Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
20D
Fra : JA

Dato : 21-10-05 17:06

Jeg leger med mit nye legetøj Canon 20D, og har, efter ca. 200 skud, i dag
været ude for når jeg løfter apparatet op, til "skud", så lyser alle 9
fokuspunkter i søgeren, men slukker når jeg berører udløserknappen. Er det
en fejl eller..? Jeg kan ikke finde noget om dette i manualen.
Har andre været ude for lignende "problem"?

M v h

Jens

Fra : Futte

Dato : 21-10-05 17:33

> [...]
> en fejl eller..? Jeg kan ikke finde noget om dette i manualen.
> Har andre været ude for lignende "problem"?

Hej.
Hvis fokuspunkterne lyset uden at du rører udløseren er der et eller andet
galt, de skal kortvarigt lyse op når du trykker udløseren halvvejs ned,
ellers skal du ikke kunne se dem.

Mvh. Futte.

Fra : [HCS] 4000

Dato : 21-10-05 18:03

Er det ikke fordi du får trykket på knappen til AF punktvælger (den der
sidder på bagsiden, øverste højre hjørne).
Læs manualen side 67.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : JA

Dato : 22-10-05 08:24

Selvfølgelig..!! jeg må uden at vide det ha trykket på
AF-punktvælgerknappen, det ser sandsynligt ud.
"Krisen" er hermed aflyst..
Jeg har nu nærlæst side 67/68, for man tror jo man ved, hvordan det virker
når man har skæmmet et afsnit, og syntes at vide hvordan det hænger sammen.
M v h
Jens