Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
canon power shot g 5
Fra : Jørgen

Dato : 29-10-05 09:51

jeg har købt en sådan i går og ville lige ind på nettet for at se og
sammen ligne med andre, priser osv.
Jeg kan ikke finde mærket derinde.

jeg havde en dantax som var gået i stykker og ikke kunne reparere, så
jeg fik pengene i tilbage.
Jeg gik ind i foto afdelingen købte denne canon power shot g5 for 1900
kr, den var sat med fra 3250 kr.
Er det et godt køb Den minder meget om G6 som er den eneste jeg har
fundet på nettet
Jørgen O

Fra : Åge

Dato : 29-10-05 10:08

"Jørgen" <oh@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kr, den var sat med fra 3250 kr.
> Er det et godt køb Den minder meget om G6 som er den eneste jeg har

Til den pris har du gjort en god handel. Komplet gennemgang:

http://www.dpreview.com/reviews/canong5/

Fra : Jørgen

Dato : 29-10-05 10:36

> Til den pris har du gjort en god handel. Komplet gennemgang:
>
> http://www.dpreview.com/reviews/canong5/

ja det mente jeg også, selv om jeg ikke har meget forstand på det.
Købs kriterie var . Det er et kendt navn, har kostet rimelig og så "pro"
ud bedre zoom end den gamle, flere pixel, var automatisk,skal kun
trykke, og så mulig hed for at "lege" fotograf (køre uden aut)

Jørgen O

Fra : Åge

Dato : 29-10-05 10:42

> [...]
> ud bedre zoom end den gamle, flere pixel, var automatisk,skal kun
> trykke, og så mulig hed for at "lege" fotograf (køre uden aut)

Jeg har stadig min G1'er som reserve. Tager stadig forrygende gode billeder
(3Mpix). Kostede ca. 8000 kr. i 2001 ...

Fra : Brian S Jensen

Dato : 29-10-05 10:55

> [...]

> kr, den var sat med fra 3250 kr.
> Er det et godt køb Den minder meget om G6 som er den eneste jeg har fundet

Hej Jørgen

Hvad pokker bilder du dig ind - at fortælle om sådan et røverkøb

Tænk på os andre stakler som overvejer at sælge vores brugte G3'er

Og jo - du har gjort en RIGTIG god handen !!

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-10-05 11:40

Jørgen wrote:
> Jeg gik ind i foto afdelingen købte denne canon power shot g5 for
> 1900 kr, den var sat med fra 3250 kr.
> Er det et godt køb

Det lyder som et rigtig godt køb

Da G5 kom på markedet, var der lidt skriverier om, at den har en anelse støj
på billederne i højeste opløsning - det havde G1.G2, G3 ikke - og heller
ikke de nyere G6 og G7 - men det er vist så lidt, at det ikke generer ved
normalt brug.

Jeg har et G3 - og det er et rigtig godt kamera med rigtig mange muligheder
bl.a. for manuel brug, sko til ekstern flash, mulighed for at tage i raw
format og mange andre muligheder - og G5 skulle være "samme" kamera - bare
med 5 mpix i stedet for 4 mpix på G3.

Du får ihvertfald et langt medre kamera end det Dantax, som du også har
kigget på.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jørgen

Dato : 30-10-05 09:35

Tak for alle kommentarene

Jørgen O

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-10-05 15:06

"Jørgen"
> Tak for alle kommentarene
>

> --
> Mvh
> Jørgen O

Det lider af CA - lilla kanter i høj kontrast områder,
betjenningen er typisk Canon, lettere kringlet, men
min datter har formået at lave fine billeder med det.
-max-

Fra : JS

Dato : 14-11-05 14:42

> [...]
> kr, den var sat med fra 3250 kr.
> Er det et godt køb Den minder meget om G6 som er den eneste jeg har fundet

Hvor har du købt kameraet?