Kortplotter fra Canada
Fra : sailor99

Dato : 26-10-05 20:58

Hej!

Familien i Canada vil købe en plotter til mig (pænt af dem), Garmin eller
Raymarine, men er der ikke noget om, at der findes en særlig Europa udgave?

Men det betyder måske ikke noget, at den "snakker" canadisk?

Mvh
Georg

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 26-10-05 22:31

> [...]
udgave?
> Men det betyder måske ikke noget, at den "snakker" canadisk?

Lyder da dejligt

Jeg har købt en Garmin GPS US-model, eneste forskel er strøm-systemet 110v
vs 220v og en ikke dansk brugsforviring, dvs at jeg fik en adapter fra 220v
til 110volt og så en 110volt lader. Software og alt andet var det samme
(også dansk sproget software).

Om garmin har Wolrd Wide Warranty ved jeg faktisk ikke, de fleste elektronik
producenter har det. Så går den i stykker skal man sikkert henvende sig til
Garmin Danmark direkte. Husk at gemme "Bill of sale" det er dit garanti
bevis og så at registrer dit produkt på Garmins hjemmeside.

-Leon

Fra : sailor99

Dato : 26-10-05 23:03

"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Garmin Danmark direkte. Husk at gemme "Bill of sale" det er dit garanti
> bevis og så at registrer dit produkt på Garmins hjemmeside.

Tak, Leon!

Nu skal den sættes i båden på 12v (enten en Raychart 435 eller en Garmin
GPSMAP 225, vist nok udgået), så strømproblem burde der ikke være.

Mvh
Georg

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 26-10-05 23:09

Garmin:

Garantien er ikke noget problem. Min US købte gik i stykker efter 6 måneder
og jeg fik den ombyttet ved at sende den til England (EU servicecenter).

Ud over Leons bemærkning vil jeg bare tilføje en anden forskel:

Dem du køber i Amerika er loaded med US basemap, hvorimod dem vi køber
herhjemme er loaded med Atlantic base map.

Da du med stor sandsynlighed vil købe nogle kort til den, så bliver det ikke
noget problem i dit hjemmefarvand. Men kommer du uden for dette område, så
skal du være opmærksom på at en US model bliver næsten helt blank (Sjælland
er fx præsenteret ved en 5-kant; næppe godt at navigere efter) hvorimod en
Eu model har et basemap hvor du kan se kystkonturerne, men hvor du bare
mangler dybder og sømærker.

Min konklusion (efter at have haft en US købt garmin i 4 år) er, at
ulemperne er til at leve med, når man tager den store besparelse ved lokalt
gadekøb i betragtning. Bruger man derimod postordre, så udhules fordelene af
told, moms osv. Så er jeg ikke så sikker mere ....

Min kostede 2.700 kr i US, hvor prisen i DK var 4.500 kr

/Bjarke