Hausgård og musikken
Fra : Helveds Lotto

Dato : 16-09-05 08:19

Man har altid gode råd,og man skal være varsom,især med en nordjyde.Faktisk
kan man godt droppe det,men....
Siden han fik bassist med har jeg længtes efter en trommeslager,der "rører
gryder"med et par whiskers helt stille i baggrunden,for at gøre lydbilledet
komplet.Bestemt ikke til alle sange,men af og til.
Behovet kom med introduktionen af den bas,i hans shows,syntes jeg.
Og jeg syntes også hans samarbejde med Jane og Shane er usjovt
efterhånden.Jeg kan ikke forklare det,for jeg syntes det er nogle gode
sange,men jeg har svært ved at høre Shane's funktion i konstellationen,men
mine ører har også været ude for en del.
Men havd søren syntes i andre musikelskere?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-09-05 11:26

"Helveds Lotto" <SLET@DETTE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mine ører har også været ude for en del.
> Men havd søren syntes i andre musikelskere?

De er vel lige som Souvenirs.... En pakkeløsning. Man får kun den ene, ved
at tage den anden med. Der er vel i grumme træk, hans rolle i samspillet.

M.V.H.....Benny..

Fra : Steen Jensen

Dato : 16-09-05 17:27

Benny Mortensen <ikkenoget@brugbar.adresse> wrote:

> De er vel lige som Souvenirs.... En pakkeløsning. Man får kun den ene, ved
> at tage den anden med.

Souvenirs?
Hvad har Souvenirs nu gjort?
Jeg synes det er noget af det bedste musik der findes på dansk!
--
Steen
Blog http://isteen.blogspot.com

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-09-05 11:28

"Steen Jensen" <panther@os.dk> skrev i en meddelelse

> Souvenirs?
> Hvad har Souvenirs nu gjort?
> Jeg synes det er noget af det bedste musik der findes på dansk!

De kan vel ganske udmærket, være noget af det bedste Danske musik, og stadig
være en pakkeløsning. Du hyrer Souvenirs, og du kan ikke hyre mindre. De
tager ikke ud hver for sig. Det blev gjort helt klart, da man ønskede at
indspille " Den gamle gartner ", der ville man egentligt kun have hyret
Sofia Bonde, men ville man have hende, måtte man finde sig i, at Niels Torp
fulgte med. Ville de spare, måtte de finde andre steder at gøre det.
At de er gode, det bliver vi ikke uenige om .

M.V.H.....Benny..

Fra : Steen Jensen

Dato : 18-09-05 15:08

Benny Mortensen <ikkenoget@brugbar.adresse> wrote:

> De kan vel ganske udmærket, være noget af det bedste Danske musik, og stadig
> være en pakkeløsning. Du hyrer Souvenirs, og du kan ikke hyre mindre.

Der er vel helt naturligt.
Du kan jo heller ikke hyre shubidua, og nøjes med at få Michael
Bondesen. Hvad er problemet`?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-09-05 14:05

> Der er vel helt naturligt.
> Du kan jo heller ikke hyre shubidua, og nøjes med at få Michael
> [...]

Nej, men der er så til gengæld en anden situation, for du kan faktisk godt
hyre Michael Bundesen alene, ikke som Shubidua, men som Michael Bundesen.
Det samme gælder vist også for flere af Shubidua's medlemmer, og sådan har
det vist været, i de lidt over 30 år, gruppen har eksisteret.

M.V.H.....Benny..

Fra : Steen Jensen

Dato : 19-09-05 17:21

> Nej, men der er så til gengæld en anden situation, for du kan faktisk godt
> hyre Michael Bundesen alene, ikke som Shubidua, men som Michael Bundesen.

Er det ikke lige det der er pointen?
Du ka' sgu' da ikke hyre en duo, og forvente at kun skulle betale for
forsangeren?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-09-05 11:17

Bundesen.

> Er det ikke lige det der er pointen?
> Du ka' sgu' da ikke hyre en duo, og forvente at kun skulle betale for
> forsangeren?

Nu var det sådan set slet ikke det som var humlen. Læs første indlæg igen,
og du vil opdage, at Souvenirs kun blev brugt som sammenligning. Det er
stadig hamrende ligegyldigt, hvad din mening er om det, for der gælder
stadig det samme... Niels Torp tager ikke ud og spiller uden Sofia Bonde, og
Sofia Bonde tager ikke ud, uden Niels Torp. Det er hvad Niels Torp selv,
helt klart har givet udtryk for, og det må jeg så tro på. Dette gælder,
uanset om navnet Souvenirs bliver nævnt, eller ej. Ønsker du det videre
uddybet, så må du spørge dem om, hvorfor.... Jeg nøjes med at acceptere, at
sådan er det bare. Men jeg gætter på, at det er for at bevare familielivet
nogenlunde intakt, hvilket de sætter stor pris på.

M.V.H.....Benny..

Fra : Steen Jensen

Dato : 20-09-05 12:33

Benny Mortensen <ikkenoget@brugbar.adresse> wrote:

> Niels Torp tager ikke ud og spiller uden Sofia Bonde, og
> Sofia Bonde tager ikke ud, uden Niels Torp.

Lyder fair nok, hvorfor skulle det være et problem...det forstår jeg
stadigvæk ikke...

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-09-05 09:06

> Lyder fair nok, hvorfor skulle det være et problem...det forstår jeg
> stadigvæk ikke...

Er det da et problem ????... Jeg har svært ved at få øje på det. Læs igen,
" Emnelinien "
Læs igen " Sammenligning " Hvad du så i mellemtiden opfinder af problemer,
det er helt din egen sag, for du får sikkert også selv lov til at løse dem.
))))))))

M.V.H......Benny..

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 19-09-05 09:54

Benny Mortensen skrev i en meddelelse ...
> De kan vel ganske udmærket, være noget af det bedste Danske musik, og
> stadig
> være en pakkeløsning. Du hyrer Souvenirs, og du kan ikke hyre mindre. De
> tager ikke ud hver for sig.

Det er nu ikke helt rigtigt. Men hvad mener du egentlig? Du ville gerne ha'
Sofie Bonde ALENE ud at synge til et arrangement, eller hvad?

> [...]
> Torp
> fulgte med. Ville de spare, måtte de finde andre steder at gøre det.

Og er det egentlig ikke meget logisk, at hvis man vil ha "Souvenirs" ud at
spille til et arrangement, er det vel også "Souvenirs" man vil have og IKKE
enkeltpersoner?! Hvis det var det, var det vel eksempelvis "Nils Torp" og
"Sofie Bonde", der skulle stå på 'reklamesøjlen", ik?

> At de er gode, det bliver vi ikke uenige om .

Ja, enig.

-- HEJ
...................I øvrigt mener jeg, at dk.spil.computer bør
nedlægges!.........

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-09-05 14:02

"Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

De

> Det er nu ikke helt rigtigt. Men hvad mener du egentlig? Du ville gerne
ha'
> Sofie Bonde ALENE ud at synge til et arrangement, eller hvad?

Nej hvorfor skulle jeg dog det. Men nogle, jeg ved ikke hvem, ( Læs på
coveret ) ville have genindspillet, " Den gamle gartner " og til det brug,
ville de bruge Sofie Bonde, så de ville hyre hende alene. Hvilket blev
afslået. For som sagt, de er en pakkeløsning, enten får man det hele, eller
også får man ingenting.
Hvis du vil have det yderligere uddybet, så må du spørge Niels Torp, eller
Sofie Bonde, for jeg går ud fra, at det er noget de er enige om, så når
Niels Torp siger sådan, så regner jeg med, at han udtaler sig for dem begge,
med Sofie Bonde's velsignelse.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ralph

Dato : 16-09-05 16:13

> [...]
> gryder"med et par whiskers helt stille i baggrunden,for at gøre
> lydbilledet komplet.Bestemt ikke til alle sange,men af og til.

Personligt synes jeg musikken er fyld, det er snakken der er det bærende i
Hausgårds Shows, så for min skyld kunne han have alle de musikere med han
ønsker, jeg er sikkert ude at ryge alligevel når de spiller.

--
venligst
Ralph

Fra : Ole Thomsen

Dato : 16-09-05 17:20

Ralph wrote:

> [...]
> bærende i Hausgårds Shows, så for min skyld kunne han have alle de
> musikere med han ønsker, jeg er sikkert ude at ryge alligevel når de

Enig.

Jeg ryger ikke, men jeg snupper lige en bajer imens så.

Ole Thomsen

Fra : Helveds Lotto

Dato : 17-09-05 06:09

> [...]
> Hausgårds Shows, så for min skyld kunne han have alle de musikere med han
> ønsker, jeg er sikkert ude at ryge alligevel når de spiller.

Jeg syntes da du går glip af vigtige,gode tekster,der står i forlængelse af
det han snakker om.I det seneste show blev musikkens mangler for mig
udpenslet.Ikke dens fejl.Og jeg fik også lyst til at gå og ryge en smøg,når
der skulle spilles ved det sidste show på TV,men det var nyt.Jeg kunne godt
savne lidt fornyelse af konceptet.

HL