Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Morgenstund på Bryggen
Fra : Michael

Dato : 26-10-05 19:08

Kritik og tudekiks modtages med glæde.
Ingen trusler om advokater hvis kritikken bliver
for hård

http://www.imagerating.dk/upload/images/42460image.jpg

Mvh.
Michael

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-10-05 19:19

Michael skrev:
> Kritik og tudekiks modtages med glæde.
> Ingen trusler om advokater hvis kritikken bliver
> [...]
Smukt billede, jeg tror havde været bedre uden forgrunden ( ude fra
enden af broen) men ?

Effekten i den oplyste facade er dragende, uanset kunstigt eller
naturligt fremkommet. Og så er jeg altid selv i tvivl om hvor meget jeg
skal rette styrtende linier..

Så brug salæret på noget andet........

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.

http://home.tiscali.dk/muggler/03/pages/2005-10-11-08a.htm

Fra : Michael

Dato : 26-10-05 19:28

Ole Larsen wrote:

> [...]
>
> Effekten i den oplyste facade er dragende, uanset kunstigt eller
> naturligt fremkommet. Og så er jeg altid selv i tvivl om hvor meget jeg

Takker for kritikken. Jeg ville helst have fotograferet ude fra
bådebroen, men den er lukket. Er også selv lidt i tvivl ang. bådebroen,
skal den med eller ikke?

Mvh. Michael

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-10-05 20:25

Michael wrote:

> Kritik og tudekiks modtages med glæde.
> Ingen trusler om advokater hvis kritikken bliver
> for hård
>
> http://www.imagerating.dk/upload/images/42460image.jpg

Jeg synes det er en noget rodet og tilfældig registrering af
havnefronten, og jeg gætter på, at det der har fanget dit øje, og har
lokket dig til at knipse, er muligvis lyset i glasfacaden, så du skulle
nok ha' zoom'et ind på den...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael

Dato : 26-10-05 20:46

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> havnefronten, og jeg gætter på, at det der har fanget dit øje, og har
> lokket dig til at knipse, er muligvis lyset i glasfacaden, så du skulle

Takker for Din kritik. Man kan desværre ikke fotografere bygningen med
glasfacaden lige forfra på grund af havnebassinet er afspærret. Jeg
ville gerne have en forgrund med i motivet, men kan godt se at motivet
ser lidt rodet ud

Mvh. Michael

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 27-10-05 09:16

Kontrasten mellem den mørke kolde blå himmel og det varme lys fra huset er
fin.

Du skulle have rettet de styrtende linjer op (eller holdt kameraet lige).

HK-huset (som ikke er HK-hus længere), lampen skulle ikke have været med. De
hvide pæle er fine nok, men skulle nok have været placeret anderledes i
kompositionen.

/Marten

PS. Man kan jo klatre over hegnet :)

Fra : Michael

Dato : 27-10-05 17:01

Marten Ølgaard wrote:
> Kontrasten mellem den mørke kolde blå himmel og det varme lys fra huset er
> fin.
Tak for Din kritik.

> Du skulle have rettet de styrtende linjer op (eller holdt kameraet lige).

Jeg har vidst kun rettet motivet i PS 0,3 grader, det er det første foto
hvor jeg prøvet at rette de styrtende linjer, men det er ikke lykkes
helt

> HK-huset (som ikke er HK-hus længere), lampen skulle ikke have været med. De
> hvide pæle er fine nok, men skulle nok have været placeret anderledes i
> kompositionen.

OK.

> /Marten
>
> PS. Man kan jo klatre over hegnet :)

Nu er jeg typen, som ikke går over for rødt i et fodgængerfelt, selv om
jeg ikke
kan se nogle cyklister eller biler i nærheden

Mvh. Michael

Fra : Morten Wartou

Dato : 27-10-05 17:24

> Nu er jeg typen, som ikke går over for rødt i et fodgængerfelt, selv om
> jeg ikke
> kan se nogle cyklister eller biler i nærheden

Er der da et stoplys på hegnet, eller hva'?

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Michael

Dato : 27-10-05 18:16

Morten Wartou wrote:

> Er der da et stoplys på hegnet, eller hva'?

Jeg kravler ikke over det hegn, stoplys eller ej
Hvis Du er frisk på at kravle over hegnet over vil jeg gerne
fotografere begivenheden, hvis vi kan overtale Max, kan
han stå oppe på Langebro med hans kamera + 500mm obejktiv og dække
begivenheden oppe fra broen

Mvh. Michael

Fra : Morten Wartou

Dato : 27-10-05 18:51

> [...]
> fotografere begivenheden, hvis vi kan overtale Max, kan
> han stå oppe på Langebro med hans kamera + 500mm obejktiv og dække

Nu er jeg også typen der ikke går over for rødt, ligegyldigt hvor frit og
uskyldigt det hele ser ud, men det er nu mest fordi der er risiko for mit
eget og andres liv ved sådanne lovovertrædelser... :)

Hvad er det egentlig for et hegn vi taler om, hvem har sat det op, og bliver
man skudt hvis man prøver at kravle over? Jeg er jo ikke typen der ikke
tager en udfordring op, ligegyldigt hvor useriøst den var ment. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Michael

Dato : 27-10-05 19:30

Morten Wartou wrote:

> [...]
> man skudt hvis man prøver at kravle over? Jeg er jo ikke typen der ikke
> tager en udfordring op, ligegyldigt hvor useriøst den var ment. :)

Alvorligt talt, sidste år druknede en 10 årig dreng og en ung mand på
20 år i havnebassinet efter de var kravlet over hegnet for at bade efter
lukketid

http://www.infopaq.dk/indland/indland.asp?artno=132832

Mvh.
Michael

Fra : Morten Wartou

Dato : 28-10-05 14:49

> Alvorligt talt, sidste år druknede en 10 årig dreng og en ung mand på
> 20 år i havnebassinet efter de var kravlet over hegnet for at bade efter
> [...]

Jo, det var trist. Men vi skal jo heller ikke bade. Det var bare
hegnklatring der var tale om. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-10-05 15:44

Michael wrote:

> http://www.imagerating.dk/upload/images/42460image.jpg

Jeg kan godt lide farver og lys.
Nedre højre hjørne er rodet og forstyrrer. Der skal ikke ALTID være en
forgrund IMO.
Jeg skulle lige til at foreslå en strammere beskæring, men tror faktisk at
det noget mørkere hus th. skal med af hensyn til balance og spænding i
billede. Så væk med forgrunden men ellers godt.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Michael

Dato : 27-10-05 17:11

Jan Bøgh wrote:

> [...]
> det noget mørkere hus th. skal med af hensyn til balance og spænding i
> billede. Så væk med forgrunden men ellers godt.

Tak for Din kritik. Hvis forgrunden skal væk, skal bliver jeg nødt til
kravle over hegnet som en foreslog. Jeg har et par gange fået kritik,
at nogle af motiver mine ikke havde en forgrund, og det er taget til
efterretning med hensyn til forgrunden. Der er mange motiver i Kbh.
Havn så det er ikke det sidste motiv fra den front

Mvh. Michael