Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Filmscanner
Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 28-10-05 12:43

Hej

Jeg overvejer at købe en filmscanner i den billige ende. Jeg har
fundet en tysk prissammenligningsside:

http://www.heise.de/preisvergleich/?cat=scndia&sort=p

Bortset fra farven synes jeg Reflecta iScan 1800 minder *meget* om
Microtek FilmScan 35... Jeg har også set scannere med samme data og
design under andre navne (primefilm, mediax, ...) - er det samme
scanner med forskellige navne?

Jeg har et lunt øje til Reflecta iScan 3600, mest pga. dens data og
rimelige pris.

Er der nogen her der har erfaringer med den? Er dens optiske
kvaliteter okay? Er den mekanisk noget der kan forventes at holde mere
end garantiperioden? Andre forhold jeg skal være opmærksom på?

Thomas

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 28-10-05 13:40

"Er der nogen her der har erfaringer ...."

Jeg er lige med på en lytter. Jeg overvejer reflecta 7200. 1500,- lyder som
en god pris for den. Men kender den ikke...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 28-10-05 14:44

Thomas L. Christensen wrote:
> Jeg overvejer at købe en filmscanner i den billige ende.

Du får lige nøjagtig det du betaler for. Jeg ville som minimum købe en
Epson 4990 til allround brug, og hellere en KM 5400 II hvis du kun skal
skanne negativer.

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Erik Pilgaard Vinthe~

Dato : 28-10-05 15:22

Hvad med denne her:
HP ScanJet 4890 Photo Scanner, 4800 x 9600 dpi. Ny model fra august. Perfekt
til negativer (35mm, 6x6, 6x9 og 4x5"), dias, transparenter, papirfoto,
bøger og dokumenter, OCR (men ikke til mikrofilm af arkivmateriale, og det
var det jeg skulle bruge den til). 3 mdr. gl. Inkl. negativholdere,
netadpater, USB kabel og software. Stort set ikke brugt. Leverandørgaranti
frem til 4.8.2007

Prisidé 999,-

http://www.piilgaard.org/scanner.jpg

(nypris 1320 jfr. EDBPriser)

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men du er velkommen til at prøve den inden du
køber (jeg bor i 8471 Sabro)

vh
Erik

Fra : waal

Dato : 28-10-05 17:08

> [...]
> Hej
>
> Jeg overvejer at købe en filmscanner i den billige ende. Jeg har

Der er en tysk side hvor de forskellige skannere er testet
http://www.filmscanner.info/FilmscannerRangliste.html

Hvis det skal være billigt så er Canon's Lide500/Lide80 brugbar til
negativer (glem dias) men den er noget bøvlet at arbejde med og med en
lavere opløsning (maks 2400) end en god filmskanner. Jeg har prøvet Minolta,
resultatet er velopløst og skarpt men m.h.t. kontrast og farve er det noget
møg, og fuldstændig ubrugelig til s/h.

Hvis du ikke vil af med et femcifret beløb så hold dig til Nikon eller Canon
(Epson hvis du kan få én i nakken) Til 24x36 er fladskannerne et kompromis
da opløsningen er lavere og de er svære at holde støvfri.

mvh
Michael

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 28-10-05 17:33

waal wrote:
> Hvis du ikke vil af med et femcifret beløb så hold dig til Nikon eller Canon
> (Epson hvis du kan få én i nakken) Til 24x36 er fladskannerne et kompromis
> da opløsningen er lavere og de er svære at holde støvfri.

Har du prøvet Epson skannere siden du udtrykker dig sådan om Epson?
Epson 4990 er en ret lækker skanner til en meget fornuftig pris - lige
knap 3K.

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : waal

Dato : 29-10-05 09:04

"Thomas Schreiber" <NOSPAM_fish@iddx.net> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet Epson skannere siden du udtrykker dig sådan om Epson? Epson
> 4990 er en ret lækker skanner til en meget fornuftig pris - lige knap 3K.

Jeg har et par "epsonister" i omgangskredsen

mvh
Michael

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-10-05 00:52

> [...]
> (Epson hvis du kan få én i nakken) Til 24x36 er fladskannerne et kompromis
> da opløsningen er lavere og de er svære at holde støvfri.

Jeg kan da sagtens anbefale en Nikon, jeg vil holde mig langt væk fra
MikroTek, har haft en del dårlig erfaring med deres hardware. Men Epson vil
nu ikke være helt vejen. De leverer et ganske godt resultat og er en af de
førende inden for billedhardware. Både Printere og scannere. De er altså
slet ikke dårlige sådanne Epson scannere.

Mvh
Simon