Hvilken kung-fu-film?
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-10-05 23:11

For cirka 20 år siden viste svensk tv klip fra en række kinesiske (?)
kung-fu-film. De er sikkert alle håbløst gammeldags nu, men en af dem
har jeg altid godt kunne tænke mig at se, jeg ved bare ikke, hvad den
hedder.

I det pågældende klip ser vi en ungersvend i en fremmed by. Han indgår
et væddemål med nogle lokale gutter om, at han kan holde en hacky sack
(1) i luften med over 200 (eller et andet højt tal) kicks.

De lokale morer sig i starten over udsigten til nemme penge, men
efterhånden som han bliver ved og ved, bliver de længere og længere i
ansigterne. Til sidst går de til angreb på ham for at få ham til at tabe
den. Han gennemtæver dem så, mens han stadig holder hacky sack'en i
luften. Da de alle er slået ud, griber han den, og siger, at han
aligevel aldrig har kunnet klare mere end 150 kicks.

Nogen der har en ide om, hvilken film det er?

(1) eller hvad de nu kaldte sådan en østpå i gamle dage.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for

Fra : Keldo

Dato : 07-10-05 15:37

.....det er helt sikkert en Jackie Chan film du skal gå efter. Jeg kan godt
huske jeg har set den men kan ikke huske titlen. Jeg leder lidt i arkiverne
og melder tilbage hvis jeg finder en titel.