Bredbånd teledanmark
Fra : Tico

Dato : 09-06-01 08:30

Hej i gruppen.

Jeg har et spørgsmål angående de nye bredbånds abonnementer, kan det passe
man selv skal ud og købe en router, når den nu følger gratis med ved fx
netxpress, Selvfølgelig kun til låns.

Er der nogen der har abonnementet hvor man betaler 0,30 kr. pr. MB man
henter, den tæller vel både ved up/download går den ikke, jeg er lidt i
tvivl om det ikke godt kan betale sig, da man jo kan downloade 500 MB inden
man overskrider næste grænse i Abonnementet, og det lyder af meget, når man
kun er vant til ISDN.

René S

Fra : Peter T.

Dato : 09-06-01 09:03

"Tico" <renes@city.dk> wrote in message

> [...]
> man selv skal ud og købe en router, når den nu følger gratis med ved fx

Nej, der følger et adsl-modem med til låns. Dvs. ingen pilleri i router.

> jeg er lidt i
> tvivl om det ikke godt kan betale sig, da man jo kan downloade 500 MB
inden
> man overskrider næste grænse i Abonnementet

Jeg fik fortalt af TDC bredbånd support, at de kan ændre abonnementet til
flatrate (eller omvendt) med få dages varsel, hvis man kan kan se at man
hurtigt overskrider de 500 mb. Så der er ingen grund til at være nervøs.

Mvh. Peter T.

Fra : Cubus

Dato : 09-06-01 09:46

> [...]
inden
> man overskrider næste grænse i Abonnementet, og det lyder af meget, når

At have en pris pr MB ville være at have det samme åg over hovedet som
minutbetaling på alm. modem.
Det ville betyde at man ville side og vride sig hver gang noget multimedie
synes interessant. Streaming media suger godt og der er mange spændende ting
hvad det angår - radiostationer, undervisning, tv-avis...

Dengang Bigbrother kørte kunne jeg meget nemt forbruge 500MB om dagen.

--
Cubus

Fra : Allan Olesen

Dato : 09-06-01 11:18

"Cubus" <cubus@sol.dk> wrote:

>At have en pris pr MB ville være at have det samme åg over hovedet som
>minutbetaling på alm. modem.

Det mener jeg absolut ikke. Jeg ville overhovedet ikke have noget mod
at betale for datamængden.

På ISDN med minuttakst føler jeg til gengæld en "psykisk belastning"
pga. den uvirksomme tid, hvor jeg ikke udnytter den båndbredde, jeg
betaler minuttakst for, f.eks. fordi jeg sidder og læser en
hjemmeside, mens jeg er koblet op, eller fordi TDC's nye newsserver
kun vil levere 6 kB/s til mig. Det problem er pist væk med taksering
for datamængde.

At TDC's pris pr. MB så virker lidt ude af proportioner, er en helt
anden sag. Skal man ud i en stor download fra en god server, vil den
faktisk være markant billigere via ISDN - hvor TDC's kostpris at dømme
efter tidligere udtalelser her i gruppen er en del højere...

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Charbax

Dato : 09-06-01 12:34

> TDC's pris pr. MB virker lidt ude af proportioner

30 øre per mbyte er totalt sindsygt.. på Streamload.com kan du få 2,5gb for
5 dollars. det 18,75 mb per 30 øre..

Hvofor skulle traffik igennem teledanmark koste 18,75 gange så meget som
traffik igennem amerikansk udbyder?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-06-01 12:37

"Charbax" <charbax@lflv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
for
> 5 dollars. det 18,75 mb per 30 øre..
>
> Hvofor skulle traffik igennem teledanmark koste 18,75 gange så meget som

For hvis TDC går "rabundus", kan vi danskere blot stå at råbe til hinanden
ud af vinduerne, da vore *hovedkommunikationslinier* ville være "slukket og
lukket".

Har du i grunden tænkt over (jeg formoder du er dansk statsborger) at vi
danske har solgt vores infrastruktur (vore kommunikationslinier) til
udlandet, da *ingen* kommunikationsselskaber er på danske hænder?

mvh
Bjørn

Fra : Anders

Dato : 09-06-01 13:23

Bjørn Jørvad skrev:

> Har du i grunden tænkt over (jeg formoder du er dansk statsborger) at vi
> danske har solgt vores infrastruktur (vore kommunikationslinier) til
> udlandet, da *ingen* kommunikationsselskaber er på danske hænder?

Post Danmark er da så vidt jeg ved stadig dansk og endda statsejet. Men det
er der vist også noget om at staten ønsker at sælge.

Anders

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-06-01 13:29

"Anders" <ajk@mac.com> skrev i en meddelelse

> Post Danmark er da så vidt jeg ved stadig dansk og endda statsejet. Men
det
> er der vist også noget om at staten ønsker at sælge.

Lige for en god ordens skyld - hvad Post Danmark med tele-kommunikation at
gøre?...

mvh
Bjørn

Fra : Anders

Dato : 09-06-01 13:41

Bjørn Jørvad skrev:

> det
>
> Lige for en god ordens skyld - hvad Post Danmark med tele-kommunikation at
> gøre?...

Intet. Men kommunikation kan godt foregå igennem andet end kabler og via
trådløse bølger i luften. TELE-kommunikationsselskaber er en anden sag. Men
pointen var egentlig bare at selv vores ældste kommunikationsvirksomhed er
på vej "ud af landet". Tilbage er kun dem, som bestyrer resten af vores
infrastruktur. Staten er ved at sælge deres aktier i SAS. DSB er splittet op
og selve togdelen, elnettet og -selskaberne er også ved at blive underlagt
markedet. Vandnettet er også under pres. Kun vejene ser ud til at holde
stand.

Anders

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-06-01 13:46

"Anders" <ajk@mac.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> markedet. Vandnettet er også under pres. Kun vejene ser ud til at holde

Du har naturligvis helt ret - Vore folkevalgte (som er et udtryk for den
danske befolknings holdning - altså over 50%) udfører jo blot "folkets
ønske".

Vi er OT - Det er nu blevet til ren politik - så jeg holder her.

mvh
Bjørn

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-06-01 17:46

On Sat, 9 Jun 2001 09:29:35 +0200, Tico wrote:

> [...]
>man selv skal ud og købe en router, når den nu følger gratis med ved fx

Der følger ingen router med, men oftest har du ikke noget at bruge den til.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer