Obelix' sang
Fra : Peter Larsen

Dato : 11-10-05 21:26

Hejsa

Jeg leder efter teksten til den sang Obelix synger i en af
Asterix filmene. Det eneste jeg kan huske er omkvædet
som vist nok er:

"Åh jeg er så glad for mad"

Håber i kan hjælpe mig.

På forhånd tak,
Peter.

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 11-10-05 22:53

Peter Larsen skrev:

> [...]
>
> Jeg leder efter teksten til den sang Obelix synger i en af
> Asterix filmene. Det eneste jeg kan huske er omkvædet

Søg på lyrik og Asterix og Cleopatra. Jeg kan ikke huske hvor, men
har set den i en børne sang bog.

Fra : Christina Estrup

Dato : 12-10-05 08:11

Peter Larsen wrote:
> [...]
>
> Jeg leder efter teksten til den sang Obelix synger i en af
> Asterix filmene. Det eneste jeg kan huske er omkvædet

Taget fra hukommelsen, så jeg ved ikke, om den er 100% nøjagtig:

Åh, jeg er så glad for mad.
Åh, jeg er så glad for mad.
Men er tørsten størst,
skal den slukkes først.
Mad og drikke følges ad.

Og hvorfor er det lige, at jeg kan huske en sang fra en film, som jeg
ikke har set i 5-10 år? Jeg undres.

mvh
Christina

Fra : Frost

Dato : 12-10-05 17:01

"Christina Estrup" <klawz@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> skal den slukkes først.
> Mad og drikke følges ad.
>
> Og hvorfor er det lige, at jeg kan huske en sang fra en film, som jeg

Jeg husker den da også, og endda et af de sidste vers oven i omkvædet:

Når du så har spist dig mæt,
Og når du har drukket tæt,
Synger vi i kor,
Disse skønne ord:
Åh, jeg er så glad for mad!

Derudover er der kage-bage-sangen som Criminalis og hans håndlanger synger.
Det er da også en klassiker. :)

--
Frost

Fra : Peter Larsen