Aliens - findes den i god kvalitet?
Fra : Beeblebrox

Dato : 15-10-05 00:41

Hej NG

Jeg er lidt af en sucker for Aliens og købte den da også for nogen tid
siden på DVD. Da jeg smed den på projektoren lignede billedkvaliteten
noget der var løgn; det var simpelthen ufatteligt ringe med
pixelleringsfejl, komprimeringsartefakter, støj osv.

- Jeg blev så skuffet at jeg pillede den af med det samme og ikke fit
set den. Senere solgte jeg den brugt...

Er der andre der kan bekræfte denne oplevelse med ringe billedkvalitet?
- Bemærk at jeg kører HTPC + god projektor så jeg ser selv de mindste
detaljer (men det med Alienfilmen var ikke detaljer, det var absurd!).

Desværre glemte jeg at skrive ned hvilken udgivelse det var men den med
danske tekster.

Er der nogen der kender en Aliens udgivelse i *god* kvalitet?
-region og subtitles er ligemeget, lyden skal bare være 5.1 eller DTS.

Vh,
Claus

--
Diskussionen af OTD'en til oprettelse af HTPC nyhedsgruppe er i gang:
<http://groups.google.dk/group/dk.admin/browse_thread/thread/2f93a45629bb5b14/b271f515d8f59602>

Fra : digi

Dato : 15-10-05 02:41

On Sat, 15 Oct 2005 01:40:52 +0200, Beeblebrox
<beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> wrote:

> [...]
>
>Er der nogen der kender en Aliens udgivelse i *god* kvalitet?
>-region og subtitles er ligemeget, lyden skal bare være 5.1 eller DTS.

Aliens har
altid været lidt grumset

Aliens fra Alien Quadrilogy er den bedste udgave til d.d.
ang. billedkvaliteten.

Fra : Beeblebrox

Dato : 15-10-05 11:40

digi wrote:
> Aliens fra Alien Quadrilogy er den bedste udgave til d.d.
> ang. billedkvaliteten.

Kan den købes separat, ved du det?

Vh,
Claus

Fra : Thomas M

Dato : 15-10-05 14:26

"Beeblebrox" <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> skrev i en meddelelse

> Kan den købes separat, ved du det?

Sagtens - alle filmene fra Quadrilogy sættet kan købes løse, for 99,- i bl.a
Fona.....hvor jeg købte min Aliens

Iøvrigt ligger både Special Edition udgaven, og biograf udgaven på DVD'en.

Fra : digi

Dato : 15-10-05 16:20

On Sat, 15 Oct 2005 12:40:20 +0200, Beeblebrox

Nix, men det ved jeg nu, tak

Fra : Peter Larsen

Dato : 15-10-05 03:11

"Beeblebrox" <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> wrote in message
> [...]
> noget der var løgn; det var simpelthen ufatteligt ringe med
> pixelleringsfejl, komprimeringsartefakter, støj osv.

Sjovt, det eneste jeg har lagt mærke til er at overførslen er
ret kornet, selv for en film af den alder. Sikker på det ikke
"bare" var det du så?

Fra : Beeblebrox

Dato : 15-10-05 08:47

Peter Larsen wrote:
> Sjovt, det eneste jeg har lagt mærke til er at overførslen er
> ret kornet, selv for en film af den alder. Sikker på det ikke
> "bare" var det du så?

Ja!

Hvilket udstyr ser du på?

Vh,