie :-(
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 17-09-05 00:34

Det var til min overraskelse at jeg for 10 min siden hørte boogie værten
(zappede tilfældigt forbi) tale om Nightwish, hvorefter videoen til Nemo
blev spillet...

IMHO er det nyeste NW album ret tamt, og en del af sangene er netop i
den poppede stil med Boogie/MTV-potentiale...

HVORFOR skal alle bands absolut gå hen og blive så poppede? Rammstein
har også været en del på boogie afaik, med sange fra deres Reise Reise
album...

Prøv at forestille jer Rammstein - Wollt Ihr Das Bett In Flammen Sehen
eller Nightwish - The Pharaoh Sails To Orion blive spillet på boogie -
utænkeligt, right?

Er træt af at mange fede bands har en tendens til at bevæge sig ind på
det snævre område af musik, som er overfladisk nok til at blive spillet
konstant på landsdækkende TV og radio... (var der nogen der sagde St.
Anger?)

Anyway, jeg glæder mig til koncerten om en uge og håber de hovedsageligt
spiller deres bagkatalog, og ikke bare sætter Once albummet på fra en
ende af
--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Ole Sørensen

Dato : 17-09-05 09:06

Esben von Buchwald wrote:
> Det var til min overraskelse at jeg for 10 min siden hørte boogie
> værten (zappede tilfældigt forbi) tale om Nightwish, hvorefter
> videoen til Nemo blev spillet...

Er sangen Nemo ikke lige nøjagtig lavet som filmmusik, eller husker jeg
forkert? Det forklarer måske den anderledes stil på dette nummer. Men det er
da ellers et godt nummer, men er også lidt ked af at se den i sammenhæng med
Boogie (som døgnfluemateriale).

hilsen ole

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 17-09-05 11:27

> [...]
> da ellers et godt nummer, men er også lidt ked af at se den i sammenhæng med

Det er i hvert fald med på et film-soundtrack i følge boogie.
Men det er også på deres Once album som udkom for 1½ år siden, så jeg
tvivler på det er skrevet til en bestemt film... Nogen der ved hvordan
det fungerer, bliver soundtracks til en film bestilt flere år forud?

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 17-09-05 12:21

SNIPSNAPSNUDE

Rammstein har sgu da altid været pop?
Det er vel forhåbentlig grunden til de latterlige simple riffs og
techno-lyden?

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 17-09-05 12:36

Søren Kjeldsen wrote:
> SNIPSNAPSNUDE
>
> Rammstein har sgu da altid været pop?
> Det er vel forhåbentlig grunden til de latterlige simple riffs og
> techno-lyden?

Kommer an på hvordan du definerer pop. Deres 2 første albums var ikke
ligefrem noget der passede ind i det snævre spektrum af musik som boogie
og The Voice spiller...

Jeg er enig i at de musikalsk ikke er specielt raffinerede, men til
gengæld forstår de sig på en masse andre ting, hvilket fx. gør deres
koncerter til noget specielt.

Men jeg håber vi er enige om at et nummer som Amerika er en del mere
stuerent end fx. Wollt Ihr Das Bett in Flammen Sehen ?

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 17-09-05 14:04

> Men jeg håber vi er enige om at et nummer som Amerika er en del mere
> stuerent end fx. Wollt Ihr Das Bett in Flammen Sehen ?

Der er trods alt et budskab i Amerika. Synes ikke Rammstein er blevet
poppede, synes altid de har lavet musikken som flertallet skulle kunne lide.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 19-09-05 08:32

Esben von Buchwald <use-net@rem_oVe-amokk.dk> writes:

> Kommer an på hvordan du definerer pop. Deres 2 første albums var ikke
> ligefrem noget der passede ind i det snævre spektrum af musik som boogie
> og The Voice spiller...

Det var da også med fornøjelse jeg hørte "Du Hast" brugt, som demo på
en HiFi messe.

--
Højt Skum
Henrik Madsen