Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Link til Fotokritik: Portland brænder!
Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 24-10-05 19:54

Hej

Kom bare med kommentarer til billedet, jeg ved godt horisonten er lidt
skæv

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=191787

Og Nils, jeg ved godt det kun er et ikke seværdigt knipseri.

Leif Langgaard
www.analogfoto.dk
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 25-10-05 12:55

Langgaard Bærbar wrote:
> Kom bare med kommentarer til billedet, jeg ved godt horisonten er lidt
> skæv
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=191787

Horisonten hælder en del men ellers synes jeg der er nogle fine
farver og noget spændende kontrast mellem det rolige vand og den vilde røg.

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 25-10-05 16:40

"Thomas Schreiber" <NOSPAM_fish@iddx.net> skrev i en meddelelse

> Horisonten hælder en del men ellers synes jeg der er nogle fine farver
> og noget spændende kontrast mellem det rolige vand og den vilde røg.

Hej

Det var også helt surrealistisk at se på, totalt vindstille, ikke en lyd og
så denne udsigt, det føltes som om det eneste der foregik i verden, var
denne brand.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-10-05 13:01

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skæv
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=191787
>
> Og Nils, jeg ved godt det kun er et ikke seværdigt knipseri.

Pudsigt, dine horisonter bliver også skæve derude.... Det gør mine også
... Jeg tror sgu man skal ligge ned der, for at undgå dette, men så
bliver billedet vel bare utroværdigt for os selv ???....

M.V.H.....Benny..

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 25-10-05 16:42

"Benny Mortensen" <ikkenoget@brugbar.adresse> skrev i en meddelelse

> Pudsigt, dine horisonter bliver også skæve derude.... Det gør mine også
> ... Jeg tror sgu man skal ligge ned der, for at undgå dette, men så
> bliver billedet vel bare utroværdigt for os selv ???....

Har du også en version vi må se?

Leif Langgaard
www.analogfoto.dk
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-10-05 08:50

> Har du også en version vi må se?

Nej, jeg har ikke været ude for at kigge brand, men masser af billeder,
taget hen over fjorden.... og Portland. De ser pudsigt nok, også skæve ud,
hele banden.

M.V.H.....Benny..

Fra : Per

Dato : 25-10-05 21:13

> [...]
> ... Jeg tror sgu man skal ligge ned der, for at undgå dette, men så
> bliver billedet vel bare utroværdigt for os selv ???....

Så kunne man jo lige rette dem i PS ;?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-10-05 09:41

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse

> Så kunne man jo lige rette dem i PS ;?

Kystlinien er meget skrå, for en sådan, kan vel ikke kaldes skæv. Retter du
den op, bliver billedet skævt. Skorstene og siloer er da ganske pænt lige,
her har du endda dobbelt længde at måle dem på, og de er stadig pænt
lige.... Personligt retter jeg aldrig i mine billeder. Der er kun to
muligheder, enten beholder jeg dem, eller jeg smider dem væk.

M.V.H.....Benny..

Fra : Morten Wartou

Dato : 25-10-05 16:08

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Kom bare med kommentarer til billedet, jeg ved godt horisonten er lidt
> skæv

Hvorfor har du så ikke rettet den op? :) Meget flot og dramatisk billede,
men alligevel med en vis ro, det ville jeg gerne se i stor udgave. "Xtra #1"
er måske lidt bedre, jeg kan godt lide at det ikke er for symmetrisk at se
på, men det er måske lidt i overkanten.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 25-10-05 16:33

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev i
en meddelelse news:435e4a5a$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> "Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor har du så ikke rettet den op? :)

Hej, det er meget lidt skævt, og jeg så det først da billedet var lagt op på
fk.

> [...]
> jeg gerne se i stor udgave. "Xtra #1" er måske lidt bedre, jeg kan godt
> lide at det ikke er for symmetrisk at se på, men det er måske lidt i

Ja, da jeg kom fri af træer og buske og fik dette panorama foran mig, tænkte
jeg, 11. september ??

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Lars Månsson

Dato : 25-10-05 17:04

> [...]
> skæv
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=191787
>
> Og Nils, jeg ved godt det kun er et ikke seværdigt knipseri.

Hovedbillede, måske lidt mere knald på farverne, jeg ville klippe over og
under skyen fra branden, men
ellers rigtig flot, billede #1 er klart det bedste, der er lidt mere knald
på Farverne, måske lidt usm skal der til og så
er horisonten ikke i midten.

Hilsen
-Lars-

Fra : Alex W

Dato : 25-10-05 17:17

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Kom bare med kommentarer til billedet, jeg ved godt horisonten er lidt
> skæv

Flot billede til en grim historie. Godt gået.
Ret dog horisonten op når du nu ved at det kan gøres bedre!
Det første billede er klart det bedste, men højkantsbillede er nu heller
ikke så dårligt .. En tættere beskæring, så skyerne forsvinder, så vil der
være mere dramatik. Det ser nemlig ud som om at du har mere af røgen med på
billede nummer to.

/Alex W

Fra : www.jkhansen.dk

Dato : 25-10-05 19:19

> [...]
> Hej
>
> Kom bare med kommentarer til billedet, jeg ved godt horisonten er lidt

Flot og meget dramatisk. Godt set!
--
MVH J K Hansen
www.jkhansen.dk

Fra : ab©

Dato : 25-10-05 23:41

"www.jkhansen.dk" <admin@jkNOSPAMhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Flot og meget dramatisk. Godt set!

Ja, det var en kæmpe røgsøgle - vi kunne se den helt her ned til Sydfyn
(hvis vi tændte for TV´et).

ab (-c:)

Fra : ksk

Dato : 28-10-05 22:22

jeg syne det er fedt . men nu er jeg også en amatør

KSK