Stalingrad
Fra : Mr. D

Dato : 21-09-05 20:07

Mange har nævnt Stalingrad som en af de bedste krigsfilm, men hvilken er
det, der er tale om? Jeg kan ikke finde ud af det:

2005
http://www.moviezoo.dk/index.php?varenummer=5706106325720&title=Stalingrad%202-disc%20Special%20Edition
1992
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=4331
1993
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=10464
Det er da vist den samme i forskellige udgaver?

1989
1943
http://www.imdb.com/find?q=stalingrad;more=tt

The road to Stalingrad
http://www.rottentomatoes.com/m/road_to_stalingrad/

STALINGRAD - Dogs, do you want to live forever? (1958)
http://www.videomatica.com/x/store.asp?sb=gm&id=40208

simon

Fra : Brian P

Dato : 21-09-05 22:11

Mr. D wrote:
> [...]
>
> The road to Stalingrad
> http://www.rottentomatoes.com/m/road_to_stalingrad/
>
> STALINGRAD - Dogs, do you want to live forever? (1958)

Det er en af de første tre, som lader til at være forskellige udgaver
af filmen fra 1993, jeg skal ikke gøre mig klog på hvad forskellen
er.

Men i stedet for en halvgammel film om tysk Vergangenheitsbewältigung
vil jeg anbefale dig at få set den sidst nye af slagsen, Napola -
Elite für den Führer, der markedsfører sig selv som "det næste
store værk om Det Tredie Rige efter verdenssuccesen 'Der Untergang'"-
og som danske biografgængere indtil videre bliver snydt for:

http://www.imdb.com/title/tt0384369/?fr=c2l0ZT1kZnx0dD0xfGZiPXV8cG49MHxrdz0xfHE9TmFwb2xhfGZ0PTF8bXg9MjB8bG09NTAwfGNvPTF8aHRtbD0xfG5tPTE_;fc=1;ft=23

Den er lige kommet på DVD i Tyskland.

Fra : Brian P

Dato : 21-09-05 22:15

Brian P wrote:

> Det er en af de første tre, som lader til at være forskellige udgaver
> af filmen fra 1993, jeg skal ikke gøre mig klog på hvad forskellen
> er.

Undskyld. Det er givetvis ikke den første - det er jo en
dokumentarfilm.

Fra : digi

Dato : 22-09-05 00:25

On 21 Sep 2005 14:15:17 -0700, "Brian P" <kanal@klog.dk> wrote:

>Undskyld. Det er givetvis ikke den første - det er jo en
>dokumentarfilm.
ja dvd 2

Fedt den udkommer igen, den gamle udgave har jeg ikke kunne finde
nogle steder med dk-subs, Stalingrad 2-disc Special Edition vil jeg
købe.

Fra : Morbid Angel

Dato : 22-09-05 00:00

On Thu, 22 Sep 2005 00:24:48 +0100, digi <digi@mail.dk> wrote:

>Fedt den udkommer igen, den gamle udgave har jeg ikke kunne finde
>nogle steder med dk-subs, Stalingrad 2-disc Special Edition vil jeg
>købe.

har man kunne købe her: http://www.cdon.com/product.phtml?prod=89287
i flere år =)~

Mvh

MA

Mine DVDfilm: http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/MorbidAngel

Fra : The Nameless Dude

Dato : 22-09-05 12:53

Morbid Angel <morbid@hotmail.com> wrote in

> har man kunne købe her: http://www.cdon.com/product.phtml?prod=89287
> i flere år =)~

Dette er den rigtige link:
http://www.cdon.com/product.phtml?prod=525150
Udkommer først d. 17/10
Den originale 2 disk version uden DK tekst har været ude i
Tyskland siden 2003, har den selv og den kan godt anbefales.
Disk 2 (dokumentaren) har dælme nogle stærke billeder skal
jeg ellers love for. Det er ellers hidtil ikke viste privat
optagelser lavet i Stalingrad af såvel Tyske som Russiske soldater.
--
The Nameless Dude

Fra : Morbid Angel

Dato : 22-09-05 13:00

On Thu, 22 Sep 2005 06:52:36 -0500, The Nameless Dude <nom@il.adress>
wrote:

> [...]
>jeg ellers love for. Det er ellers hidtil ikke viste privat
>optagelser lavet i Stalingrad af såvel Tyske som Russiske soldater.

Nej mit link var det rigtige, han sagde "den gamle version" ikke den
nye digipack, som snart kommer fra scambox =)

Fra : The Nameless Dude

Dato : 23-09-05 13:29

> Nej mit link var det rigtige, han sagde "den gamle version" ikke den
> nye digipack, som snart kommer fra scambox =)

Okey, den virkede bare lidt død i det den link du postede, man havnede
på deres mainsite istedet for.
--
The Nameless Dude

Fra : Morbid Angel

Dato : 23-09-05 14:11

On Fri, 23 Sep 2005 07:29:03 -0500, The Nameless Dude <nom@il.adress>
wrote:

>Okey, den virkede bare lidt død i det den link du postede, man havnede
>på deres mainsite istedet for.

Ja det er træls med cdon, de skifter hele tiden så linkene ikke
virker, men den har været ude længe i sverige, jeg har den selv og den
er ret billigt for tiden 59,- kr, hvis jeg ikke husker forkert.
Danske tekster, tysk tale og Widescreen 1,78:1

Fra : digi

Dato : 23-09-05 23:50

On Fri, 23 Sep 2005 15:10:41 +0200, Morbid Angel <morbid@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>er ret billigt for tiden 59,- kr, hvis jeg ikke husker forkert.
>Danske tekster, tysk tale og Widescreen 1,78:1

Ja der kan man bare se, ty Morbid.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 24-09-05 11:10

Morbid Angel wrote:

> Ja det er træls med cdon, de skifter hele tiden så linkene ikke
> virker,

Nja, det kan sagtens lade sig gøre at lave permanente links. Du skal
bare bruge linket under beskrivelsen af varen hvor der står "Direkte Link"

Det er den metode jeg har brugt til mine anbefalinger på:
http://lakjer.dk/mikkel/spanske-film.shtml

Mikkel