Far Til 4 set af hver 18. dansker
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-10-05 14:08

"FAR TIL FIRE GIVER ALDRIG OP" KASSESUCCES AF DIMENSIONER

Der skyller en folkelig "Far til 4 giver aldrig op"-feber hen over Danmark.
Folkekomedierne er som tidligere beskrevet tilbage med fuld styrke og vælter
hen over landet. Eet sted er man tilsyneladende skeptisk og tilbageholdnde
med glæder og det er her i NG. Men det er som bekendt også mest alternative
folk som bruger NG, så det har ingen betydning.

UGEBLADE OG AVISER SKRIVER OM "FAR TIL FIRE GIVER ALDRIG OP"

Nå men filmen er nu blevet set af mere end 300.000 danskere. Det svarer til
hver 18. dansker. "Se og Hør" er hoppet med på rusen. De har i denne uge
idolbilede fra filmen samt et interwiew med den nye Mie fra 2005 og den
gamle Mie fra 50-ernes film.
Man må nok sige at det nok bliver dette års største danske film. En af de
seneste mange års eneste professeionelle film, bortset fra selvfølgelig de
nye "Min søsters børn"-film.

Hilsen Åge

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 22-10-05 14:37

> Man må nok sige at det nok bliver dette års største danske film. En af de
> seneste mange års eneste professeionelle film, bortset fra selvfølgelig de
> nye "Min søsters børn"-film.

:D :D :D :D :D :D :D

(falder grinende ned af stolen, da ambulancen kommer er det dog for sent og
blødningen kan ikke stoppes. Dog griner han til det sidste)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-10-05 15:11

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> writes:

> :D :D :D :D :D :D :D
>
> (falder grinende ned af stolen, da ambulancen kommer er det dog for sent og
> blødningen kan ikke stoppes. Dog griner han til det sidste)

Har du rent faktisk _set_ de nye "Min søsters børn"-film?

Jeg har set de to første og de formår faktisk at bevare stemningen fra
de gamle film i serien samtidig med, at de er blevet opdateret til
noget, der er bare lidt troværdigt her i det 21. århundrede. De er
ganske underholdende.

Jeg har ikke set den nye "Far til Fire"-film og fra hvad jeg har hørt
om den lyder den ærlig talt som noget rod, men det bør nu ikke bruges
til at nedvurdere de ny "Min søsters børn"-film.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Roses are #FF0000,
The RockBear. ((^)) violets are #0000FF,

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 22-10-05 15:33

> [...]
> om den lyder den ærlig talt som noget rod, men det bør nu ikke bruges
> til at nedvurdere de ny "Min søsters børn"-film.

Det var nu ikke filmen jeg grinte af.
Det var hans bemærkning vedr. hvordan "professionelle" danske film er.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-10-05 16:28

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> writes:

> Det var nu ikke filmen jeg grinte af.
> Det var hans bemærkning vedr. hvordan "professionelle" danske film er.

Hm. Tjah.

"Professionel" betyder jo, at man kan leve af det... eller i hvert
fald prøver.

Film som "Far til fire gi'r aldrig op" er publikumssuccesser, uagtet
at de - i hvert fald efter visse kriterier - ikke er stor kunst. En
publikumssucces er noget man kan leve af.

Så ja, det er professionelle film. Ganske som de årlige
Hollywood-blockbuster-sequels er det.

--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 22-10-05 17:35

> [...]
> publikumssucces er noget man kan leve af.
>
> Så ja, det er professionelle film. Ganske som de årlige

Jeg tror nu ikke, at det var det, han mente.
Lad mig bare sige, at jeg ikke tror at Åge værdsætter film som Arven (der
bliver vist i aften på TV2 igen), der også har fået rimelig stor succes i
udlandet.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 23-10-05 00:01

On Sat, 22 Oct 2005 18:34:37 +0200, "Sren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>bliver vist i aften på TV2 igen), der også har fået rimelig stor succes i

På det punkt er jeg for en gangs skyld ganske enig med Åge. Arven er
en møgfilm.

--
mvh Niels Søndergaard

Ovenstående er min personlige mening og ikke
nødvendigvis udtryk for universel sandhed.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 22-10-05 16:02

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> med glæder og det er her i NG. Men det er som bekendt også mest alternative
> folk som bruger NG, så det har ingen betydning.

Er du en af de alternative?

> Nå men filmen er nu blevet set af mere end 300.000 danskere. Det svarer til
> hver 18. dansker.

Hvordan kan vi nu være sikker på at der ikke er 1000 Åger, der har set
filmen 300 gange hver?

Mikkel
--
Spanske dvd-tilbud - se mine anbefalinger:
http://lakjer.dk/mikkel/spanske-film.shtml

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 22-10-05 18:41

"Mikkel Moldrup-Lakjer" skrev i en meddelelse

> Hvordan kan vi nu være sikker på at der ikke er 1000 >Åger, der har set
> filmen 300 gange hver?

Julemands paradokset ?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-10-05 12:00

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev den 22-10-2005 17:02:

> Hvordan kan vi nu være sikker på at der ikke er 1000 Åger, der har set
> filmen 300 gange hver?

Fordi så mange penge har folk på overførselsindkomst ikke.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 23-10-05 12:19

Carsten Riis wrote:

> Fordi så mange penge har folk på overførselsindkomst ikke.

Sikke en åndssvag kommentar.

Mikkel
--
Guatemala rejser, spanskskole og frivilligt arbejde:
http://lakjer.dk/mikkel/

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 23-10-05 12:55

"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Sikke en åndssvag kommentar.

Sikke åndsvag du er, siden du kommenterer den. Aflæg dig overlærermanererne,
por favor.

JAF

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-10-05 13:11

"J.A.F. Pedersen" <freshair@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Sikke åndsvag du er, siden du kommenterer den. Aflæg dig
overlærermanererne,
> por favor.
>
> JAF
______

Sikke åndsvad DU er, siden du kommenterer at han kommenterer at han er
åndsvag. Det var da meget fornufrtiug at kommentere en stupid bemærkning fra
en hjernedød person.

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 23-10-05 14:01

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:435b7cae$0$8860$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> [...]

> åndsvag. Det var da meget fornufrtiug at kommentere en
> stupid bemærkning fra en hjernedød person.

Hmmm... hjernedød og hjernedød, dum, dum.. Hvad betyder åndsvad? Det giver
ikke mere mening at noget skrives med stort, når det i udgangspunktet er
meningsløst

JAF

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-10-05 13:09

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Fordi så mange penge har folk på overførselsindkomst ikke.
> mvh Carsten Riis

SV: Du er syg i hovedet

Red liv! 4 gange om året

SV: Bare det ikke bliver dit.

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 22-10-05 19:09

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:435a38d2$0$38636$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> [...]

> skeptisk og tilbageholdnde med glæder og det er her i NG. Men det er
> som bekendt også mest alternative folk som bruger NG, så det har

Jeg tror bare, at folk glæder sig over noget andet end "FAR TIL FIRE GIVER
ALDRIG OP" KASSESUCCES AF DIMENSIONER. Jeg har lidt svært ved at blive høj
på Far til Fire. Jeg er mere til 007, Ridley Scott og den slags. Så den
alternative glæde tror jeg mere er din egen.

JAF

Fra : HC

Dato : 23-10-05 09:06

Den slags film - min søsters børn og far til fire gi'r aldrig op typen -
bliver vel markedsført til børn... Så det er vel ikke så overraskende at
voksne måske finder dem mindre interessante.

Jeg gad ikke Min søsters børn, men jeg vil give Far til Fire en chance når
den kommer på DVD.

HC

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-10-05 10:10

"HC" <admin@coolcomics.dk> skrev i en meddelelse
> Den slags film - min søsters børn og far til fire gi'r aldrig op typen -
> bliver vel markedsført til børn... Så det er vel ikke så overraskende at
> voksne måske finder dem mindre interessante.
_________

De bliver markedsført som familiefilm. De er stort set lige populære blandt
børn og voksne.

Hilsen Åge

Fra : Per

Dato : 23-10-05 10:54

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:435b5230$0$168$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> _________
>

> De bliver markedsført som familiefilm. De er stort set lige populære

Hej Åge!

Jeg kan sagtens forstå dit synspunkt - folk vil gerne have noget at grine ad
og hygge sig sammen med familien om.

Mange publikummer = god film.

Så er den ikke længere.

Alle de selvfede anmeldere der tror de er verdens navler og kloger sig ang.
filmkvalitet - skal man ikke give en sk.. for. Det eneste man skal se på er
hvor mange der har set filmen - det er det der afgør om det er en god film.

For ellers ville de mange publikummer jo ikke se filmen - vel!

Det er det samme med detailhandlen - dårlig vare sælger ikke - det gør den
gode.

Det er i øvrigt pudsigt at dårligt anmeldte film bliver kassesuccerer og
omvendt - tyg på den!

Mvh. Per!

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-10-05 12:04

Per skrev den 23-10-2005 11:53:
> Mange publikummer = god film.

Lort smager godt. 1 million fluer kan ikke tage fejl.

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 23-10-05 12:57

> Mange publikummer = god film.

Vel ikke hvis du synes, den er dårlig...

JAF

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-10-05 13:19

> [...]
er
> hvor mange der har set filmen - det er det der afgør om det er en god

SV: Jeg plejer nu godt nok at læse anmeldelser af film. Grunden til at jeg
styrtede over til BIO Nykøbing for at se den nye "Far til 4"-film var netop
på grund af anmeldelsen. Filmen blev simpelhen sablet ned som det ringeste
ringe der er er lavet af dansk film.
Så var jeg med det samme klar over at det måtte være en film af
særdeles høj kvalitet. Da jeg havde set den kunne jeg konstatere at jeg fik
ret. Folk i salen var begejstrede.
Derfior kan man godt bruge anmeldelser af film til noget positivt. Hvis
den får en dårlig anmeldelse plejer filmen at være god. Hvis den får en god
anmeldelse er det ikke en film der er værd at spilde tid på.

> Det er i øvrigt pudsigt at dårligt anmeldte film bliver kassesuccerer og
> omvendt - tyg på den!

SV: Jeg ved nu ikke hvor pudsigt det er. Anmelderne er jo til delt sådan
nogle alternative næserings-typer uden ståsted i viorkeligheden. De lever i
deres eget univers. Det er noget af det samme som her i NG. Det som bliver
sablet ned her, er som regel det som er populært blandt den almindelige
brede befolkning. Det der bliver rost her, er det som er populært blandt
den indforståede lille klike.

Hilsen Åge

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-10-05 09:00

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> writes:

> [...]
> på grund af anmeldelsen. Filmen blev simpelhen sablet ned som det ringeste

Nej, den gjorde ej.

Den vil aldrig nå "Stjerner uden hjerner".

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-10-05 20:18

Peter B. Juul skrev den 24-10-2005 09:59:

> Nej, den gjorde ej.
>
> Den vil aldrig nå "Stjerner uden hjerner".

Var du en af de 118 personer som så den i biffen?

(eller hvor mange det nu var som løst billet til den)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-10-05 00:04

Carsten Riis <.@.> writes:

> Var du en af de 118 personer som så den i biffen?

Ja. Og jeg tror jeg så den to gange. Jeg har ingen anelse om hvorfor.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-10-05 16:36

Peter B. Juul skrev den 27-10-2005 01:03:

> Ja. Og jeg tror jeg så den to gange. Jeg har ingen anelse om hvorfor.

Selvpineri?

måske en tur i dk.helbred.sorg+krise ?

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-10-05 01:33

Carsten Riis <.@.> writes:

> Selvpineri?
>

> måske en tur i dk.helbred.sorg+krise ?

Måske. Der er i hvert fald tale om en mulig trend, for jeg gjorde det
samme med Agent Cosby.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 29-10-05 07:05

On 29 Oct 2005 02:32:52 +0200, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Måske. Der er i hvert fald tale om en mulig trend, for jeg gjorde det
>samme med Agent Cosby.

Quellish!

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-10-05 23:55

Peter B. Juul skrev den 29-10-2005 02:32:

> Måske. Der er i hvert fald tale om en mulig trend, for jeg gjorde det
> samme med Agent Cosby.

Og dig har jeg lukket ind i mit hjem.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-10-05 02:15

Carsten Riis <.@.> writes:

> Og dig har jeg lukket ind i mit hjem.

Og så har du og dine venner taget mine penge og mine tudekiks, så kom
ikke her!
--
Peter B. Juul, o.-.o
The RockBear. ((^))

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-10-05 13:25

Peter B. Juul skrev den 30-10-2005 02:14:

> Og så har du og dine venner taget mine penge og mine tudekiks, så kom
> ikke her!

Det er da klart med den film"smag" du giver udtryk for.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-10-05 23:11

Carsten Riis <.@.> writes:

> Det er da klart med den film"smag" du giver udtryk for.

Hovhov!

Der er ikke tale om smag. Jeg ved, at det er skodfilm.
--
Peter B. Juul, o.-.o
The RockBear. ((^))

Fra : Per Rønne

Dato : 23-10-05 12:10

Åge Halldorsson <aa.hfjern@detsomstÂrherpost.tele.dk> wrote:

> De bliver markedsført som familiefilm. De er stort set lige populære blandt
> børn og voksne.

Jep, men næppe blandt unge, og især ikke unge der læser
filmvidenskab.
--
Per Erik Rønne

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-10-05 13:23

> Jep, men næppe blandt unge, og især ikke unge der læser
> filmvidenskab.
> --
> Per Erik Rønne

_______

Den almindelige brede filmvidenskab-studerende befolkning. Hvor mange er det
sån ligeeee....
den er nok heller ikke populær blandt den almindelig brede
psykologi-studerende befolkning.

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 23-10-05 14:04

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:435b7f72$0$8848$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> [...]

> mange er det sån ligeeee....
> den er nok heller ikke populær blandt den almindelig brede

Hvis du sætter spørgsmålstegn efter dine sprøgsmål og undlader at bruge
stort SV, når du svarer, så får bugt med noget af generaldirektørattituden

JAF

Fra : Per Rønne

Dato : 23-10-05 14:12

> [...]

> sån ligeeee....
> den er nok heller ikke populær blandt den almindelig brede

Næh, men nu udgør brugerne af dk.kultur.film næppe et repræsentativt
udsnit af den danske befolkning. Nok mere af stud.mag.er i filmvidenskab
Per Erik Rønne

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-10-05 18:49

> Næh, men nu udgør brugerne af dk.kultur.film næppe et repræsentativt
> udsnit af den danske befolkning. Nok mere af stud.mag.er i filmvidenskab
> Per Erik Rønne
____

SV:

Nej, man kan stort set regne med at hvis noget bliver sablet ned her, ja så
er det rigtigt populært ude blandt den almindelige befolkning.

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 23-10-05 20:01

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:435bcbcb$0$162$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej, man kan stort set regne med at hvis noget bliver sablet ned her,
> ja så er det rigtigt populært ude blandt den almindelige befolkning.

Hvem er den almindelige befolkning, som du skriver om? Hvad ved du om, hvad
andre mennesker synes er godt? Troværdige kilder, tak.

JAF

Fra : Dopedog

Dato : 23-10-05 10:14

> [...]
> seneste mange års eneste professeionelle film, bortset fra selvfølgelig de

Ok ?