Jørgen Leth-sagen
Fra : Peter Heide

Dato : 08-10-05 16:46

http://www.imdb.com/name/nm0504654/

Når man gennemgår hvad han har lavet indtil nu, er det en
ganske god produktion. Noget han har lavet for 20-25
år siden huskes ganske godt selvom jeg ikke har set
det siden dengang.

Hold Kæft, hvor er den heksjagt åndssvag. Bare fordi han
har kneppet et par piger på 17 år (under "måske" lidt
uheldige omstændigheder ) er folk og fæ ved at gå
i svime. Og det er hér hjemme hvor Københavns TV viser
hardcore analfuck i børnetimen og en tidligere folketings-
medlem gør det samme m. en 13 årige dreng han score
igennem en sex-chat. Det sidste har man ikke hørt meget
til. Er det ikke værre ?

Håber fand'mer at han genoptager sit filmprojekt m. sexscener
incl. og tvære det i synet på alle de fjolser
der er så pisse-forarget.

Kast 4 big ones i nakken på ham og han vil helt sikkert
lave en bedre film end alle de røvsyge skabelon-prod-
uktioner der bliver spyttet ud hér hjemme

..

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 08-10-05 17:40

"Peter Heide" skrev i en meddelelse

> Hold Kæft, hvor er den heksjagt åndssvag.

Ja hvor har du ret, og se den måde TV2 fik kolde fødder
på ! , Gyldendal havde da Guts og står ved ham

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 08-10-05 18:45

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message
SNIP

> [...]
> medlem gør det samme m. en 13 årige dreng han score
> igennem en sex-chat. Det sidste har man ikke hørt meget

Vel talt... Kan kun tilslutte mig

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke

Fra : Per Rønne

Dato : 08-10-05 19:02

Peter Heide <pheide@ofir.dk> wrote:

> Hold Kæft, hvor er den heksjagt åndssvag. Bare fordi han har kneppet et
> par piger på 17 år (under "måske" lidt uheldige omstændigheder ) er folk
> og fæ ved at gå i svime.

Tænk bare på Simon Spies, der holdt harem af 16-17 års piger.

Så skulle du læse på dk.politik.
--
Per Erik Rønne

Fra : Holst

Dato : 08-10-05 20:59

Per Rønne wrote:

> Tænk bare på Simon Spies, der holdt harem af 16-17 års piger.

Der er ingen tvivl om, at sagen lidt er endt med at blive en storm i et
glas vand.

Dog synes jeg ikke, det er helt fair at sammenligne med Spies. Så vidt
jeg har kunnet forstå ud fra medierne, så har den omtalte 17-årige pige
fra Haiti været i en form for afhængighedsforhold til Leth. Derudover er
den seksuelle lavalder på Haiti 18 år. Et sted så jeg nævnt, at han
ifølge haitisk lovgivning faktisk kan risikere op til 10 års fængsel.

Dette har vist ikke været tilfældet med Spies og hans piger.

Der er ingen tvivl om, at vi ikke bør have en mand, som bryder lovene på
Haiti, til at repræsentere landet ved at være honorær konsul.

Alt det andet virker lidt som en overreaktion.

> Så skulle du læse på dk.politik.

Det har da ellers også været blæst stort op på Danmarks Radio, i
Berlingske Tidende, på Ekstra Bladets hjemmeside og mange andre steder.
Så det er da bestemt ikke en sag, der er blevet overset.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-10-05 07:54

"Holst" <newsoct05@shelter.dk> wrote in message
> [...]
> Leth. Derudover er den seksuelle lavalder på Haiti 18 år. Et sted så
> jeg nævnt, at han ifølge haitisk lovgivning faktisk kan risikere op

halvdelen af haiti-mænd sku være fængslet, hvis man overholdt lov, der
kunne bruges mod Leth.Skriver Politiken idag.

Loven var næppe vedtaget i Spies tid - i noget uland. Men idag skal
alle kopiere Bush-bibelbælte-snerperi som også er Islams snerperi -
derfor er beviskrav afskaffet i sexismesager så jeg snart
justitsmyrdes pr falskanmeldelse om at jeg sku ha
blufærdighedskrænket.

Leth får reklame, som sexet - jeg vanæres pr lodret løgn. Men
psykologerne skal have sat på skinner, at deres vurdering af beviser
er lov, så de kan tvangsfjerne titusinder af børn på
pædofilimistanke - det er der millionindtægter i.

Fra : BettinaP

Dato : 10-10-05 12:47

> halvdelen af haiti-mænd sku være fængslet, hvis man overholdt lov, der
> kunne bruges mod Leth.Skriver Politiken idag.

metroexpress skriver i dag, at Leths kommunikations-ansvarlige siger det nu
har vist sig, at den pige der er filmet var 19 år under optagelserne og ikke
17 som før antaget.
hvordan kan de være så længe undervejs med sådan et faktum ?
og det ændrer vel ikke på, at kokkens datter var 17 da det skete i
virkeligheden

men at det er totalt opblæst og forskruet reaktion kan vi godt være enige om

BettinaP

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 10-10-05 13:13

On Mon, 10 Oct 2005 13:47:03 +0200, "BettinaP" <bep@bep.dk> wrote:

>hvordan kan de være så længe undervejs med sådan et faktum ?
>og det ændrer vel ikke på, at kokkens datter var 17 da det skete i
>virkeligheden

Hvorfra ved du, om det er sket i virkeligheden? Fra Leth! Og han er
enormt troværdig, ikke?

--
mvh Niels Søndergaard

Ovenstående er min personlige mening og ikke
nødvendigvis udtryk for universel sandhed.

Fra : Jim Andersen

Dato : 10-10-05 15:51

Niels Søndergaard wrote:
> On Mon, 10 Oct 2005 13:47:03 +0200, "BettinaP" <bep@bep.dk> wrote:
>
> Hvorfra ved du, om det er sket i virkeligheden? Fra Leth! Og han er
> enormt troværdig, ikke?

Og fra Mader.....

Fra : myggen

Dato : 10-10-05 18:02

"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfra ved du, om det er sket i virkeligheden? Fra Leth! Og han er
> enormt troværdig, ikke?

mere troværdig end mange af de mennesker der styrer vores land, og toner
frem på vores skærme hver eneste aften for at fortælle os nyhederne

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-10-05 20:05

"myggen" <trine@pixiemachine.com> wrote in message

> mere troværdig end mange af de mennesker der styrer vores land, og toner
> frem på vores skærme hver eneste aften for at fortælle os nyhederne
Jeg har stadig til gode at få at vide, hvad Leths seksuelle præferencer har
at gøre med hans evner til at referere cykeløb.

Per V.

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-10-05 09:06

Per Vadmand wrote:
> Jeg har stadig til gode at få at vide, hvad Leths seksuelle
> præferencer har at gøre med hans evner til at referere cykeløb.

Er der nogen der har udtalt sig nedladende om Leths evner til at referere
cykelløb ?

/jim

Fra : Per Rønne

Dato : 11-10-05 18:25

Jim Andersen <jimV@officeconsult.dk> wrote:

> Er der nogen der har udtalt sig nedladende om Leths evner til at referere
> cykelløb ?

Så kan jeg da melde mig til: Det har i alle årene værer drønkedeligt.

Men det kan naturligvis skyldes at det at sidde og se på cykelløb i sig
selv er - drønkedeligt ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 11-10-05 19:37

On Tue, 11 Oct 2005 19:25:09 +0200, spam@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Så kan jeg da melde mig til: Det har i alle årene værer drønkedeligt.
>
>Men det kan naturligvis skyldes at det at sidde og se på cykelløb i sig
>selv er - drønkedeligt ...

Jeg er enig. Og lige så røvkedelige er Leths egne film. Han skal
dælendulme være glad for, at jeg ikke er filmkonsulent.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-10-05 20:25

Niels Søndergaard <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:

> Jeg er enig. Og lige så røvkedelige er Leths egne film.

Filmene kan jeg nu ikke udtale mig om - jeg tror ikke at jeg har set en
eneste.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Vadmand

Dato : 11-10-05 22:56

""Per Rønne"" <spam@RQNNE.invalid> wrote in message

> Men det kan naturligvis skyldes at det at sidde og se på cykelløb i sig
> selv er - drønkedeligt ...
> --
Det kan vi til gengæld godt blive enige om.

Per V.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-05 03:39

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@RQNNE.invalid> wrote in message

> Det kan vi til gengæld godt blive enige om.

Måske så også i min gamle fysiklærers ord: »Sport er som sex; det er
skæggere at deltage i det end at se på det«. Efter at hun {Jytte Hilden}
var blevet kulturminister.
--
Per Erik Rønne

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 08:34

> [...]

> Måske så også i min gamle fysiklærers ord: »Sport er som sex; det er
> skæggere at deltage i det end at se på det«. Efter at hun {Jytte Hilden}

Og så er det jeg siger:
Jeg kan kun forestille mig een ting der er kedeligere end sport: Sex med
Jytte Hilden!

--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-10-05 09:24

> Måske så også i min gamle fysiklærers ord: »Sport er som sex; det er
> skæggere at deltage i det end at se på det«. Efter at hun {Jytte Hilden}
> var blevet kulturminister.
> --
Det samme gælder dixieland-jazz.

Per V.

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-05 10:29

On Mon, 10 Oct 2005 21:05:10 +0200, Per Vadmand wrote:

> Jeg har stadig til gode at få at vide, hvad Leths seksuelle præferencer har
> at gøre med hans evner til at referere cykeløb.

Dem er der vist ikke noget der har anfægtet, men det er jo heller ikke det
det handler om. Manden udgør - efter udgivelsen af bogen - et problem for
TV2. Man har vurderet, at stationens image ikke kan holde til at have en
gammel, kriminel gris siddende ved mikrofonen. That's all.

--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Per Vadmand

Dato : 11-10-05 11:22

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> wrote in message

> [...]
> TV2. Man har vurderet, at stationens image ikke kan holde til at have en
> gammel, kriminel gris siddende ved mikrofonen. That's all.

Det er jo det, der er absurd, når man tænker på stationens image i øvrigt.

Per V.

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-05 11:58

On Tue, 11 Oct 2005 12:22:00 +0200, Per Vadmand wrote:

> "Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> wrote in message

> Det er jo det, der er absurd, når man tænker på stationens image i øvrigt.

Jeg er ikke bekendt med, at der på TV2 sidder flere liderlige
narkotikasmuglere[1], eller hvad tænker du på? At TV2 efterhånden er en
gang pjat og plat og På-med-pilen-Palle er måske nok det image de har
pådraget sig efterhånden, men jeg tror nu ikke at det har noget at gøre med
den aktuelle sag

[1] Mit sprogbrug kan nok forvirre lidt. Jeg har skam stor respekt for
Leths evner som filmmand og cykelløbskommentator.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Per Vadmand

Dato : 11-10-05 12:24

> [...]
> gang pjat og plat og På-med-pilen-Palle er måske nok det image de har
> pådraget sig efterhånden, men jeg tror nu ikke at det har noget at gøre

Det burde det måske. TV2 er en station, der selv prostituerer sig ved at
ofre kvalitet for at få relamer. De burde ikke have fine fornemmelser, når
det gælder den slags.

> [1] Mit sprogbrug kan nok forvirre lidt. Jeg har skam stor respekt for
> Leths evner som filmmand og cykelløbskommentator.
> --
Og det burde være det eneste, der talte.

Fra : Jim Andersen

Dato : 12-10-05 12:18

Per Vadmand wrote:
> Og det burde være det eneste, der talte.

Og så er det ligemeget om han slår nonner ihjel og drikker deres blod mens
hans pisker småbørn med kattehaler afskåret i levende live ?

Jamen det er da en frisk måde at se tingene på.

/jim

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-10-05 14:29

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote in message

> Og så er det ligemeget om han slår nonner ihjel og drikker deres blod mens
> hans pisker småbørn med kattehaler afskåret i levende live ?

Er det noget, du ved, han har gjort? Det er nemlig ulovligt i modsætning til
det, han har skrevet om i sin bog - som enmdda muligvis blot er
gammelmandsfantasier.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 12-10-05 15:28

On Wed, 12 Oct 2005 15:29:21 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>>
>Er det noget, du ved, han har gjort? Det er nemlig ulovligt i modsætning til
>det, han har skrevet om i sin bog - som enmdda muligvis blot er

Så vidt jeg kan se, er hans stil en blanding af fakta og fiktion. Jeg
tror faktisk, det er kommet bag på ham selv, at folk tager det for
pålydende.

Ikke fordi jeg er på nogen måde er Leth-fan, men jeg kan ikke se den
store forskel på en mand, der køber sig et knald i Haiti (hvad
betalingen så end består af) og en småfed, midaldrende bodegabums, der
rejser til Thailand for at hjemtage en barnebrud.

Fra : Holst

Dato : 12-10-05 15:46

Niels Søndergaard wrote:

> [...]
> betalingen så end består af) og en småfed, midaldrende bodegabums, der
> rejser til Thailand for at hjemtage en barnebrud.

Hvem siger også, at der er en forskel?

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 12-10-05 19:39

On Wed, 12 Oct 2005 16:45:51 +0200, Holst <newsoct05@shelter.dk>
wrote:

>Hvem siger også, at der er en forskel?

der er da tydeligvis en forskel på folks reaktion. Man ser gamle fede
mænd med unge spinkle thailandske piger overalt, men det virker ikke,
som om folk reagerer specielt negativt på det.

Fra : Holst

Dato : 12-10-05 21:17

Niels Søndergaard wrote:

> der er da tydeligvis en forskel på folks reaktion. Man ser gamle fede
> mænd med unge spinkle thailandske piger overalt, men det virker ikke,
> som om folk reagerer specielt negativt på det.

I de tilfælde er der jo nok som sådan ikke tale om ulovligheder.

I Leths tilfælde var der så vidt jeg har forstået både tale om
hashsmugling og seksuel udnyttelse af en pige, der var under den
seksuelle lavalder på Haiti og samtidig i et økonomisk
afhængighedsforhold af ham.

De ting, synes jeg, er forkasteligt, og jeg ønsker bestemt ikke, at en
sådan mand skal repræsenteret mit land ved at være konsul på Haiti.
Hvorvidt han skulle stoppe sit filmprojekt og blive fyret fra TV2
Sporten, har jeg ikke nogen mening om. Passende kunne de helt have
droppet Tour de France totalt, når de nu var igang, for det er da noget
af det mest ligegyldige, man kan bruge sin tid på. Sådant må være op til
hans arbejdsgiver at vurdere.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 12-10-05 21:25

Holst wrote:

> Passende kunne de helt have
> droppet Tour de France totalt, når de nu var igang, for det er da noget
> af det mest ligegyldige, man kan bruge sin tid på.

Du har ikke set en Forårsdag en helvede?
http://www.imdb.com/title/tt0193171/

Mikkel
--
Pandaer er bare SÅ firser!
http://www.lakjer.dk/mikkel/panda.shtml

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-10-05 03:32

On Wed, 12 Oct 2005 22:17:29 +0200, Holst <newsoct05@shelter.dk>
wrote:

>Passende kunne de helt have
>droppet Tour de France totalt, når de nu var igang, for det er da noget
>af det mest ligegyldige, man kan bruge sin tid på.

Jeg er ganske enig. Det svarer for mig til at kigge på pausefisk eller
pejsevidoer. Måske er det zen-effekten, der lokker.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-10-05 06:08

Niels Søndergaard <Niels.Sondergaard@gmail.com> writes:

> Jeg er ganske enig. Det svarer for mig til at kigge på pausefisk eller
> pejsevidoer. Måske er det zen-effekten, der lokker.

Mon ikke det snarere er en anden effekt... Det er jo meget
almindeligt, at når man synes, at man har forstået noget nyt, så synes
man, at dette nye er interessant, netop fordi man har forstået det - i
modsætning til de uforstående masser.

Jeg oplevede i hvert fald for et par år siden pludselig at forstå
noget af taktikken i landevejs-holdløb. Heldigvis lykkedes det mig
DENNE gang at undgå at tro på, at det derfor var interessant.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : Parker Pyne

Dato : 12-10-05 21:30

"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote in message

> der er da tydeligvis en forskel på folks reaktion. Man ser gamle fede
> mænd med unge spinkle thailandske piger overalt, men det virker ikke,
> som om folk reagerer specielt negativt på det.

Jeg tror ikke, der er nogen særlig forskel i folks reaktion. Jeg tror også,
TV2 havde fyret en, der tog en postordrebrud hjem fra Thailand, hvis det
blev offentligt kendt.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-10-05 03:33

On Wed, 12 Oct 2005 22:29:56 +0200, "Parker Pyne"
<Mad-Eye@jubiimail.dk> wrote:

>Jeg tror ikke, der er nogen særlig forskel i folks reaktion. Jeg tror også,
>TV2 havde fyret en, der tog en postordrebrud hjem fra Thailand, hvis det
>blev offentligt kendt.

Sikkert, men jeg tvivler på, at de turde bruge det som officiel
begrundelse.

Fra : Jim Andersen

Dato : 12-10-05 15:47

Per Vadmand wrote:

> Er det noget, du ved, han har gjort?

Nej.

> Det er nemlig ulovligt

Er det ikke ligemeget ? Så længe han bare er god til at kommentere cykelløb
?

/jim

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-05 14:28

Jim Andersen <jimVK@officeconsult.dk> wrote:

> Og så er det ligemeget om han slår nonner ihjel og drikker deres blod mens
> hans pisker småbørn med kattehaler afskåret i levende live ?

I så fald måtte han jo være en akrobat. Drkke nonneblod /samtidig/ med
at han pisker småbørn ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Jim Andersen

Dato : 12-10-05 15:48

"Per Rønne" wrote:
> I så fald måtte han jo være en akrobat. Drkke nonneblod /samtidig/ med
> at han pisker småbørn ...

Hvis man kan optage film, samtidig med at man hygger sig med kokkens datter
har man mange talenter

/jim

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 11-10-05 12:34

"Per" == Per Vadmand <perve@post.tele.dk> writes:

> "Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> wrote in message

> Det er jo det, der er absurd, når man tænker på stationens image i
> øvrigt.

Hvis man er kynisk nok, ligner det en afledningsmanøvre. Tænk på hvor
meget vi snakker om hvorfor Jørgen Leth er blevet fyret, og hvor lidt
vi snakker om Triple-A, og hvad der ellers er af vægtige debatemner.

Men det er nok bare mig der ser spøgelser.

--
/Wegge
Min holdning til Usenet - <http://wiki.wegge.dk/Usenet>

Fra : Per Vadmand

Dato : 11-10-05 12:42

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> wrote in message

> [...]
> vi snakker om Triple-A, og hvad der ellers er af vægtige debatemner.
>
> Men det er nok bare mig der ser spøgelser.

Jeg er ganske enig.

Per V.