Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
[link] Billede af den kommende konge
Fra : Jens Bruun

Dato : 24-10-05 22:39

Det er sgu' da under al kritik, eller hva'? Et billede, der ligner et
officielt portræt af den lille familie - og så med en skæmmende sofa oa.
forstyrrende i baggrunden. Lyslægningen (flash, bouncet i loftet eller
omnibouncet?) er ved gud heller ikke noget at råbe hurra for.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : Simon Nielsen

Dato : 25-10-05 00:33

> [...]
> forstyrrende i baggrunden. Lyslægningen (flash, bouncet i loftet eller
> omnibouncet?) er ved gud heller ikke noget at råbe hurra for.

Lyset er da aldeles ikke bounced her, det er to lyskilder (enten lamper
eller flash) med soft på. Men at billedet ikke er godt vil jeg da give dig
ret i. Det er for mørkt og sofaen er ganske vist meget forstyrrende. Og så
er det taget ovenfra, det ser ikke specielt heldigt ud. Det skuffer lidt,
for Steen Evald er bestemt en god fotograf.

Mvh
Simon

Fra : Brizz

Dato : 25-10-05 00:37

Jens Bruun wrote:

> [...]
> forstyrrende i baggrunden. Lyslægningen (flash, bouncet i loftet eller
> omnibouncet?) er ved gud heller ikke noget at råbe hurra for.

Ja det kunne have været gjort bedre. Lidt pinligt man ikke gør mere ud
af det når det er tydeligt det er så opstillet

--
Mvh Brian
---

Ved mail sæt et eller andet + @ foran mit domæne.

Fra : Michael Bothager

Dato : 25-10-05 10:11

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> skrev:
> [...]
>eller hva'? Et billede, der ligner et
>officielt portræt af den lille
>familie - og så med en skæmmende sofa oa.

Nu ved vi ikke hvilke forhold Evald havde at
arbejde under, så den kan være at ift. forholdene
og omstændighederne, så har han leveret et
resultat der ligger lagt over hvad mange andre
kunne levere.

Og jeg syntes også man skal have billedets formål
for øje, at det illustrere en artikel om en af de
nye borgere i Danmark.

Så hvis hele situationen er at der skal laves et
billede der viser den lille familie, og der står
10 fotojournalister der får allokeret 1-2 minutter
hver, der er ingen kontrol over lyset, man får
angivet hvorhenne man kan stå, familien har bæket
sig urørligt (aht. den lille prins), så er jeg af
den overbevisning at resultatet er acceptabelt,
historien bliver fortalt, man kan ses alles
ansigt. Evald (og de andre fotojournalister) havde
måske ikke den luksus at kunne rykke rundt, tage
om og eksperimentere med kompositioner og opbygning.

Så alt i alt, hvis det var et portræt af familien
der skulle udgives på en plakat, så ville det ikke
være fedt, men til en avisartikel, så løser det
opgaven.

Bare mine mening

Vh
Michael