Ravnen Flyver - islandsk udgivelse?
Fra : chris@bitfrost.dk

Dato : 13-10-05 12:46

Har i et stykke tid villet købe denne islandske vikingefilm fra
80'erne på dvd, og faldt over en svensk udgivelse til en billig penge.
Denne fandt jeg dog en decideret advarsel imod at købe, fordi den var
ekstremt dårlig i overførsel, ingen undertekstning, mv.

Nu er jeg faldet over 'Hrafninn Flygur" på
http://www.skifan.is/Skifan/DVD/product.aspx?SKU=HRAFNINN i noget der
ligner en selvstændig islandsk udgivelse. Mit islandske er ikke det
stærkeste, er der nogen der kender indholdet på denne, overførsel,
undertekster, ekstramateriale, osv? Hvor kan den ellers findes,
billigst?

Fra : J. Eriksen

Dato : 13-10-05 19:10

[...]

Der er lidt mere info på
http://www.simnet.is/hrafng/DVD%20Hrafninn/linkForsidaDVD.htm, men den
betalingsmetode der anbefales virker lidt tvivlsom.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 14-10-05 17:46

Tusind tak for linket!

> men den
> betalingsmetode der anbefales virker lidt tvivlsom.

Enig. Der vil jeg hellere stave mig igennem lidt islandsk og betale det
samme det andet sted via kortet. Har aldrig rigtig stolet på
bankoverførsler...

Fra : J. Eriksen

Dato : 15-10-05 08:01

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> skrev i en meddelelse
> Tusind tak for linket!

> Enig. Der vil jeg hellere stave mig igennem lidt islandsk og betale det
> samme det andet sted via kortet. Har aldrig rigtig stolet på
> bankoverførsler...

Hvis du tænker på det link som du sendte først, så står der kun hvad filmen
handler om. Der er ikke oplysninger om ekstramateriale og tekster. Det var
derfor jeg sendte det andet link hvor der er information om netop det for en
ny dvd-udgivelse af filmen, som jeg går ud fra må være den samme.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 16-10-05 01:33

"J. Eriksen" <qupp@ofir.dk> wrote in message

> [...]
en
> ny dvd-udgivelse af filmen, som jeg går ud fra må være den samme.

Det var så også jeg kunne bruge det til, igen tak. Lidt paradoksalt at man
ikke tør købe derfra hvor infoen er bedst (og på engelsk). Så lærte jeg det
om marketing...

Fra : Ole Kofoed

Dato : 16-10-05 03:17

"J. Eriksen" <qupp@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.simnet.is/hrafng/DVD%20Hrafninn/linkForsidaDVD.htm, men den
> betalingsmetode der anbefales virker lidt tvivlsom.

Lader til det er instruktørens egen hjemmeside:

http://www.simnet.is/hrafng/

Indlæg snuppet fra
www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=shth&forum=3&thread=6661&page=3 :

Har inte kollat igenom hela filmen än, men bildkvaliten och bildformatet
verkar vara detsamma som den svenska utgåvan. Ljudet är Dolby Digital 2.0.
Följande innehåll finns med på DVD:n, som är en 1-disk utgåva...

* Isländska originalversionen av filmen (står listad som 103 min, men är 105
min). Textad på bl.a. svenska

* Engelska klippningen av filmen (94 min), dubbad på engelska, otextad.

* 1 kommentarspår på isländska

* 1 kommentarspår på engelska

* Originalmusiken (6 spår) som ligger separat under bonusmaterialet.

* TV-intervju med regissören/dokumentär (14 min, engelsk text)

* Trailers för "Korpen flyger", "Korpens Skugga", samt en
presentation/trailer för "Den vite vikingen".

* Kapitel ur boken "Krummi" (handlar om filmen) som läses på isländska (50
min) utan illustrationer.

* Kapitel ur boken "Krummi" som läses på engelska (40 min) utan
illustrationer.

* Kapitel ur boken "Krummi" som läses på engelska (7 min) med
illustrationer, som handlar om hur filmen blev lanserad som "Revenge of the
Barbarians" i USA.

* Klipp från "Guldbaggegalan" 1984, då filmen vann guldbagge för bästa
utländska film (4 min). Kul att se Bosse Parnevik och Kim Anderzon som
värdar.