Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Studie flash fra foto kæden.
Fra : Jacob

Dato : 28-10-05 20:48

Efter et lille uheld hvor min hjemmebyggede flash "grillede" en paraply.
kigger jeg lidt på det sæt de har i fotokæden
http://www.fotokaeden.dk/katalog/Side_05.pdf.
billigt det er det. jeg overvejer at købe det til mit arbejde (og så kan man
jo låne det når man skal bruge det). men er det noget værd ? man plejer jo
kun at få hvad man betaler for.

Jacob

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 28-10-05 20:56

Jacob wrote:
> [...]
> jo låne det når man skal bruge det). men er det noget værd ? man plejer jo

De er meget lidt kraftige, ledetal 32, det er mindre en mine batteriflash...

Måske kan du klare dig med det, men måske var det bedre at købe noget
lidt større og kraftigere, hvis du altså har behovet (du skriver ikke så
meget om hvad du skal bruge det til)...

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen
www.fotographi.dk

Fra : Jacob

Dato : 28-10-05 22:41

"René Ernst Nielsen" <kontakt@fotographi.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> større og kraftigere, hvis du altså har behovet (du skriver ikke så meget

Det skal primært bruges til potræt og produkt fotos. hvis det kan klare at
oplyse en person på 180cm fra top til tå er det fint.

Jacob

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-10-05 01:10

> Det skal primært bruges til potræt og produkt fotos. hvis det kan klare at
> oplyse en person på 180cm fra top til tå er det fint.

Det gør vist kun lige an. Men hvad med et kig på nogle Walimex lamper. De er
også billige og her kan du sammensætte som du vil. Kig evt. engang på dette
sæt http://makeashorterlink.com/?M25A3211C du får meget mere i ledetal, tre
lamper på 350 og 250 watt samt flere softboxe, farvefiltre stativer,
kortsagt et helt lille studie. Ikke helt på professionelt niveau, men så tæt
på du kan komme uden at skulle købe mærkevarer som Broncolor.

Lamperne her virker bare, det har jeg min tidligere chefs ord for, han har
noget med 12 Walimex lamper, som han bruger til at have med og han har så en
Broncolor på 1500 watt og 3 på 500 watt, stående i sit studie.

Mvh
Simon

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 29-10-05 13:36

Jacob wrote:

> Det skal primært bruges til potræt og produkt fotos. hvis det kan klare at
> oplyse en person på 180cm fra top til tå er det fint.
>
> Jacob

Det vil jeg mene, at de IKKE kan klare. Et ledetal på 32 er lige knap og
nap kraftigt nok til alm. portræt...

Jeg synes du skal vælge en kraftigere model, så slipper du også for
senere at skulle købe nyt, når du "vokser" fra den model...

Fra : Jacob

Dato : 29-10-05 15:01

> [...]
>
> Jeg synes du skal vælge en kraftigere model, så slipper du også for senere
> at skulle købe nyt, når du "vokser" fra den model...

så er det kraftigt nok. det er jo ikke mig der skal købe det. men mit
arbejde. og til dem er det så fint nok.

Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-05 15:39

On Sat, 29 Oct 2005 14:35:53 +0200, René Ernst Nielsen
<kontakt@fotographi.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg synes du skal vælge en kraftigere model, så slipper du også for
>senere at skulle købe nyt, når du "vokser" fra den model...

Kan man ikke bruge det sammen med andre mærker? Jeg tænkte på at hvis
man senere købte et større/bedre anlæg at man så kunne bruge det
"billige" til baggrunds/hår lys osv. Eller kan de forskellige
fabrikater ikke "spille" sammen?

mvh Falcon

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-10-05 16:10

In article <1527m1l8l2rqd2f45kf0hv5g5soiioijlg@4ax.com>, Falcon wrote:

> [...]
> man senere købte et større/bedre anlæg at man så kunne bruge det
> "billige" til baggrunds/hår lys osv. Eller kan de forskellige

Jo, hvis du har en trådløs modtager, så kan du styre op til
4 grupper på Canon.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-10-05 21:14

In article <4362807e$0$318$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net>, Jacob wrote:
> Efter et lille uheld hvor min hjemmebyggede flash "grillede" en paraply.

Hvordan det ? Hvad var det for noget ? (bare til skræk og advarsel).
Jeg kunne også overveje en slaveflash monteret i en hvid paraply.

Fra : Jacob

Dato : 28-10-05 22:34

> Hvordan det ? Hvad var det for noget ? (bare til skræk og advarsel).
> Jeg kunne også overveje en slaveflash monteret i en hvid paraply.

Ja hvad skete der ?
jeg lavede nogle test med meget energi (5500W/S). først brændte jeg et glas
uv filter af.
så prøvede jeg uden filter.
Mit blitz rør sidder i en lille box hvor der løber vand rundt om røret for
at holde den rigtige tempratur. den lille box fungerer samtidigt som
reflektor.
min teori er at uv filteret dæmpede energien lige nøjagtigt nok til at
paraplyen ikke blev svidet. da filteret forsvandt blev paraplyen sort der
hvor lyset primært rammer.
når jeg genopliver mit projekt skal jeg have en matteret kegle af pyrex glas
med uvfilter.
keglen skal gøre at lyset i paraplyen bliver mere difust som det er nu er
det "kun et område på ca 20cm i diameter der bliver lyst op.

Der er dog ingen chance for at en almindelig blitz laver dette nummer. det
uanset hvor tæt man kommer den på paraplyen. paraplyen jeg brugte var af en
form for bomuld.

Jacob

Fra : Alex W

Dato : 28-10-05 21:51

"Jacob" <bip@bop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man jo låne det når man skal bruge det). men er det noget værd ? man
> plejer jo kun at få hvad man betaler for.

Det er Door fra tyskland der laver det flashanlæg.

http://www.doerrfoto.de/

Den koster ca 140 euro i tyskland.

Halsnæs fotoklub har købt sådan et flashanlæg, og det funker da. Pilotlyset
er fast og følger ikke med når du regulere ledertallet ned.

/Alex W

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-10-05 22:18

Alex W wrote:

> Det er Door fra tyskland der laver det flashanlæg.

Mon ikke det er lavet i Kina med Door's navn på...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-10-05 22:19

Jacob wrote:

> Efter et lille uheld hvor min hjemmebyggede flash "grillede" en paraply.
> kigger jeg lidt på det sæt de har i fotokæden

Det er legetøj, der er mere lys i en mellekraftig elektronbliz...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 29-10-05 00:07

> [...]
> man jo låne det når man skal bruge det). men er det noget værd ? man
> plejer jo kun at få hvad man betaler for.

Må jeg ikke ha lov til at anbefale flg. sæt:
http://www.foto-walser.biz/myfactory20/Shop/Shop.aspx?ClientID=wf956521422458378979&Shop=1&Type=9&Param=1677&Group=244&Language=D
eller
http://www.foto-walser.biz/myfactory20/Shop/Shop.aspx?ClientID=wf956521422458378979&Shop=1&Type=9&Param=2158&Group=245&Language=D

Forskellen mellem de to er, at den ene er en 350W/s ledetal 59 flash med
trinløs regulerbar 60W glødetråd-pilotlys, mens den anden er en 420 W/s
Ledetal 64 flash med fast 150 W Halogen pilotlys.

Begge kan fåes komplet med stativ og en parably for 199,90 Euro. Dvs ca 1500
kr + forsendelse.
Der er indbygget slaveudløser og synkronkabeltilslutning på begge modeller,
og der kan fås alverden af parablyer, softbokse, reflektorer til systemet.

Jeg har selv Cy350CR og er meget tilfreds.
Fotowalser leverer også promte, men desværre tager de ikke visa.
Man kan få reserveblitzrør og kvaliteten virker acceptabel.

Vil du ha det endnu billigere, kan du forsøge at byde tingene hjem via Ebay.
På den måde fik jeg Flash, stativ, en alm. hvid paraply, en
reflektorsoftboxparaply, en gennemlysningssoftboxparaply, en 56 cm 5 vejs
reflektor og et produkttelt for 1800 kr.

Det er noget kraftigere end det sæt, du ellers kigger på.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-05 09:35

On Sat, 29 Oct 2005 01:07:16 +0200, "Frodo Nifinger"
<jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>reflektorsoftboxparaply, en gennemlysningssoftboxparaply, en 56 cm 5 vejs
>reflektor og et produkttelt for 1800 kr.

Jeg har lige kigget på ebay.com og det er jo USA, så der kommer vel
både told og moms oveni?
Findes der en Europæisk udgave af ebay, og jeg tænker ikke på qxl?

mvh Falcon

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-10-05 09:37

Du kunne prøve www.ebay.de eller www.ebay.co.uk

Fra : Jacob

Dato : 29-10-05 15:02

> Du kunne prøve www.ebay.de eller www.ebay.co.uk
ebay.ca.uk har jeg gode erfaringer med. den tyske er det lidt bop bop med.
nok mest fordi jeg ikke kan tysk.

Jacob

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 29-10-05 17:12

Ja, jeg har handlet på www.ebay.de uden problemer, også fordi jeg kan tysk.
Men der er også www.ebay.co.uk

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-10-05 09:24

In article <43639f4b$0$41146$14726298@news.sunsite.dk>, Frodo Nifinger wrote:

> "Falcon" <falcon1atemaildotdk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg har handlet på www.ebay.de uden problemer, også fordi jeg kan tysk.
> Men der er også www.ebay.co.uk

Når man handler brugt hos privatpersoner, så er det dumt at købe hos en
profil der lige er oprettet som sælger dyrt udstyr. Der er svindlere der
også.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 30-10-05 13:27

> Når man handler brugt hos privatpersoner, så er det dumt at købe hos en
> profil der lige er oprettet som sælger dyrt udstyr. Der er svindlere der
> også.

Bestemt, men jeg Jeg har foreløbigt kun handlet med virksomheder og private
supersælgere.
Det har indtil nu ikke forvoldt mig nogen problemer.

Foto-walser bruger Ebay til at markedsføre sig ved konstant at sætte udstyr
på auktion derinde.
Ved at forfølge det udstyr, man ønsker, vil man med lidt tålmodighed kunne
købe det omtalte flashudstyr en hel del billigere end direkte i butikken.
Bommer en auktion går man bare videre til næste. Tit ryger prisen næsten op
i butiksprisen, men jævnligt unddrager en auktion sig for megen
opmærksomhed, og så kan man være møgheldig.
Jeg gav f.eks kun 135 Euro(169,90 euro) euro for mit flashhoved og 31,81
eruo for mit produkttelt (butikspris 57,90 Euro)

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : ms

Dato : 07-11-05 09:44

> Forskellen mellem de to er, at den ene er en 350W/s ledetal 59 flash med
> trinløs regulerbar 60W glødetråd-pilotlys, mens den anden er en 420 W/s
> Ledetal 64 flash med fast 150 W Halogen pilotlys.

Nej 420'eren har ikke fast pilotslys, det er direkte "Blitzleistung und
Einstellicht könne direkt proportional"

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7557926742&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:UK:11

/Max