X-men 3
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-09-05 14:41

Spoiler til X2 følger...

Ja det måtte jo komme. x-men 3 er ved at blive filmet og lander i
biffen den 26 may næste år.

Desværre skal Bryan Singer ikke instruere (Han ville hellere instruere
Superman Returns). Men istedet bliver der Brett Ratner. Brett har jo
instrueret Rush Hour filmene og Red Dragon, så jeg ved ikke rigtigt
hvad jeg skal syntes om ham.

Derudover vender alle skuespillerne fra de to tidligere film tilbage
(med undtagelse af Nightcrawler), så det er vel positivt nok. (Selv
Colossus har en rolle her i filmen, ham var der vel flere der gerne vil
se mere til efter X2)

Af nye mutanter får vi (endeligt) The Beast spillet af selveste Kelsey
"Fraiser" Grammer. Og han skal nok blive helt fantastisk i den rolle.
Det er IMHO en perfekt omend uventet casting.

Andre mutanter som jeg ikke kender til, men som kommer med i filmen er:
Juggernaut, Shadowcat, Dazzler, Siryn og Angel. HVem kan fortælle mig
lidt om dem?

Plottet i filmen er dybt hemmeligholdt så det kan vi kun gætte om,
men jeg er overbevist om at jean grey / tyhe phoenix og angel kommer
til at spille en ret central rolle i filmen da der er castet både en
"young angel" og "young Jean" og efter jeans slutning i X2 kommer der
ganske sikkert noget om The phoenix.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Thomas S

Dato : 20-09-05 17:27

On 20 Sep 2005 06:41:13 -0700, "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Andre mutanter som jeg ikke kender til, men som kommer med i filmen er:
> Juggernaut, Shadowcat, Dazzler, Siryn og Angel. HVem kan fortælle mig
>lidt om dem?

Spoiler til gamle x-tegneserier og måske til film nr. 3 (det kan ikke
vides), så her kommer spoiler-space:

-

Spoilerspace

-

-

-

-

Spoilerspace

-

-

-

Juggernaut: Tidligere på dansk Rambukken. Skurk, der kan brase igennem
alt muligt, fordi han er stærk, stor og hurtig. Halvbror til professor
X, i hvert fald senere. Om det bliver skrevet ind i kronologien i
filmen, ved jeg seføli ike noget om, men personligt ville jeg mene, at
det ville være unødvendigt.

Shadowcat: Kitty Pride, tidligere navne Sprite, og på dansk (vist nok)
skyggekat). Var kun 14 år, da hun i tegneserien kom med i projekt X.
X-mændene var ude for at tilbyde hende at gå på deres skole, da
Helvedehundenes Loge angreb dem og bortførte dem. Den unge Kitty
måtte, der kun lige havde opdaget sine kræfter, måtte så redde dem.
Kræfterne er først og fremmest evnen til at "fase" sig igennem ting,
dvs. gå gennem vægge, og derudover har hun stor analytisk sans og er
god til kodehalløj. Svjh. husker ses hun i et glimt i X2.

Dazzler: Popsanger og mutant. I tegneserien møder vi hende første gang
i samme historie, som den med Kitty og Helvedeshundenes Loge. Hun kan
omdanne lyd til et eksplosivt lysshow.

Siryn: Det gamle X-men-medlem Banshees datter. Som sin far kan hun
flyve og lave soniske skrig, der er meget smertefulde og kan ødelægge
elektronik. Jeg tror, man ser et glimt af hende i X2.

Angel: Manden har vinger og kan flyve. Han er også multimilliardæren
Warren Worthington III. Er et af de fem oprindelige X-men-medlemmer,
dvs. med helt fra den allerførste tegneserie.

Thomas S

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-09-05 19:47

> [...]
> X, i hvert fald senere. Om det bliver skrevet ind i kronologien i
> filmen, ved jeg seføli ike noget om, men personligt ville jeg mene, at

han deltager osse i spider-man universet hvor han er en af mine absolut
ynGlings skurke
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Thomas S

Dato : 20-09-05 20:09

On Tue, 20 Sep 2005 20:47:14 +0200, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

>han deltager osse i spider-man universet hvor han er en af mine absolut
>ynGlings skurke

Jeg mener, at jeg første gang læste om ham i Hulk. Men sådan er Marvel
jo. De forskellige serier parrer sig på kryds og tværs.

Thomas S

Fra : Stefan Holm

Dato : 21-09-05 17:57

Thomas S wrote:

> Spoiler til gamle x-tegneserier og måske til film nr. 3 (det kan ikke
> [...]
<snip>
> Svjh. husker ses hun i et glimt i X2.

Faktisk ses hun i et glimt i 1'eren og lidt længere (men stadig ikke meget)
i 2'eren. Ja, dit indlæg fik mig til at gense begge film i går.

--
Stefan Holm
"Forbidden barn? Check."

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 21-09-05 18:11

On Wed, 21 Sep 2005 18:57:21 +0200, Stefan Holm <nospam@algebra.dk>
wrote:

> Ja, dit indlæg fik mig til at gense begge film i går.

Holdt de?

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Stefan Holm

Dato : 21-09-05 18:48

Niels Søndergaard wrote:

> Holdt de?

Ja.

--
Stefan Holm
"Caribou -- gorn... 'Intercourse.'"

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 21-09-05 22:17

On Wed, 21 Sep 2005 19:47:52 +0200, Stefan Holm <nospam@algebra.dk>
wrote:

>Ja.

Jeg håber ved gud ikke, de taber den 3'er på gulvet.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Thomas S

Dato : 21-09-05 23:23

wrote:

>Ja.

Jeg genså også 1'eren for nylig, og den holdt også stadig lige så godt
som den gjorde, da den var helt ny - omend den store glæde ved at se
ens yndlingssuperhelteunivers vellykket filmatiseret ordentligt,
naturligvis var størst første gang. Jeg krydser fingre for 3'eren og
glæder mig til den.

Thomas S

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 21-09-05 21:42

Thomas S wrote:

> [...]
> X, i hvert fald senere. Om det bliver skrevet ind i kronologien i
> filmen, ved jeg seføli ike noget om, men personligt ville jeg mene, at

Han er jo egenligt ikke mutant, men får sine kræfter fra en sten eller
et eller andet.

mvh Magnus

Fra : Peter G

Dato : 20-09-05 17:28

http://en.wikipedia.org/wiki/Juggernaut_%28comics%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Shadowcat
http://en.wikipedia.org/wiki/Dazzler
http://en.wikipedia.org/wiki/Siryn
http://en.wikipedia.org/wiki/Angel_%28comics%29

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : Thomas S

Dato : 20-09-05 17:35

On Tue, 20 Sep 2005 18:27:51 +0200, Peter G <peterg@despammed.com>
wrote:

>http://en.wikipedia.org/wiki/Juggernaut_%28comics%29
>http://en.wikipedia.org/wiki/Shadowcat
>http://en.wikipedia.org/wiki/Dazzler
>http://en.wikipedia.org/wiki/Siryn
>http://en.wikipedia.org/wiki/Angel_%28comics%29

Sådan kunne man selvfølgelig også have svaret

Ellers er der databasen http://www.marveldirectory.com, hvor man kan
slå alle mulige helte og skurke fra marvel.universet op.

Thomas S

Fra : Holst

Dato : 20-09-05 18:57

Lars Hoffmann wrote:

> Desværre skal Bryan Singer ikke instruere

Ærgeligt, ærgeligt, ærgeligt. Med X-Men 1 og 2 lavede han to helt
igennem rigtig gode film. Af den grund har jeg derfor desværre den
formodning, at det vil være svært for andre at efterfølge dem. Men det
får tiden jo vise.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 21-09-05 11:52

Andre mutanter som jeg ikke kender til, men som kommer med i filmen er:
Juggernaut, Shadowcat, Dazzler, Siryn og Angel. HVem kan fortælle mig
lidt om dem?

Hmm kommer Dazzler med i X-men 3 ? Hvem skal spille denne rolle?

Mvh. Martin

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-09-05 13:37

Martin Ohlsson wrote:

> Hmm kommer Dazzler med i X-men 3 ? Hvem skal spille denne rolle?

Igår var Dazzler med på imdb.com siden for X-men 3, idag står der
intet om dazzler.

Fra : Thomas S

Dato : 21-09-05 23:47

Stadig spoiler til X2, x-tegneserierne og måske X3 nede i indlægget.

> [...]

>"Fraiser" Grammer. Og han skal nok blive helt fantastisk i den rolle.
>Det er IMHO en perfekt omend uventet casting.

Jeg ved ikke helt. Der er ingen tvivl om, at Grammer kan spille rollen
som den belæste kloge-åge, som er den ene side af Beast, glimrende.
Men den anden side - den superatletiske tidligere fodboldstjerne - har
jeg svært ved at se i Kelsey Grammer. Man kan selvfølgelig underspille
den atletiske rolle i filmen, men så går en hel del af figuren tabt,
synes jeg. Det afhænger selvfølgelig også af, hvilken inkarnation af
Beast, de vælger. Den menneskeligt udseende atlet med store fødder
eller det senere blå og behårede væsen.

Hvis det er det sidste, skal der nok under alle omstændigheder en hel
del CGI til for at få det til at virke, og så kan man jo ordne de
fysiske evner i samme omgang. Men eftersom vi ser Dr. Hank McCoy på en
tv-skærm i baggrunden i 2'eren, hvor han ser helt menneskelig ud, så
gætter jeg på, at det er den menneskelignende udgave, vi kommer til at
se. Det andet ville enten kræve, at man brød forbindelsen mellem
2'eren og 3'eren, eller at vi får historien med McCoys eksperimenter
på sig selv, der skaber det behårede væsen, med. Men det sidste ville
jo alligevel kræve, at vi så den oprindelige atletiske person på et
eller andet tidspunkt i Grammers let aldrende og noget bogormede
udseende.

En tredje mulighed er selvfølgelig, at vi bliver introduceret for
holo-forklæderne, der gør, at blå, behårede væsner som Beast kan
optræde som almindelige mennesker uden nogle kan se det rigtige
udseende, og det er grunden til, at han kan virke menneskelig på
skærmen, men alligevel være det blå bæst.

Jeg er i øvrigt glad for at se, at Kitty Pride (Shadowcat)
tilsyneladende ikke længere skal spilles af Maggie Grace, som jeg
ellers tidligere havde hørt på tale i rollen, men i stedet af Ellen
Page. Ikke at jeg kender noget til de tos skuespillertalenter, men på
de billeder jeg kan finde af de to unge skuespillerinder, så ligner
Page meget mere en Kitty: Den let bly og ordentlige pige fra et pænt
jødisk hjem, der til trods for den manglende attitude alligevel lver
op til rollen som superhelt.

Thomas S