NordKraft.
Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 16-10-05 11:55

NordKraft blev rost til skyerne ingen tvivl om det. Men jeg synes dog
den er tæt på at være det værste kedelige gang lort. Kedeligt,
rodet, intetsigende gang (beeep).

Er min veninde og jeg de eneste med den holdning (eller mod på at sige
det) ?

Skal lige siges at vi stoppede den efter 45 minutter fordi selv Jodle
Birge's julekoncert er mere opløftende og ophidsende.

Fra : Kong Kent

Dato : 16-10-05 14:04

> [...]
>
> Skal lige siges at vi stoppede den efter 45 minutter fordi selv Jodle
> Birge's julekoncert er mere opløftende og ophidsende.

Ikke nogen grund til at rakke en film ned man end ikke har set i sin
fulde længde! Det kaldes useriøst, og forfatteren tages derfor også for
sådan.

Jeg synes selv Nordkraft var en middelmådig film, der ikke kommer i
nærheden af at gøre en fantastisk bog ære. Læs bogen. Den er virkelig
god og fængende! Og se så filmen før du udtaler dig igen...

mvh

Kent.

Fra : Jesper

Dato : 16-10-05 14:48

<klaro@mailcircuit.com> wrote:

> [...]
>
> Skal lige siges at vi stoppede den efter 45 minutter fordi selv Jodle
> Birge's julekoncert er mere opløftende og ophidsende.

Måske skulle du have holdt dig til Sydkraft ?

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 17-10-05 19:30

Absolut nej til det sidste. Hvis en fortælling skal bruge over 45
minutter på at komme igang er den i mine øjne intet værd, om den så
kører i fuld galop umiddelbart efter det 45'ende minut.

At sable noget ned, kan jeg gøre fordi jeg føler det er noget lort
uden lige. Om jeg så har set de 45, 55, eller 100 minutter eller
filmen helt færdig. Da det med stor sandsynlighed intet kunne ændre.

Du har din holdning, jeg har min og det kan ikke ændres. Men jeg synes
stadigt at folk der ikke har set den skal have lov til at vide, at det
ikke er alle der roser den film til skyerne som massemængden nu en
gang gør.

Og mig bekendt er dette et forum og ikke en præstestol, hvor morale
skal komme dårlige, elendige eller middelmådige film til gode. Jeg
kunne til nød give dig ret over for folk der aldrig kan sige noget
positivt, men det er jo ikke tilfældet. Såh nej jeg bliver nu ved med
at kalde den for en røv kedeligt film også selv om jeg aldrig får
set 1 sekund mere af den...

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 17-10-05 20:52

<klaro@mailcircuit.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>stadigt at folk der ikke har set den skal have lov til at vide, at det
>ikke er alle der roser den film til skyerne som massemængden nu en

Faktisk tror jeg ikke det er ret mange herinde der har rost den til skyerne.
Jeg har set en del ret gode anmeldelser i blade og aviser, og der vil jeg
give dig ret i at den ikke fortjener at blive fremstilt som en fremragende
film. Men de fleste jeg har snakket med synes det er en rimelig film, som
kan ses, men ikke noget mesterværk...og det synes jeg også mange herinde i
news beskrev den som....Så det er ikke i dette forum du behøver at fortælle
at den ikke er fremragende....

At du så synes den er elendig...tjaeeeee...det skal du jo have lov til, men
det synes jeg bestemt ikke...kan nævne mange film jeg ville foretrække
Nordkraft fremfor....Synes bestemet den har en god historie, omend der er
lavet uheldige omskrivninger i forhold til bogen, og et par uheldige
casts...men også nogle rigtig gode nogle...

Mvh. BRian

Fra : Kong Kent

Dato : 18-10-05 20:50

> Og mig bekendt er dette et forum og ikke en præstestol, hvor morale
> skal komme dårlige, elendige eller middelmådige film til gode.

Helt enig. I et åbent forum har alle lov til at have deres holdninger
til en sag. Det er vi slet ikke uenige om!

> [...]
> positivt, men det er jo ikke tilfældet. Såh nej jeg bliver nu ved med
> at kalde den for en røv kedeligt film også selv om jeg aldrig får

Bevares. Jeg synes bare det er pinligt at udtale sig på så spinkelt et
grundlag. Det er lidt ligesom dem der siger "Årh, jeg synes bare
Ringenes Herre bøgerne er så langtrukne. Er aldrig nået over de 50
første sider hvor Tolkien bare beskriver naturen..."

LÆS DA HELE BOGEN FØR DU AFSIGER DOM! (Den trilogi vil jeg dog så også
666 gange hellere anbefale en film-versionen af Nordkraft! *hehe* )

Det kan godt være DU ikke gad vente på at filmen blev færdig. Men det er
ikke ensbetydende med at filmen *er* dårlig. Du har bare ikke haft
tålmodigheden til at se filmens klimaks (for selvom den ikke er
vanvittigt god (rent faktisk er vi ikke helt uenige i din dom) så har
den trods alt et klimaks) og hvordan den så slutter.

Min anke er netop at du ikke har set filmen færdig. Jeg mener at man bør
sætte sig ind i de ting man vælger at rise eller rose. Ellers klinger
ens argumenter så hult og fælt at man nærmest er mere pinlig end det man
kritiserer... just my $ 0.02

mvh

Kent.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 18-10-05 20:53

On 17 Oct 2005 11:29:54 -0700, klaro@mailcircuit.com wrote:

>Absolut nej til det sidste. Hvis en fortælling skal bruge over 45
>minutter på at komme igang er den i mine øjne intet værd, om den så
>kører i fuld galop umiddelbart efter det 45'ende minut.

Min grænse går ved højst 20 minutter.

--
mvh Niels Søndergaard

Ovenstående er min personlige mening og ikke
nødvendigvis udtryk for universel sandhed.

Fra : TBC

Dato : 18-10-05 13:13

>Er min veninde og jeg de eneste med den holdning (eller mod på at sige
>det) ?

Nej, jeg har hørt andre. Oftest folk der *ikke* syntes om skildringen af, og
konfrontationen med ubehagelige eller håbløse forhold, som hverken er
morsomme, opløftende eller rare, men som hellere vil have grinet første
gang, og følt sig opløftet og let første inden der er gået 5 minutter.

Selv syntes jeg filmen var lidt tung i starten med at komme igang, men
egentligt udviklede den sig imho til en rimelig og engagerende men dog
fortsat middelmådig film, bestemt bedre end så mange andre danske [idiot]
film, men ikke så underholdende og opløftende som de bedste.

Bagefter så jeg "store forventninger", den film irriterede mig på grund at
den totalt uinteressante, intetsigende, karikerede, overfladiske og
idiotiske person filmen handlede om (jeg taler ikke om skuespilleren, men
karakteren), og jeg syntes direkte jeg spildte min tid med den imho
intetsigende film, og savnede egentligt stakkels fatalistiske Steso fra
Nordkraft til at krydre lidt. Men dem jeg var sammen med havde det
ubehageligt med Nordkraft, men morede sig over "Store forventninger".
.....Måske tilhører du også det antageligtvis ret store segment af
almindelige mennesker, som ikke er anmeldere der faler "i svime" over
Nordkraf. ...Det formentligt store segment der ville tiltales mere af en
film som "Store forventninger" frem for den tunge dystre Nordkraft? ...Og
det er jo fair nok.

>Skal lige siges at vi stoppede den efter 45 minutter.

Det havde 2 af de 8 mennesker jeg så den sammen med også lyst til, fra en
anden kom der blot en kommentar om at den var lang. Det var de 2 største
fans i forsamlingen af overfladisk humor og action der forslog at stoppe
filmen. Så jeg tror du har ret i at det "ikke er alle der roser den film
til skyerne". Det gør jeg i øvrigt heller ikke selv. Men jeg syntes dog den
var OK at se, i modsætning til f.eks "Store forventninger" som jeg så samme
dag, og aldrig kunne engagere mig i.

TBC

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 18-10-05 13:56

TBC wrote:

> [...]
> karakteren), og jeg syntes direkte jeg spildte min tid med den imho
> intetsigende film, og savnede egentligt stakkels fatalistiske Steso fra

Jeg tror ikke jeg vil se "Store forventninger", for jeg bliver nok bare
skuffet.

*fnis*

Mikkel

Fra : Per

Dato : 19-10-05 11:12

[...]

Jeg giver dig fuldstændig ret.

En røvsyg og kedelig langtrukken film. Det eneste positive var den
skuespillerpræstation som den unge kvinde (kan ikke huske navnet) viste.

Jeg havde selv temmelige høje forventninger til filmen, men blev godt
skuffet.

Den kan slet ikke måle sig med fx. "blinkende lygter" som var helt
formidabel.

Mvh. Per!

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 19-10-05 19:21

Jo men når nu alle "de officielle" kritikere havde sagt WAU, så
måtte det vel komme....... Troede vi .

Fra : John Sahl

Dato : 19-10-05 19:36

klaro@mailcircuit.com wrote:
> Jo men når nu alle "de officielle" kritikere havde sagt WAU, så
> måtte det vel komme....... Troede vi .

Det fandt i jo aldrig ud af, når i ikke så hele filmen.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 19-10-05 19:31

***
[...]
Netop derfor ser du mig aldrig læse en "ikke-fagbog". Jeg skal fanges
og det kan en bog desværre ikke. Så jo bøger for mig er faktisk
kedelige. Ok stykket med rummene i tårnet i "I rosens navn" fangede
lidt. Så du ved ikke hvor perfekt ramt ved siden af du er i
ovenstående . Dog kunne jeg genkende en del i filmen (LOTR) før
det skete, selv om jeg aldrig kommer bøgerne igennem, hvordan ? ganske
simpelt, tegneserien *gg*.