Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus 700 eller Ixus 50
Fra : Christian Sparre

Dato : 25-10-05 20:34

Dette har sikkert været diskuteret før, men har ikke være i stand
til at finde noget jeg kunne bruge.

Jeg har læst mange rewievs af disse to kamerarer og umidlbart ligner
de MEGET hindanden med undtagelse af opløsningen.

Jeg har dog lidt svært ved at vælge om det skal være 700'eren eller
om jeg skal spare lidt penge og bruge lidt mere på f.eks.
lagringskort(hastighed) og så købe 50'eren i stedet.

Er der nogen der har erfaringer eller kender til forskelle udover
opløsningen som til mit brug ikke har så stor betydning, skal vel
højst lave 10x15 print.

Jeg har set mig lun på ixus seriens størrelse og design :) som så
mange andre

Håber der er nogen der lige kan give et par pointere, evt. dirigere
mig i retning af egetnlige sammenligninger

Med Venlig Hilsen
Christian Sparre

PS. jeg har et Fuji Finepix S602 Zoom som jeg ønsker en mindre
afløser til da det er for stort at slæbe med i lommen :)

Fra : Brizz

Dato : 25-10-05 22:03

Christian Sparre wrote:
> [...]
>
> Håber der er nogen der lige kan give et par pointere, evt. dirigere
> mig i retning af egetnlige sammenligninger

Har selv lige købt et ixus 55 som back up kamera og lomme kamera til mit
20D. Først vil jeg lige slå fast at den eneste forskel mellem 50 og 55
er at 55 har en 2,5" skærm i forhold til en 2" skærm på 50. Jeg valgte
55'eren frem for 750 ( som har samme forskel i forhold til 700) fordi de
sidste 2 mpx ikke er værd at betale mere for og slet ikke i dit tilfælde
når du ikke skal lave større print. Det man kan sige med 2mpx extra er
at når man beskærer og forstører har man stor glæde af 2 mpx extra men
det var ikke nok for mig.
Så mit svar vil være. Nej det kan ikke betale sig at købe et 700/750 i
dit tilfælde.

--
Mvh Brian
---

Ved mail sæt et eller andet + @ foran mit domæne.

Fra : F.Larsen

Dato : 25-10-05 22:01

Hej

Stod lidt i samme overvejelser da jeg skulle købe "kompakt" kamera sidst.
Det endte med at blive 50'eren, et kamera som jeg altid har med i skulder
tasken hvis der skulle dukke et motiv op....

Det vigtigste for mig var størrelsen (50 er meget tynd) og en god størrelse
skærm. Endvidere fik 700'eren negativ kritik for de runde former som efter
signende skulle gøre det svært at holde optimalt på kameraet.

Opløsningen var ikke så vigtig, da jeg stort set aldrig udskriver
billederne.

Jeg skal sige at jeg er meget tilfreds. Der er dog en lille ting,
lysfølsomheden er en del mindre en mit tidligere S-20 - dvs det er
betydeligt sværere at tage billeder under ringe lysforhold (lukke tiden
bliver lang...).

Men læs mere her:
http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/sd400.html (den hedder sd400 i
usa)