Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Rawshooter og magnifierfunktionen
Fra : stigb

Dato : 28-10-05 17:47

Jeg har idag hentet dette program og syntes det ser fint ud.
Jeg har taget nogle skud, og når jeg kommer op i 60-70 % forstørrelse
begyndre de at blive uskarpe. Men når jeg kører magnifier over motivet
så står det knivskarpt i magnifier.
Spørgsmålet er så, kan jeg få billedet lige så skarpt som når jeg kigger
gennem magnifier.

venlig hilsen
Stig

Fra : Mogens Hansen

Dato : 28-10-05 18:24

"stigb" <stigbslemig@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
> står det knivskarpt i magnifier.
> Spørgsmålet er så, kan jeg få billedet lige så skarpt som når jeg kigger

Ja, skaler det til 100 %.

Er det ikke fordi det er vanskelligt at nedskalere et billede med diskrete
punkter (ikke vektor grafik) med 60-70% ?

Prøv at tage et Print Screen af computerskærmen med noget tekst sort tekst
på hvid baggrund. Prøv derefter at overføre billedet til f.eks. Photoshop.
Hvis du skalerer billedet til 50 % ser det skarpt ud og teksten kan læses,
fordi 3/4 af punkterne er fjernet.
Hvis du derefter skalerer det til 60-70 % er det stort set umuligt at læse
hvad der står fordi der ikke pænt kan interpoleres.

Jeg bruger kun 2 forstørrelser i RawShooter: 100% til at se detaljer og fit
image så man kan se hele billedet.
Man skifter mellem de 2 forstørrelse med Ctrl-Tab.

Venlig hilsen

Mogens Hansen