Torrente III
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 10-10-05 16:07

Information havde en artikel på bagsiden d. 6.10. om Santiago Segura som
"Lovens idiotiske arm" i den tredje Torrente-film, som ifølge Bjarke
Møller har taget Spanien med storm og er en enorm succes - på vej til at
slå alle rekorder, inkl. billetsalget ved Star Wars filmene.

Hvad siger vores repræsentanter i Spanien? Er den noget at glæde sig
til? (Jeg kan nok ikke lade være, ligegyldigt hvad jeg hører .

Fra Information:"Det moderne Spanien har synlige ambitioner om at
manifestere sig som en del af Europas kulturelle avantgarde. Men side om
side med denne fremtidstrang er der en mindst lige så stærk strøm - en
torrente, på spansk - der hader alle glatte prætentioner og de kulturelt
dannedes bibel for politisk korrekthed."

Mikkel
--
Spanske dvd-tilbud - se mine anbefalinger:
http://lakjer.dk/mikkel/spanske-film.shtml

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-10-05 07:45

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:
> [...]
> Møller har taget Spanien med storm og er en enorm succes - på vej til at
> slå alle rekorder, inkl. billetsalget ved Star Wars filmene.

Den havde kæmpe success på åbningsdagen men efter hypen havde lagt
sig gik det slemt ned ad bakke med biograftilskuere.

> Hvad siger vores repræsentanter i Spanien? Er den noget at glæde sig
> til? (Jeg kan nok ikke lade være, ligegyldigt hvad jeg hører .

Repræsentater? Er her mere end en?

Jeg har ikke selv set den, men flere af vennerne har været i biografen
og de fortæller at den intet nyt har i forhold til Torrente II, og at
de små jokes i filmen virker lidt for anstrengte og der er for langt
imellem de gode grin.

Jeg venter til den kommer på DVD.

> [...]
> torrente, på spansk - der hader alle glatte prætentioner og de kulturelt
> dannedes bibel for politisk korrekthed."

Den navlebeskuede spanier der stolt betragter sig selv som højborgen
for politisk ukorrekthed er en typisk (og ofte set) cliche hernede. Det
er gerne de samme der tror at "sort arbejde" kun udføres i
Spansktalende lande, at man ikke spiser eller lever bedre i andre dele
af verden og at skandinavien er befolket af dødkedelige mennesker der
bor i igloer 9 måneder om året.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 11-10-05 08:01

Lars Hoffmann wrote:

> Den havde kæmpe success på åbningsdagen men efter hypen havde lagt
> sig gik det slemt ned ad bakke med biograftilskuere.

O.k. jeg var også overrasket over, at den skulle være noget så særligt.
Men så havde der selvfølgelig ikke rigtigt været nogen historie for
informeren.

> Repræsentater? Er her mere end en?

Ikke at jeg ved af, men jeg ønsker da ikke at udelukke nogen .-)

> [...]
> og de fortæller at den intet nyt har i forhold til Torrente II, og at
> de små jokes i filmen virker lidt for anstrengte og der er for langt

Det bliver jeg nok også nødt til, for jeg er i Århus nu, og jeg tror
ikke den kommer op her.

> [...]
> Spansktalende lande, at man ikke spiser eller lever bedre i andre dele
> af verden og at skandinavien er befolket af dødkedelige mennesker der

Hæhæ, tak for det billede. Egentlig fortrød jeg lidt at jeg klippede
netop dét citat om politisk korrekthed ud af Bjarke Møllers artikel. Men
det siger måske mest om Bjarke Møllers egne forestillinger om Spanien.

Mikkel
--
Spanske og mexicanske dvd-tilbud:
http://lakjer.dk/mikkel/spanske-film.shtml

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 11-10-05 15:45

Lars Hoffmann wrote:

> Jeg venter til den kommer på DVD.

Må jeg forresten spørge, hvor du køber spanske film?

Er der en netbutik, du vil anbefale?

Mikkel

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-10-05 16:41

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> Må jeg forresten spørge, hvor du køber spanske film?

ja, det m`du da godt

> Er der en netbutik, du vil anbefale?

jeg bor 5 minutter fra en kæmpestor mediamarkt, hvor jeg plejer at
handle. spanske netbutikker er ikke de billigste, men mange er af høj
kvalitet. www.dvdgo.com er en af de bedste.

Med venlig hislen
Lars Hoffmann

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 11-10-05 17:05

Lars Hoffmann wrote:

> ja, det m`du da godt

> jeg bor 5 minutter fra en kæmpestor mediamarkt, hvor jeg plejer at
> handle. spanske netbutikker er ikke de billigste, men mange er af høj
> kvalitet. www.dvdgo.com er en af de bedste.

Tak for tippet. Jeg havde netop selv fundet denne butik tidligere i dag
og er glad for at høre, at den er god.

Den har nogle gode og billige titler, som jeg mangler, til gengæld er
fragten til Danmark dyr. Uha!, det er jo en opfordring til store ordrer,
så man får mængderabat på fragten.

Mikkel