Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kritik paa billede
Fra : Jacob Ask

Dato : 21-10-05 17:43

Hej

Jeg er rimeligt nystartet med digitial fotografi, man har da
efterhaanden taget nogle stykker. Jeg har leget lidt med
langtidseksponeringer for at faa nogle gode aften/natte billeder. I den
forbindelse har jeg taget dette:

http://ask.exo.dk/pics/aften.jpg

Da jeg stadigt er lidt 'vaad bag oerene" ville det vaere laekkert med
lidt kritik, baade paa det tekniske og det kompositoriske.

Med venlig hilsen
Jacob Ask

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-10-05 15:38

Jacob Ask skrev:
> [...]
>
> Da jeg stadigt er lidt 'vaad bag oerene" ville det vaere laekkert med
> lidt kritik, baade paa det tekniske og det kompositoriske.

Jo, da - skær forgrunden væk, fjern resten af cyklen og lysne himlen lidt.
Eller som Michael foreslår.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.

http://home.tiscali.dk/muggler/03/pages/2005-10-11-08a.htm

Fra : Jacob Ask

Dato : 24-10-05 16:50

Ole Larsen wrote:
> Jo, da - skær forgrunden væk, fjern resten af cyklen og lysne himlen lidt.
> Eller som Michael foreslår.
>
> --
> Med venlig hilsen, Ole Larsen.

Jeg har (som skrevet i den anden traad) proevet at skaere lidt af
forgrunden vaek ( http://ask.exo.dk/pics/aften2.jpg ), og ja - det
virker meget bedere.

Mht til cyklerne - saa kan jeg ikke lade vaere med at vaere en anelse
uenig. Hvis jeg havde fjernet cyklerne, ville der saa vaere noget liv
tilbage i billedet? (men det finder jeg nok aldrig ud af...).

Ellers tak for kommentarerne.

Mvh
Jacob Ask

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-10-05 16:58

Jacob Ask skrev:

> [...]
> uenig. Hvis jeg havde fjernet cyklerne, ville der saa vaere noget liv
> tilbage i billedet? (men det finder jeg nok aldrig ud af...).

Jo - fjerne hele forgrunden og resten af cyklen - eller mere cykel som
Michael foreslog.