Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 350 + objektiv
Fra : hisl

Dato : 29-10-05 19:52

Jeg køber et EOS 350 hus med et Canon EF 25-105 mm. 3,5-4,5 USM objektiv
istedet for kit objektivet.

Er der noget jeg skal være opmærksom på?

Er der evt. andre og bedre obketiver i samme prisklasse?(ca. 2000 kr. på
edbpriser.dk)

vh/Henrik

Fra : Jacob

Dato : 29-10-05 20:20

"hisl" <hsm123@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der noget jeg skal være opmærksom på?
>
> Er der evt. andre og bedre obketiver i samme prisklasse?(ca. 2000 kr. på

Det kommer jo helt an på hvad du vil fotografere.
Jeg vil mene at 28mm (x 1.6 = 45mm) er for meget i den korte ende. om de der
105mm (x 1.6 = 168mm) er nok for dig i den lange ende ved jeg ikke. men jeg
er mægtigt tilfreds med kit objektivet 18-55 som universal dims. min 50mm
f1.4 til ting der skal være ultra skarpt. min 100-300mm som langdistance
universal. jeg har en 400mm fast i bestilling. den er jeg så lidt spændt på.

Jeg ville anbefale dig at købe den med kit oblektivet 18-55mm til prisen er
det godt. så kan du senere købe dig et længere objektiv når du ved hvad du
skal bruge. en 18-55mm og en 70-300mm er en fin combo som benyttes af mange.
køb dig en god fototaske med det samme. samt en modlysblænde + uv filter til
det objektiv du nu køber. så er du kørende.

Jacob

Fra : Brizz

Dato : 29-10-05 20:20

hisl wrote:
> [...]
>
> Er der noget jeg skal være opmærksom på?
>
> Er der evt. andre og bedre obketiver i samme prisklasse?(ca. 2000 kr. på

Jeg ville nok hellere gå efter Canon 28-135 IS USM. Kender ikke
nyprisen men et brugt et kan du sagtens få til omkring 2000-2500. Var
rigtig glad for det indtil jeg begyndte at købe L objektiver.

--
Mvh Brian
---

Ved mail sæt et eller andet + @ foran mit domæne.

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-05 15:25

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> wrote in message

> Jeg ville nok hellere gå efter Canon 28-135 IS USM. Kender ikke nyprisen
> men et brugt et kan du sagtens få til omkring 2000-2500. Var rigtig glad
> for det indtil jeg begyndte at købe L objektiver.

Enig

/Torben

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-10-05 09:19

In article <4363c4e2$0$8851$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, hisl wrote:
> [...]
>
> Er der noget jeg skal være opmærksom på?
>
> Er der evt. andre og bedre obketiver i samme prisklasse?(ca. 2000 kr. på

Enig med den anden der sagde, at på 350D er 24-105 en lidt mærkelig
mellemvare. Der er jo en crop-faktor på 1.6x så det svarer til
38-168mm i udsnit. Dvs der er ingen vidvinkel, og kun begrænset tele.

Jeg har et 24-70mm jeg bruger som standard, og slæber stort set altid mit
10-22mm med for mere vidvinkel når jeg vil have mere med på billedet.
Jeg har så en 70-200mm i den længere ende, og en fast 300mm IS USM i den
helt lange ende.

Fra : hisl

Dato : 30-10-05 17:45

Takker for hjælpen, jeg bestiller den med kit-objektvet, og så bliver det
nok en 28-135 lidt senere.

Hvad med Sigma eller Tamrons objektiver er de ok og hvad skal jeg være
opmærksom på?

vh/Henrik

Fra : Jacob

Dato : 30-10-05 19:11

> [...]
> nok en 28-135 lidt senere.
>
> Hvad med Sigma eller Tamrons objektiver er de ok og hvad skal jeg være

sigma skal hede apo eller EX (dyrt).
Tamron ved jeg ikke hvad skal hede.
men som tommelfinger regl så hold fingrene fra meget billige modeller. helt
i top kunne du måske få lov at prøve at tage et billede med objektivet i de
to yder positioner. så kan du se hjemme på computeren hvordan de tegner. det
skal selvfølgelig være ved max blænde.

Fra : Brizz

Dato : 30-10-05 19:26

hisl wrote:
> Takker for hjælpen, jeg bestiller den med kit-objektvet, og så bliver det
> nok en 28-135 lidt senere.

Hvorfor ikke bestille uden kit objektivet også tage en 28-135 med med
det samme?
Når der så er penge på kontoen igen så køb en vidvinkel.

--
Mvh Brian
---