Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Simpelt motiv
Fra : Fif

Dato : 24-10-05 06:09

Hej.

Hvordan fremvises simple motiver bedst.

Skal der være baggrund med eller ikke.
Hvor skal skarpheden lægges, over alt, forest, i midten eller bagerst.
Skal der være farver på eller er s/h bedst.
Hvad med kompositionen, skal forgrunden fylde mest eller mindst.

Har prøvet med denne
http://80.209.224.5/cpg134/albums/userpics/10010/sten.jpg

Hva syns i, er der noget her der er værd at arbejde videre med?

Ved godt det var mange ? på een gang men håber det er ok.

;0)
Fif

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-05 09:17

"Fif" <fiftoo@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Hvordan fremvises simple motiver bedst.
>
> Skal der være baggrund med eller ikke.

Der er ingen spilleregler - frit slag!

> Hvor skal skarpheden lægges, over alt, forest, i midten eller bagerst.

Skarpheden skal ligge dér, hvor du ønsker det. Normalt på hovedmotivet - det
du ønsker skal fange øjet.
Uskarp for- eller baggrund kan skabe dybde.

> Skal der være farver på eller er s/h bedst.

Helt som du ønsker det. Farver kan både forstyrre det du ønsker at vise - og
fremhæve.
S/H er IMO fremragende til at fremhæve indholdet i et billede. Er der ikke
et stærkt indhold falder de igennem!

> Hvad med kompositionen, skal forgrunden fylde mest eller mindst.

Kompositionen er helt afgørende. Hvordan er op til dig.

> Har prøvet med denne
> http://80.209.224.5/cpg134/albums/userpics/10010/sten.jpg
>
> Hva syns i, er der noget her der er værd at arbejde videre med?

Bestemt, det gør jeg da selv. Så bare klø på.
Til dit billede ville jeg prøve igen med og lavere mere sidelys. Det vil
give bedre skarphed af foreste sten og længere skygger, du kan bruge i
kompositionen.
Placer 2. sten højere (op med apparatet!) og gerne mere uskarp.
God øvelse i komposition
Gert

Fra : Fif

Dato : 24-10-05 22:28

"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> skrev i en meddelelse

> Der er ingen spilleregler - frit slag!

Ja, det tænkte jeg nok du ville nævne ;0)
Har også prøvet meget forskelligt, men er næsten hver gang endt op med at
'der mangler liiige det sidste', men ka' ik lige se hvad... nå, det kommer
som en åbenbaring lige pludselig!

> [...]
> og fremhæve.
> S/H er IMO fremragende til at fremhæve indholdet i et billede. Er der ikke

Deri kan vi ikke være mere enige, efter at ha' arbejdet med s/h er der bare
nogle motiver som fungerer bedst i s/h.
Jeg er pt. faldet for denne type motiver, der er et eller andet i det simple
der fanger. Meget af det der fanger mig er nok forholdet mellem lys og
skygge.
Tror de næste motiver skal indeholde nogle visne blade.

> [...]
> kompositionen.
> Placer 2. sten højere (op med apparatet!) og gerne mere uskarp.

Ja, her er lidt mere der skal afprøves, har pt. kun arbejdet lidt med
kompositionen.

Jeg takker mange gange for dine godt indput.
;0)
Fif