4 brødre med mark wahlberg
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 06-10-05 21:42

det er en lidt lang film men den er fed alligevel

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Peter Heide

Dato : 07-10-05 23:36

> det er en lidt lang film men den er fed alligevel

Årets anmeldelse !

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 08-10-05 17:30

det var en tilkendegivelse og et synspunkt

anmeldelse kan du læse mange andre steder

Fra : Peter G

Dato : 09-10-05 19:11

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> writes:

> Årets anmeldelse !

Så vil jeg, for det _er_ en meget god film. Jeg er normalt ikke til
hævn-actionfilm, men denne film er helt klart en af de bedre i
genren. Bl.a. på grund af dens humor, kemien mellem rollerne og selve
skuespillet. Den er meget morsom, den er meget grov, den er voldelig,
den er absurd og den er meget rørende. Derudover har en den et par gode
skurkeroller, et 'truly badass'-lydspor af soulklassikere og en
anderledes biljagt.

4 "white and black trash"-brødre kommer hjem til det iskolde Minnosota
for at begrave deres højt elskede adoptivmor, som tog sig af dem da
ingen andre ville. Hun er blevet skudt under et kiosk-røveri og brødrene
bruger lidt tid til at mindes, inden de finder ud af at der er ugler i
mosen ang. hendes død. Herefter bliver det til en nødvendighed for dem
at finde ud af hvad der er sket, hvorfor og hvem der gjorde det.

Filmen virker. Og den virker fordi figurene virker relativt ægte gennem
al den overdrevne handling. Brødrenes sammenhold og kærlighed - på trods
af deres smarte og skarpe replikker, deres drillerier og rå facon - til
hinanden og deres afdøde moder skinner igennem i hver en scene. Og deres
replikker er mange og morsomme.

Mark Wahlberg gør det godt som rapkæftede og impulsive storebror Bobby,
der en ægte rod med et hjerte af guld.
Andre 3000 (Outkast) overrasker positivt som den kloge og forsigtige af de
fire. Broderen med den legale forretning og en familie, der ikke er alt
for glad for at sætte det hele på spil.
Tyrese Gibson som den næstyngste, soldaterdrengen, med den underholdende
kæreste, og Garret Hedlund, Crackerjack, fuldender billedet af fire
rødder der vil gøre alt for at opnå retfærdighed. Og som gør det med flair.

Se den. Jeg tvivler på at særligt mange vil blive skuffede.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.