Hjælp!
Fra : Claus MC

Dato : 09-06-01 08:48

Jeg hørte en sang i nat. De sang noget med "what comes up must come down" og
"Keep the wheel spinning" eller "turn the spinning wheel". Den var så´n lidt
jazzet eller bluesagtig. Et rigtig godt dansenummer!

Håber I kan hjælpe!

/Claus

Fra : Brian Haagh

Dato : 09-06-01 09:34

Hej Claus !

Jeg vil gætte på George Michael "Spinning The Wheel" fra cd´en "Older" 1996

MVH
Brian Haagh/

Go´ weekend

Fra : Claus MC

Dato : 09-06-01 09:46

"Brian Haagh" <haagh@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Claus !
>
> Jeg vil gætte på George Michael "Spinning The Wheel" fra cd´en "Older"
1996

Desværre - det var en mere dyb stemme

/Claus

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 09-06-01 09:56

Således skrev "Brian Haagh" <haagh@post.cybercity.dk> i
dk.kultur.musik Sat, 9 Jun 2001 10:33:53 +0200:

>Jeg vil gætte på George Michael "Spinning The Wheel" fra cd´en "Older" 1996

Det er nok nærmere Blood, Sweat & Tears' "Spinning Wheel" fra 1969.

Den starter nemig med "What comes up, must come down"

Den er så i øvrigt lavet i et utal af versioner, så lige hvem det har
været er så et godt spørgsmål.

Jeg mener i hvert fald at Al Jaerau (sp?) har lavet en ganske kendt
udgave af den.

Knud
--
Jesus saves... but only Buddha makes incremental backups

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 09-06-01 10:22

Således skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> i dk.kultur.musik Sat,
09 Jun 2001 10:56:11 +0200:

>Jeg mener i hvert fald at Al Jaerau (sp?) har lavet en ganske kendt
>udgave af den.

Al Jarreau hedder han, men nu ved jeg snart ikke om han har sunget en
udgave af "Spinning wheel", det ser i hvert fald ikke ud til at jeg
kan finde en reference.

Så mon ikke det har været originaludgaven med Blood, Sweat & Tears?

Knud
--
Jesus saves; passes to Moses; he shoots; he scores!

Fra : John Thomsen

Dato : 13-06-01 13:43

On Sat, 9 Jun 2001 10:33:53 +0200, "Brian Haagh"
<haagh@post.cybercity.dk> wrote:

>Hej Claus !
>
>Jeg vil gætte på George Michael "Spinning The Wheel" fra cd´en "Older" 1996

Ka' godt være også GM har indsunget den, men det er lidt af en
klassiker, som mange kunstnere har haft på repertoiret.

Min TEFAL-hukommelse hvisker noget om at den kan være skrevet af John
Fogerty (Creedence Clearwater Revival), men det kan også være en fra
de gamle blues-dage, som f.eks. Otis Redding etc.

Samt at de citerede ord faktisk også leder tanken hen på "Proud Mary"
forresten... )

Venligst
John

Fra : nikolaj borg

Dato : 09-06-01 09:53

"Claus MC" <clausmc@usa.net> wrote in message
> [...]
lidt
> jazzet eller bluesagtig. Et rigtig godt dansenummer!

Mit bud er Cæcilie Nordby: Spinning the Wheel fra My corner of the Sky
pladen. Jeg mener ikke, det er det samme nummer som Georg M har lavet, men
jeg kan ikke umiddelbart lure, hvem der oprindeligt har lavet det.- muligvis
the Hudson Brothers.

Hvis det er på P3 _burde_ det være muligt at få oplyst nummeret, men det er
ikke alle, der har held med det. Det nemmeste er nok at maile værten
direkte.

Mvh

/Nikolaj

Fra : LARS LIENHØFT LARSE~

Dato : 09-06-01 10:31

> [...]
lidt
> jazzet eller bluesagtig. Et rigtig godt dansenummer!

Det er sikkert udgaven med Andrew Strong du har hørt. Den er ihvertfald god
at danse til. Ellers er det nok Cæcilie Norby, det er nok lidt mere jazzet
end Strong.

Venligst Larsen

Fra : Claus MC

Dato : 09-06-01 10:31

Hej Allesammen:

Jeres svar har ledt mig på rette spor; Den version jeg eftersøgte er
"spinning wheel" med Andrew Strong.

Jeg takker for de *hurtige* svar!

/Claus