Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotoprinter vs. fotoforhanlders pris
Fra : steen

Dato : 26-10-05 11:47

Hej,

er der nogen ide ved at købe en fotoprinter, fx. Canon Pixma ip5000
men mærket er ligegyldigt, hvis grunden til at købe den er at give
mindre for de billeder jeg vælger at få trykt.

Håber nogen kan hjælpe.

Hilsen

Steen

Fra : Max

Dato : 26-10-05 12:12

Hej Steen

> men mærket er ligegyldigt, hvis grunden til at købe den er at give
> mindre for de billeder jeg vælger at få trykt.

Det koster mere at printe end at få lavet dem på tryk.

Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-10-05 12:13

steen wrote:
> er der nogen ide ved at købe en fotoprinter, fx. Canon Pixma ip5000
> men mærket er ligegyldigt, hvis grunden til at købe den er at give
> mindre for de billeder jeg vælger at få trykt.
> Håber nogen kan hjælpe.

Hvis det kun er prisen, der er afgørende, så kan en printer ikke konkurere
med fotohandleren.

Der hvor printeren har sin fordel er at du får billederne med det samme og
kan sidde og pusle med billedet til det er helt perfekt.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : steen

Dato : 26-10-05 14:49

On Wed, 26 Oct 2005 13:13:16 +0200, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

> [...]
>
>Der hvor printeren har sin fordel er at du får billederne med det samme og
>kan sidde og pusle med billedet til det er helt perfekt.

Er der nogen der ved hvad det ca. koster at printe dem selv og svarer
kvaliteten til de billeder jeg giver 2 kroner for?

Jeg slipper selvfølgelig for de klipper dem forkert.

Hilsen

Steen

Fra : Max

Dato : 26-10-05 15:51

Hej Steen

> Er der nogen der ved hvad det ca. koster at printe dem selv og svarer
> kvaliteten til de billeder jeg giver 2 kroner for?

Du skal nok regne med omkring det dobbelte.

Mvh Max

Fra : Brizz

Dato : 26-10-05 15:45

steen wrote:

> Er der nogen der ved hvad det ca. koster at printe dem selv og svarer
> kvaliteten til de billeder jeg giver 2 kroner for?

Kan ikke huske prisen pr. 10x15 billede men den er højere end hos
fotohandleren. Hvor meget mere og kvaliteten afhænger af det udstyr du
køber men der behøver ikke en printer til 5000 for at kunne printe lige
så godt. Så lav lidt research og køb den du finder bedst. til en pris du
vil være med. Printer selv alle mine billeder

--
Mvh Brian
---

Ved mail sæt et eller andet + @ foran mit domæne.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-10-05 15:51

In article <pfnul119e1urtguvqmfrrtr436mntvv6u3@4ax.com>, steen wrote:
> Hej,
>
> er der nogen ide ved at købe en fotoprinter, fx. Canon Pixma ip5000
> men mærket er ligegyldigt, hvis grunden til at købe den er at give
> mindre for de billeder jeg vælger at få trykt.

Prisen for papir er ca. 2 kr/ark (A4) på tilbud. Dertil kommer blæk,
som vist ligger på 10-15 kr per A4 med originalt. Så det eneste der
kan betale sig at printe selv er store formater. Altså A4 og med
kopiblæk også A5.

En anden fordel er, at der ikke er opstartsgebyr, så 2-3 10x15 billeder
er også billigere end opstartsprisen.

Derudover skulle hjemmeprint med kvalitetsmaterialer have længere
levetid end online fremkaldelser. Og, der er en noget større gamut
på hjemmeprint (farveområde).

Fra : Carsten Gram

Dato : 26-10-05 19:23

steen wrote:
> [...]
> men mærket er ligegyldigt, hvis grunden til at købe den er at give
> mindre for de billeder jeg vælger at få trykt.

Jeg har selv en epson stylus C84, hvor jeg køre med uorginalt blæk (jeg
har et SIS system fra trykspar.dk) og så køber jeg photopapir, når det
er på tilbud. Jeg har lige købt 10x15 og a4 ved lidl (10x15, 100 ark
clossy 210g/m2 til 30,- kr og a4 clossy 50 ark 210g/m2 til 40,-)

Mvh

Carsten

Fra : Kaj Larsen

Dato : 26-10-05 22:03

Hej.

Jeg har en Canon Selphy-400 fotoprinter og på den kan jeg lave knaldflotte
print i 10x15 til kr. 1,80 pr. stk. alt inkl.(dog ikke printerens
strømforbrug) hvis jeg køber papir og farvepatron i Tyskland.
Mvh. Kaj