Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse/kopiering af 3000 fotos (10x1~
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-10-05 23:39

Mine forældre har været en tur i USA, og min far har for første gang
haft et digitalkamera med (et PowerShot S2 IS).

Der er blevet knipset ca. 3000 gange, og disse fotos skal nu ud på
papir (10x15 cm). Hvor skal man få gjort dette? Der må være steder man
skal holde sig fra, og steder der er gode (både mht. pris og
kvalitet).

Min mor var i gang med at uploade billeder til pixdiscount.dk (den
første side hun faldt over), men jeg fik hende lige til at holde igen
- jeg ville lige forhøre mig her i gruppen først.

Kom med jeres inputs...

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Alle udgaver af Sony Ericsson Z800i låses op
- og nej, din telefon skal ikke skilles ad...

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 25-10-05 23:46

http://digifotopriser.dk/

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-10-05 23:55

On Wed, 26 Oct 2005 00:45:36 +0200, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>http://digifotopriser.dk/

Der har jeg kigget, og der er flere, der slet ikke er nævnt der (bl.a.
pixdiscount.dk) - desuden står der intet om kvalitet.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : photoft.dk

Dato : 25-10-05 23:54

Hej Lasse

Samtlige undersøgelser jeg har set, har alle konkluderet at der er så lidt
kvalitetsforskel på de forskellige fremkaldelser, at man ligeså godt kan
tage efter prisen. Bilka havde for et par uger siden 1/2 pris på
digitalfremkaldelser, hvis man fik lavet mere end 100 stk. Så der var prisen
altså under 50 øre pr. stk. Jeg har ikke set det billigere nogen steder, og
kvaliteten fejler ikke noget der. Der er mulighed for at uploade på
hjemmeside, aflevere cd, kort eller brænde cd fra kort i butikken. Det er
ikke et tilbud de altid kører med, men hvis der skal fremkaldes 3000
billeder kan det godt betale sig at vente... -> fx. 40 øre pr. billede
sparet = 1.200 kr...

Husk at være opmærksom på at billederne nok er taget i 3:4 og ikke 2:3 som
det skal være, hvis du vil have "ægte" 10x15 billeder.

Se evt. news:Zvw6f.3079$CN5.2114@news.get2net.dk ang. format på
fremkaldelser...

- Lars

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-10-05 00:31

On Wed, 26 Oct 2005 00:53:41 +0200, "photoft.dk" <lars@GONEtoft.info>
wrote:

> [...]
>ikke et tilbud de altid kører med, men hvis der skal fremkaldes 3000
>billeder kan det godt betale sig at vente... -> fx. 40 øre pr. billede

Det er et tilbud, der har været flere gange - så man kan forvente, at
det kommer tilbage? Ved du hvornår det sidste har været der (ud over
for et par uger siden).

Jeg tror ikke, de vil vente særlig længe (selvom de jo kan se
billederne på PC).

>Husk at være opmærksom på at billederne nok er taget i 3:4 og ikke 2:3 som
>det skal være, hvis du vil have "ægte" 10x15 billeder.

Min far insisterer på, at det skal være 10x15 print - i hvert fald så
længe, han ikke kan få lommer til 11x15 (se mit andet indlæg).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : jesper outzen

Dato : 26-10-05 08:55

Lasse Hedegaard wrote:

> Min far insisterer på, at det skal være 10x15 print - i hvert fald så
> længe, han ikke kan få lommer til 11x15 (se mit andet indlæg).
>
> Venligst,
> Lasse Hedegaard
Så hver lige opmærksom på at hvis I ikke beskærer billederne til 10X15
så gør laboratoriet for jer og det det i visse tilfælde blive ret
morsomt afhugge hoveder osv.
Når det drejer sig om så mange billeder så få et tilbud hos den lokale
fotohandler, der kan man også klage over dårlig kvalitet. Noget andet er
hvor meget koster en tur til USA. Hvorfor skal man så spare på
kvalitetet af billederne. Minderne har man i mange år, så man vil ærgre
sig over dårlige kopier.
jesper o

Fra : Brian Lund

Dato : 26-10-05 22:42

> Min far insisterer på, at det skal være 10x15 print - i hvert fald så
> længe, han ikke kan få lommer til 11x15 (se mit andet indlæg).

Bilka laver dem ikke om til 11x15, ej heller beskærer de dem, de printer dem
ud i 10x13!
Så de kan altså godt være i 10x15 lommer...

Brian

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 26-10-05 10:25

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> skrev:

> Det er et tilbud, der har været flere gange - så man kan forvente,
> at det kommer tilbage? Ved du hvornår det sidste har været der (ud
> over for et par uger siden).

Nu! I Føtex:
http://asp09.photoprintit.de/microsite/10023/

> Min far insisterer på, at det skal være 10x15 print - i hvert fald
> så længe, han ikke kan få lommer til 11x15 (se mit andet indlæg).

Så kan jpegcrops med fordel bruges.
http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

Men har dine forældre ikke overvejet at sortere i de 3000 billeder?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-10-05 11:09

On 26 Oct 2005 09:24:41 GMT, "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>Nu! I Føtex:

Kigger på det, tak!

>Så kan jpegcrops med fordel bruges.
>http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

3000 er mange billeder at gå igennem, men jeg er enig - man burde
beskære dem selv.

>Men har dine forældre ikke overvejet at sortere i de 3000 billeder?

Jo, min far vil have (stort set) alt på papir.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jacob Ask

Dato : 26-10-05 01:01

Det er da godt nok lidt af et arbejde, men jeg vil da helt klart raade
din far til saa i det mindste at klippe billederne til selv, istedet
for at det sker ved en eller anden automatisk proces. Der findes meget
godt freeware til at goere dette meget nemt - af en eller anden grund
kan jeg ikke huske hvad det heder det jeg bruger, men der er sikkert
andre der kan anbefale dig noget.

Mvh
Jacob Ask

Fra : Jacob Ask

Dato : 26-10-05 03:18

Jacob Ask wrote:
> [...]
> godt freeware til at goere dette meget nemt - af en eller anden grund
> kan jeg ikke huske hvad det heder det jeg bruger, men der er sikkert

Så fandt jeg det program jeg plejer at bruge:

Fra : Michael Holm

Dato : 26-10-05 06:52

Jeg gruger altid pixum.com De bor i tyskland, og billederne koster 0.11
euro pr. print, men de levere på 3 dage, og kvaliteten er helt i top.
Hvis du er utilfreds, siger du det bare, så laver de nogle nye prints
til dig uden beregning.

Da jeg rundede 5000 billeder sendte jeg en mail, og sagde at fra nu af
ville jeg have 25% rabat, og fik det.

Så - det er gode, dygtige, troværdige, og til at handle med :)

Og så ligger billederne på deres hjemmeside for evigt.

--Michael

Fra :    ab©

Dato : 26-10-05 10:26

> http://digifotopriser.dk/

Føtex har af og til tilbud på kr. 0,50 for 10x15 ved antal over 100.

Et sådan tilbud kører Føtex lige nu indtil 30-10:
http://asp08.photoprintit.de/microsite/10023/index.php?activex=1&customerid=10023

Kvaliteten er ganske normal og leveringen er ca. 2 dage.

ab (-c:)

Fra : Martin Mogensen

Dato : 26-10-05 11:21

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://asp08.photoprintit.de/microsite/10023/index.php?activex=1&customerid=10023
>
> Kvaliteten er ganske normal og leveringen er ca. 2 dage.

Den kan kamerashop.dk vist godt slå med det ordregebyr Føtex skal have, også
selvom kameashop.dk tager 0,75 kr. pr. billede.
F.eks. 100 billeder i 10x15 + 15,- i fragt = 90,- kr. - og så er det dag
til dag levering og kvaliteten er god, har prøvet dem.

Martin

Fra : ms

Dato : 26-10-05 11:54

> [...]
> F.eks. 100 billeder i 10x15 + 15,- i fragt = 90,- kr. - og så er det dag
> til dag levering og kvaliteten er god, har prøvet dem.

hmmm...

Kamerashop:
(3000*0,75)+15=2265.-

Føtex:
(3000*0,5)+19,95+25= 1544,95.-

Så er der leveringstiden til forskel.

/Max

Fra : Martin Mogensen

Dato : 26-10-05 14:58

"ms" <maxses_Snot_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hmmm...
>
> Kamerashop:
> (3000*0,75)+15=2265.-
>
> Føtex:
> (3000*0,5)+19,95+25= 1544,95.-
>
> Så er der leveringstiden til forskel.

Helt sikkert, det var også mere til dem der synes at Føtex var billig til
mindre tryk såsom 100 billeder - 3000 stk. er jo pænt vildt for at ikke at
sige vanvittigt - ihvertfald på een gang! - men jeg er da ret sikker på at
kamerashop er til at handle med - det ka' da aldrig skade at spørge om de
vil gi' noget rabat på 3000 billeder?

Martin