Asterix og Kleopatra
Fra : Per Vadmand

Dato : 18-10-05 17:47

Så den lige på tv forleden. Hvor kan man finde ud af, hvem de danske stemmer
var? Har Imdb den slags oplysninger, og i så falf, hvordan søger man?

Per V.

--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 18-10-05 19:20

"Per Vadmand" skrev i en meddelelse

> Så den lige på tv forleden. Hvor kan man finde ud af, >hvem de danske
stemmer
> var? Har Imdb den slags oplysninger, og i så falf, hvordan >søger man?

ved ikke hvordan på IMDB men google gav dette
http://www.ghlbib.dk/sites/WLTB/pub/search.html?doaction=search&data=scode_ccl=id=25618831
men det er tegnefilmen Asterix og Kleopatra
det er vist ikke den du mener det må være den med
Gérard Depardieu, og Christian Clavier der giver google dette
http://www.hjbib.dk/is/WHJPUB/full-sh.asp?base=bib&fn=24637352

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-10-05 21:31

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote in message

> det er vist ikke den du mener det må være den med
> Gérard Depardieu, og Christian Clavier der giver google dette
> http://www.hjbib.dk/is/WHJPUB/full-sh.asp?base=bib&fn=24637352

Ja, og tak, men det giver jo kun et par navne. Jeg noterer mig, at der bl.a.
medvirker en ellers ukendt personved navn Iben Hjejlje

Per V

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 18-10-05 22:07

"Per Vadmand" skrev i en meddelelse

> Ja, og tak, men det giver jo kun et par navne. Jeg noterer >mig, at der
bl.a.
> medvirker en ellers ukendt personved navn Iben Hjejlje

he he ...
tro ikke at man kan det der på IMDB har lige været inde og prøve
her er et par danske navne mere
http://www.seriejournalen.dk/sj_indhold.asp?ID=481&Art=Nyhed&sprog=DK

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-05 12:57

Per Vadmand wrote:
> [...]
>>
> Ja, og tak, men det giver jo kun et par navne. Jeg noterer mig, at
> der bl.a. medvirker en ellers ukendt personved navn Iben Hjejlje

Ole Thestrup kunne jeg genkende.
Jeg faldt især over to ting i filmen.
Den mildest talt elendige eftersynkronisering. Skuespillerne havde ingen
dialog, de sagde replikker. I følge min halvgermanske kone nåede
eftersynkroniseringen ikke tysk standard til sokkeholderne.
Det andet var franskmændenes suveræne øje for at besætte de kvindelige
biroller.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-10-05 14:09

"Stig Bang-Mortensen" <sbmatmortensen.mail.dk> wrote in message

> Ole Thestrup kunne jeg genkende.

Ja, og Asger Reher må være skurken. Men hvem spillede arkitekten Linealis?
Min kone mener, det var Peter Frödin, men jeg er ikke sikker.

Der må da findes en rolleliste et sted.

I øvrigt synes jeg ikke, synkroniseringenvar ringere, end synkronisering
altid er.

Hvorfor var den i øvrigt synkroniseret? Det var bestemt ikke en film for
mindre børn, der slet ikke ville fatte den verbale humor alligevel.

Per V.

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-05 17:21

Per Vadmand wrote:

> I øvrigt synes jeg ikke, synkroniseringenvar ringere, end
> synkronisering altid er.

Se noget mere tysk fjernsyn. Jeg lagde ikke selv mærke til det før jeg blev
belært af fruen og så måtte jeg give hende ret. Forskellen er bl.a. at i
Tyskland er eftersynkronisering et fag for sig. uanset hvor lidt jeg bryder
mig om det må jeg indrømme at de er dygtige. man kan i lyse øjeblikke få
fornemmelse af en dialog. Det er lige meget med Asterix, der kan man nøjes
med at holde øje med birollerne.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-10-05 14:40

"Stig Bang-Mortensen" <sbmatmortensen.mail.dk> writes:

> Det andet var franskmændenes suveræne øje for at besætte de kvindelige
> biroller.

Det er korrekt. Til gengæld var instruktør og manusfatter Alain Chabat
tydeligvis ude af stand til at forstå, hvad der gjorde Goscinnys album
sjovt.

At dvæle adskillige minutter ved "den med sfinxens næse" og at smadre
fortællingens allerbedste joke - den med slaverne, der vil have mindre
i løn - er forbrydelser ikke bare mod oplægget, men mod menneskeheden
som sådan.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-10-05 15:21

Peter B. Juul wrote:

> [...]
> fortællingens allerbedste joke - den med slaverne, der vil have mindre
> i løn - er forbrydelser ikke bare mod oplægget, men mod menneskeheden

Peter, jeg må beundre din passion. Skønt jeg nok ikke helt kan dele den,
må jeg sige, at den gør at diskussionerne her i gruppen altid er lidt
rigere.

Mikkel
--
Sjældne film fra Guatemala og film om mayaindianerne:
http://lakjer.dk/mikkel/glitteratur.shtml

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-05 17:23

Peter B. Juul wrote:

> [...]
> fortællingens allerbedste joke - den med slaverne, der vil have mindre
> i løn - er forbrydelser ikke bare mod oplægget, men mod menneskeheden

Til gengæld synes jeg at joken med Sonofonix der ikke kunne høres var sjov
og i tråd med humoren i Asterix. Den ville aldrig kunne virke på papir.

Stig Bang-Mortensen

Fra : John Hinge

Dato : 20-10-05 09:01

On 19 okt 2005 Stig Bang-Mortensen was heard to say:

> Til gengæld synes jeg at joken med Sonofonix der ikke kunne høres
> var sjov og i tråd med humoren i Asterix. Den ville aldrig kunne
> virke på papir.

Jeg husker et Asterix album hvor vores helte ankommer til
et forkontor, en sekretær taler ned i et rør, hvorefter en
lille person komemr spænene ud af skrivebordet i retning mod
hovedkontoret. Obelix hapser den lille person i forbifarten
og udgyder et "jeg har cuttet interkommen".. Den dag i dag
så fniser jeg bare ved tanken.

Og så tilslutter jeg mig rosen over filmens castning.
Monica Bellucci var henrivende som Cleopatra, omend jeg
undrede mig let over den dvælen ved hendes numse og overkrop
i en film som angiveligt primært må betragtes som rettet
imod et yngre publikum. Specielt mælkebadescenen.. wuf.

Cæsars sekretær var.. yndig.. :)
Men hvem der spillede Asterix yndlingshofdame kan jeg
ikke gennemskue på imdb, men sød det var hun.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-10-05 09:06

John Hinge <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> writes:

> Og så tilslutter jeg mig rosen over filmens castning.
> Monica Bellucci var henrivende som Cleopatra, omend jeg
> undrede mig let over den dvælen ved hendes numse og overkrop

Ja, ærlig talt. Hvad med næsen? Åh, den næse... (som ikke var noget
særligt i filmen)

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 19-10-05 19:33

Hvis du stadigt mangler infoen så sig til, jeg har den på DVD.

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-10-05 21:41

<klaro@mailcircuit.com> wrote in message
>Hvis du stadigt mangler infoen så sig til, jeg har den på DVD.

Jeg ville meget gerne have en rolleliste over i hvert fald de vigtigste
danske stemmer.

Per V