Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tamron SP AF28-75MM F/2.8 XR Di LD Aspheri~
Fra : Mikkel Thrane

Dato : 25-10-05 23:43

Er der nogen der har erfaring med subj.?

Det får god gennemsnits karakter på fredmiranda.com, men lidt blandede
anmeldelser.

/Mikkel

Fra : [HCS] 4000

Dato : 26-10-05 08:32

I det tyske fotoblad Color Foto bedømmes det lige så højt som Canon 24-70mm
F/2.8 L.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Gokke

Dato : 26-10-05 21:50

Hej Mikkel!

Bortset fra Canon´s 24-70 f2.8, er Tamrons den absolutte topscorer i dette
område, let, stabil og dejligt skarp... Men det er nu også den eneste
Tamron jeg gider eje... Og faktisk blev jeg så glad for den at jeg efter 2-3
måneders brug, købte en reserve ;)

Har faktisk én jeg kan sælge til dig, hvis....?!?!??

/Lars

Fra : Mikkel Thrane

Dato : 27-10-05 18:45

Hej Lars.

Det lyder da interessant. Jeg skal give kr. 2.399,- hos TD for en ny.
Hvad skal du have for din brugte?

/Mikkel

Fra : Gokke

Dato : 27-10-05 19:40

Højjj, det var ikke meget - jeg har givet 4700,- stykket herhjemme ...???!?!

Hvad er dog "TD" og hvordan kan de sælge en sådan så bílligt ????

Det er jeg ked af, men for 2400 bobs, så beholder jeg altså min dejlige
Tamron!

Jeg havde tænkt mig en hurtig pris på ca. 2700,- incl. org æske og
papirer....!!!!

Venligst,

Fra : Mikkel Thrane

Dato : 27-10-05 22:48

Den fås hos http://www.technikdirekt.de på tilbud i øjeblikket til
€315.

Fra : Gokke

Dato : 27-10-05 23:02

Jamen så fik jeg da set det site også...

OK, så vil du vel hellere have en ny, antager jeg...???

Jeg sætter den tilbage på hylden, så - medmindre jeg hører andet fra dig,
ikk ??

Mvh,

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-10-05 06:11

In article <43614ea4$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, Gokke wrote:
> Jamen så fik jeg da set det site også...

De fleste af os handler i udlandet, specielt Tyskland. Det er meget
billigere, specielt det uoriginal (Sigma/Tamron etc), da den danske
distributør tror at modellerne i Danmark er lavet af solidt guld
(Eller at han kan køre med dobbelt pris af udlandet, bare de er lidt
billigere end originalt Canon / Nikon)

Fra : Kenneth K.

Dato : 27-10-05 07:13

On Wed, 26 Oct 2005 00:42:47 +0200, Mikkel Thrane <mikkel@thrane.dk> wrote:

> Er der nogen der har erfaring med subj.?

Jep, det har jeg. Jeg er godt tilfreds, især til den pris.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Peter Rongsted

Dato : 27-10-05 13:22

wrote:

>Er der nogen der har erfaring med subj.?
>
>Det får god gennemsnits karakter på fredmiranda.com, men lidt blandede
>anmeldelser.

Når man tænker på prisen, så tegner det forbavsende skarpt. Da jeg fik
mit D2x var der flere af mine objektiver, hvor det gik op for mig, at
de ikke var helt så skarpe, som jeg troede. Tamrons 28-75 var dog ikke
et af dem!

Peter

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-10-05 16:26

"Peter Rongsted"

> [...]
> mit D2x var der flere af mine objektiver, hvor det gik op for mig, at
> de ikke var helt så skarpe, som jeg troede. Tamrons 28-75 var dog ikke

Hehe - ja det er du vidst ikke den eneste der har måtte sande..
jeg også er glad for mit mk2 ikke har så stor opløsning. )-max-

Fra : Peter Rongsted

Dato : 27-10-05 17:16

On Thu, 27 Oct 2005 17:25:34 +0200, ";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com>
wrote:

>"Peter Rongsted"

>Hehe - ja det er du vidst ikke den eneste der har måtte sande..
>jeg også er glad for mit mk2 ikke har så stor opløsning. )-max-

Helt sikkert ikke. Jeg har faktisk brugt flere penge på nye objektiver
end jeg brugte på huset Okey. En del af dem havde jeg nok købt
alligevel. Men jeg må hellere lade være med at nævne hvilke - ellers
bliver det jo bare et: 'jeg-har fået-ny-xxx' indlæg!

Den væsentlige pointe her er at Tamron'en ikke var blandt dem der blev
udskiftet. Ud ryg fx. Nikons 18-35 til fordel for AF-S 17-35/2,8. Det
var en opgradering, der kunne mærkes - også på skulderen

Peter