Hvilken film?
Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-10-05 19:06

Min kæreste efterlyser en film og her er hvad hun kan huske:

Hovedpersonen hedder Amy (måske)
Hun jages af en morder på en skole eller et hospital - hun hælder mest til
det sidste.
På et tidspunkt sidder hun i et mørkt lokale og bag nogle persienner eller
noget kan hun se ham igennem.
Han kalder vistnok på hende sån løbende gennem filmen...

ikke meget at gå på

--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Dopedog

Dato : 09-10-05 20:02

> [...]
> noget kan hun se ham igennem.
> Han kalder vistnok på hende sån løbende gennem filmen...

Bare et skud ... Chasing Amy ?

Fra : Peter G

Dato : 09-10-05 22:21

"Dopedog" <dopedog1996SLETDETHER@hotmail.com> writes:

> Bare et skud ... Chasing Amy ?

Nok næppe. Chasing Amy er en dramatisk, humoristisk kærlighedshistorie
og nok Kevin Smiths bedste film.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-10-05 15:32

nej - men et fint bud

> Nok næppe. Chasing Amy er en dramatisk, humoristisk kærlighedshistorie
> og nok Kevin Smiths bedste film.

ja det er det faktisk - for lidt jay og silent bob i den, men filmen er vel
osse mere alvorlig end de andre i "serien"

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-10-05 15:47

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> writes:

> ja det er det faktisk - for lidt jay og silent bob i den, men filmen er vel
> osse mere alvorlig end de andre i "serien"

Kev er imho allerbedst, når han holder sig fra de
high-school-humoren... Som Jay og Bob er en eksponent for.

Det var helt fint at have dem hængende udenfor butikken i Clerks. Og
jeg har skam moret mig fint over deres andre optrædender, det er slet
ikke det.

Men når de bliver hovedfokus, så skifter hans film spor fra stor
samtidspoesi til "høhøhø. Så sagde han også, at..."-film.

Chasing Amy er afgjort noget af det bedste fra hans side. Måske det
bedste. Men faktisk er jeg ret glad for Jersey Girl, som jeg synes er
stærkt undervurderet.

--
Peter B. Juul, o.-.o
The RockBear. ((^))

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-10-05 16:08

> Chasing Amy er afgjort noget af det bedste fra hans side. Måske det
> bedste. Men faktisk er jeg ret glad for Jersey Girl, som jeg synes er
> stærkt undervurderet.

jersey girl har jeg tilgode.

jeg er vild med smiths film, men samtidig synes jeg de er overvurderede -
folk gør dem til mere end de er, men de er gode - jeg finder dog jay &
silent bob strikes back underholdende på samme plan som de mere alvorlige.

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 10-10-05 22:00

Den har der været spurgt om før uden svar nogensteder fra. Og alle
dem der er verdensmestre i Google/IMDB søgninger kom ej heller op med
noget konstruktivt. Så held og lykke........ Hvis i selv kommer på
noget, så sig lige til herinde .-).

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 10-10-05 22:12

klaro@mailcircuit.com wrote:
> Den har der været spurgt om før uden svar nogensteder fra.

Hvilken?

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-10-05 15:44

>Den har der været spurgt om før uden svar nogensteder fra. Og alle
>dem der er verdensmestre i Google/IMDB søgninger kom ej heller op med
>noget konstruktivt. Så held og lykke

yikes - ikke lovende udsigter...

>........ Hvis i selv kommer på
>noget, så sig lige til herinde .-).

skal jeg nok

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 11-10-05 22:56

Hvis vi nu vidste, hvorfor så spørge efter hvad det er for en... Det
er jo det der er helle humlen. ANER DET IKKE *hulk* *vræl*.

Fra : Henrik N!elsen

Dato : 16-10-05 22:15

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> Min kæreste efterlyser en film og her er hvad hun kan huske:

Jeg tror, jeg har lidt hjælp til jer.
Jeg husker en MEGET creepy film fra min barndom,
hvori skurken på et tidspunkt siger "Soon Amy, soooooon..."
Mon ikke det er fra den samme film? Erindrer osse noget med
et hospital, men ikke lige titlen.

Mvh. Henrik

Fra : Henrik N!elsen

Dato : 16-10-05 22:20

"Henrik N!elsen" <prozac@SPAMmachinery.dk> wrote in message
> [...]
> hvori skurken på et tidspunkt siger "Soon Amy, soooooon..."
> Mon ikke det er fra den samme film? Erindrer osse noget med

Det var den her jeg tænkte på:
http://www.imdb.com/title/tt0082821/

Mvh. Henrik

Fra : sniper_Nolight

Dato : 17-10-05 15:44

> Det var den her jeg tænkte på:
> http://www.imdb.com/title/tt0082821/

fantastisk detektivarb !

.... har søgt lidt på en dvd, men har ikke haft held med det

Fra : Christian

Dato : 17-10-05 08:39

On Sun, 16 Oct 2005 23:15:00 +0200, "Henrik N!elsen"
<prozac@SPAMmachinery.dk> wrote:
> Jeg tror, jeg har lidt hjælp til jer.
>Jeg husker en MEGET creepy film fra min barndom,
>hvori skurken på et tidspunkt siger "Soon Amy, soooooon..."

No place to Hide fra 1981

Jeps - og når han så endelig fanger hende siger han "now, Amy, now".

Og twistet til sidst var genialt.

/Christian