Hvordan kommer nye infomationer på IMDB?
Fra : anders

Dato : 28-09-05 14:23

Hej

Er der nogle her, der ved hvordan der kommer nye informationer på
www.imdb.com?

Jeg kan godt finde ud af hvordan man kommer med rettelser til allerede
eksisternede informationer, men jeg kan ikke se hvordan man kan oprette en
ny film, der ikke findes i databasen...

Mvh
Anders

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 28-09-05 14:37

anders wrote:
> [...]
>
> Jeg kan godt finde ud af hvordan man kommer med rettelser til allerede
> eksisternede informationer, men jeg kan ikke se hvordan man kan oprette en

Den side er faktisk vanskelig at finde. Gad vide om det er med vilje?

Jeg har fundet den gennem Help/FAQ-sektionen:
http://www.imdb.com/help/show_leaf?resumenewtitle

Det er lykkedes mig at oprette en håndfuld film og måske også et enkelt
sprog , som databasen ikke kendte. De varer dog undertiden længe om at
komme på. Deres folk er flere uger bagud med gennemgangen af mails og
input.

Interfacet til prettelse af nye film er ret besværligt og tidskrævende
at udfylde, i hvert fald første gang. Bemærk de forskellige sektioner og
hvor mange felter de kræver du udfylder i hver sektion. Mange felter
springer du bare over, men det kan ikke betale sig at indsende filmen
uden de krævede oplysninger, for så gennemgår de slet ikke
oplysningerne. De vil have det hele serveret, vil de.

Held og lykke!
Mikkel
--
Spanske dvd-tilbud - se mine anbefalinger:
http://lakjer.dk/mikkel/spanske-film.shtml

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 28-09-05 20:36

"Mikkel Moldrup-Lakjer" skrev i en meddelelse

> Interfacet til prettelse af nye film er ret besværligt og >tidskrævende
> at udfylde, i hvert fald første gang.

De mange link på en IMDB side med en film ( skuspiller instruktør o.s.v )
bliver de lavet automatisk ( når man udfylder felterne ) eller bliver de
lavet og kontrolleret af dem der gennemgåer mails og input.
(Får det serveret som du siger )

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 28-09-05 20:42

Michael Meidahl Jensen wrote:

> [...]
> bliver de lavet automatisk ( når man udfylder felterne ) eller bliver de
> lavet og kontrolleret af dem der gennemgåer mails og input.

Disse oplysninger skal du give, når du tilføjer filmen til databasen.

IMDb er åbenbart så godt vant - eller har så få ressourcer i forhold til
mængden af input? - at de ikke accepterer en tilføjelse, med mindre du
giver disse oplysniger.

Mikkel