Løbet væk :-(
Fra : Tina Holtz Uhre

Dato : 09-06-01 08:41

Hjælp!! Min kat har været væk fra hjemmet siden fredag morgen. Det virker
selvfølgelig ikke som særlig længe. Problemet er bare at hun har en lille
killing på 6 uger. Det undrer mig først at hun bliver væk så længe. Kan en
lille killing godt klare sig uden mælk nu? Hun spiser selv men hvad med
mælken? Og er der ikke noget med at kattemor opdrager sine killinger?
Hvordan griber jeg det bedst an hvis vi ikke finder katten?

Hilsen Tina

Fra : Fie & Christian

Dato : 09-06-01 12:44

Hej Tina

Det er selvfølgelig utrolig trist, at din lille killing er løbet hjemmefra -
hvordan skete det? Har du selv kattemor hjemme hos dig? Jeg tænker tilbage
på hvor store mine katte var som 6 uger gamle, og min første indskyldelse er
: find killingen NU!! Den kan ikke klare sig alene derude og uden sin mor.
Så frem med godbidderne og lommelygten og gennemsøg området med en tættekam.

Jeg håber virkelig at du finder din killing og meld endelig tilbage.

Hilsen
Fie

Fra : Tina

Dato : 13-06-01 19:35

læs mailen ordentligt! det er moren der er væk!

Hvis i ikke finder moderen vil det være godt at finde en plejemor til
killingen det kan prøves ved kattens værn mm. den har brug for at lære mange
ting af sin mor og som 6 uger står det skidt til uden. så prøv at finde en
reserve mor.

Tina B Larsen

Fra : Camilla Scharff

Dato : 13-06-01 21:25

Tina <tina@tk.k-net.dk> skrev...
> læs mailen ordentligt! det er moren der er væk!

Læs det andet indlæg fra samme afsender - de fattede det for 4 dage siden...

Camilla

Fra : Helle Andersen

Dato : 09-06-01 13:47

> [...]
> mælken? Og er der ikke noget med at kattemor opdrager sine killinger?
> Hvordan griber jeg det bedst an hvis vi ikke finder katten?

Mormis er muligvis kommet i løbetid, så det er
derfor at hun er stukket af fra killingen. Hvis det er
tilfældet vil hun sikkert komme hjem og være
drægtig igen. I så fald vil jeg kraftigt råde dig til, at
få bragt hende til en dyrlæge og få hende
steriliseret. Og så bør du for i øvrigt holde hende
inde så længe hun har killinger.

Hvis hun ikke kommer tilbage, vil jeg råde dig til at
sætte killingen i pleje hos en anden mormis med
killinger til den er mindst 12 uger gammel. En
killing uden mor og søskende har ikke gode
betingelser for at udvikle sig til en psykisk sund
mis.

--
Hilsen Helle
If a turtle doesn't have a shell, is he homeless or

Fra : Fie & Christian

Dato : 09-06-01 15:19

Hej Tina

Det må du undskylde! Jeg havde fuldstændig misforstået dit indlæg og troede,
at det var killingen, som var stukket af - sorry!

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 09-06-01 18:21

> [...]
troede,
> at det var killingen, som var stukket af - sorry!

Hejsa Fie - det skal du ikke være ked af !! Sådan havde jeg også læst det..
Efter at have gen-læst det, kan jeg da godt se, at det er omvendt !!! Jeg
gik ellers også her, og var helt bekymret over det lille pus ude i den store
verden !!!

Mht. mor-mis, så tror jeg hun kommer snart igen - Vores mor-misser får også
en slags udelængsel ca når killingerne bliver de der 6 uger.. Engang var der
en, som sprang ud fra 1. sal for at komme ud !! Men hvis hun ellers har
været en "god" mor, så tror jeg ikke hun svigter sine børn. Og jeg tror selv
at hun ved, hvor længe de kan undvære hende !!

Knus fra Pia og misserne

--
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Fra : Tina Holtz Uhre

Dato : 09-06-01 18:52

Pia Lihme Petersen <Pia@Lihme.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ftlln$3g9$1@news.inet.tele.dk...

> troede,

Hmm...måske kunne jeg have omformuleret det anderledes
Min kattemor er kommet hjem igen. Jeg begyndte ellers at blive lidt nervøs.
Jessie (killingen) var også begyndt at savne hende og gned sig mere op af
hunden. Måske starten på et godt venskab...
Med hensyn til evt. graviditet så er hun allerede begyndt på p-piller, og
jeg skal have hende steriliseret når killingen er blevet større. Vi har
tænkt os at beholde hende.
Hilsen Tina

Fra : Tina

Dato : 14-06-01 08:34

Det var godt at mor mis var kommet hjem igen, og at der ikke var sket hende
noget ude i den store verden.

Tina