Familien Gregersen
Fra : Helle

Dato : 09-10-05 23:10

I går skulle jeg rigtig hygge mig med en film. Var alene hjemme. Jeg lejede
ovenstående film og blev slemt skuffet. Hold op hvor var den langtrukken og
kedelig!! Synes godt nok ikke der var meget ved den film. Nogle få ting var
da interesante nok men så langtrukken og kedelig...gaaab.

Hvad synes I andre der har set den?

Mvh Helle

Fra : Parker Pyne

Dato : 09-10-05 23:29

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> wrote in message
> [...]
>kedelig!! Synes godt nok ikke der var meget ved den film. Nogle få ting var
>da interesante nok men så langtrukken og kedelig...gaaab.

Jeg så den i biografen og syntes, den var god. Dog var Robert Hansen
forfærdelig, og hende, der spiller søsteren, kammede fuldstændig over i sit
spil i anden halvdel.

Fra : Steen Jensen

Dato : 10-10-05 14:35

Helle <mail@hellenielsen.dk> wrote:

> da interesante nok men så langtrukken og kedelig...gaaab.

Hmmm, ikke lige der skal indkøbes på DVD?
--
Steen
http://isteen.blogspot.com

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-05 19:46

> Hvad synes I andre der har set den?

Havde det fuldstændig lige sådan. Jeg synes ikke overhovedet, at den følger
bogen bare lidt af vejen.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-10-05 20:06

"Rysz ( 8900 )" <rysz(snabela)rysz(dot)net> wrote in message

> Havde det fuldstændig lige sådan. Jeg synes ikke overhovedet, at den
> følger
> bogen bare lidt af vejen.

Har nogen læst bogen/serien for nylig? Er den værd at genlæse?,

Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-10-05 20:46

Helle wrote:
> [...]
> kedelig!! Synes godt nok ikke der var meget ved den film. Nogle få ting var
> da interesante nok men så langtrukken og kedelig...gaaab.

Jeg forventede det værste på grund af de lunkne anmeldelser, men jeg var
positivt overrasket. Jeg var godt underholdt hele tiden og fandt
historien interssant.

/David

Fra : Jesper

Dato : 10-10-05 21:35

> [...]

> kedelig!! Synes godt nok ikke der var meget ved den film. Nogle få ting var
> da interesante nok men så langtrukken og kedelig...gaaab.

Jeg undergår at komme til at se film, som får mig til at mene, at livet
er for kort til danske film. Fordi det sker once in a blue moon der
kommer en dansk film som er værd at se!

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-10-05 22:52

Jesper wrote:

> Jeg undergår at komme til at se film, som får mig til at mene, at livet
> er for kort til danske film. Fordi det sker once in a blue moon der
> kommer en dansk film som er værd at se!

Der er masser af gode danske film?

/David

Fra : XXX

Dato : 11-10-05 23:08

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote in news:434c340c$0$167
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Der er masser af gode danske film?

Nej.

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-10-05 07:43

XXX wrote:

> Nej.

Jo, jeg har målt det.

/David

Fra : Jesper

Dato : 12-10-05 15:10

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> Jo, jeg har målt det.
>
> /David

På hvilken skala? Med hvilket måleinstrument?

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-10-05 16:08

Jesper wrote:

> På hvilken skala? Med hvilket måleinstrument?

David-skalaen. Med min filmgodhedsmåler.

/David

Fra : Jesper

Dato : 12-10-05 16:24

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> David-skalaen. Med min filmgodhedsmåler.
>
> /David

Er det en bullshit detector?

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-10-05 19:27

Jesper wrote:

> Er det en bullshit detector?

Ja, det kan den også detektere. Og den finder da også bullshit blandt
danske film, ligesom blandt film fra alle andre lande. Men den finder
absolut også glimrende film.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-10-05 19:27

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> David-skalaen. Med min filmgodhedsmåler.

Hvordan er den kalibreret?

Vi ved, at en milli-helena er den mængde skønhed, der skal til for at
sætte netop et skib i vandet.

Hvor meget er en David? Og hvor meget er en milli-David så?

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-10-05 15:22

Peter B. Juul wrote:

> Hvordan er den kalibreret?

Det kommer lidt an på humøret og en milliard andre eksterne ting.

/David

Fra : es

Dato : 11-10-05 14:45

Sjovt nok, ja. Jeg genlæste den sidste sommer vistnok, i hvert fald da
jeg hørte den skulle filmatiseres. At jeg så siden har fravalgt
filmen pga af en personlig Grasten-allergi er en anden historie, så
jeg kan ikke udtale om hvorvidt filmen følger bogen.

Serien kan genlæses, men (subjektivt) læseglæden aftager lidt
efterhånden som man når frem i serien. Kampmann kan det med at
beskrive indeklemte personer og nedpakkede frustrationer, men på flere
områder går der lidt kliché i personskildringerne.
Man mærker det er skrevet på et tidspunkt hvor der eksperimenteres
med alternative måder at leve på (kollektiver, åbne ægteskaber),
men set i bagklogskabens osv forekommer nogle af de alternative
miljøer lidt søgte/karikerede. Og nogle af personerne forekommer i
dag ganske enkelt ufatteligt øretæveindbydende; det kan dog være
udmærket at læse, man kan fx sidde og bande & svovle hen over siderne
hvilket altid er sjovt og så sparker man jo ikke katten så længe.
Kampmann mangler imo lidt af den sødme og menneskevarme som fx en
forfatter som Dea Trier Mørch kunne præstere, det er så lidt af en
smagssag om man synes hans personer er præget af dyb psykologisk
indsigt eller lidt for meget postulat.
Men læs den bare. Det er korte bind, hurtigt læst og tidsbilledet er
ganske godt.

Hilsen Esther

Fra : Per Vadmand

Dato : 11-10-05 15:56

"es" <selig@mail.tele.dk> wrote in message
[...]

Tak. Jeg tror, jeg vover forsøget. Det er altid spændende at se, hvad af
det, man var begejstret for som ung, der holder.

Min personlige oplevelse er, at en af de "store" fra dengang, der holder
bedst, faktisk er Rifbjerg - selv om der også er smuttere, der er MEGET
tidsbundne.

Per V.