Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Velassorteret foto forretning i Århus
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 21-10-05 14:52

Kan nogen anbefale en fotoforretning i Århus, som har et godt udvalg og og
ikke mindst viden indenfor digitale apparater og deres tilbehør?

Lars

Fra : bl

Dato : 21-10-05 15:26

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse
> Kan nogen anbefale en fotoforretning i Århus, som har et godt udvalg og og
> ikke mindst viden indenfor digitale apparater og deres tilbehør?
>
> Lars
>Bing i Bruuns

Børge

Fra : Kim Norgaard

Dato : 21-10-05 15:42

Hej Lars,

Lars Thomsen Nielsen wrote:
> Kan nogen anbefale en fotoforretning i Århus, som har et godt udvalg
> og og ikke mindst viden indenfor digitale apparater og deres tilbehør?
Prøv Mimosa (i en kælder på Store Torv). De er ihf efter min bedste
overbevisning bedre end så mange andre steder. De gange, jeg har været
der, har de være temmeligt informative og behandlet mig godt. De er lidt
dyrere end de fleste (er mit indtryk), og de handler mest med Nikon.
Deres udvalg er ikke voldsomt stort i butikken, men deres leveringstider
har, de gange jeg har fået bestilt noget hjem, været udemærkede.

Jeg vil til gengæld fraråde dig Sct. Pauls Foto i Ryesgade. Det er en
værre kræmmerbiks. Det mener jeg, fordi de stort set aldrig har opført
sig pænt og professionelt over for mig, men til gengæld næsten aldrig
har efterladt mig det indtryk, at de er en flok kyniske sælgere, der
hverken interesserer sig for faget eller deres kunder. Jeg har flere
gange været udsat for at de fibrilsk lader som om de ved noget om en
vare, de prøver at sælge, uden at have noget clue overhovedet, i stedet
for bare at indrømme, at de ikke ved det, og dermed bevare
troværdigheden.

Bingo foto i Bruuns galleri har ikke et særligt stort udvalg, men er til
gengæld nogle flinker mennesker, hvis man spørger mig. De har aldrig
prøver at sælge mig noget, de ikke kunne stå inde for.

Så er der Japan Foto og Foto Team (eller hvad de nu hedder i dag), men
det er vist ikke noget at råbe hurra for.

--
Kim Nørgaard

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-10-05 15:53

In article <slrndlhvhk.308g.jasen@mail.corell.dk>, Kim Norgaard wrote:
> [...]
> Deres udvalg er ikke voldsomt stort i butikken, men deres leveringstider
> har, de gange jeg har fået bestilt noget hjem, været udemærkede.

Også mit indtryk. Primært Nikon, men også de andre mærker. Dyre.
Svære at prutte pris med.

> [...]
> vare, de prøver at sælge, uden at have noget clue overhovedet, i stedet
> for bare at indrømme, at de ikke ved det, og dermed bevare

Jeg får normalt fornuftig betjening i butikken. Men kender også andre
der har haft problemer.

> Bingo foto i Bruuns galleri har ikke et særligt stort udvalg, men er til
> gengæld nogle flinker mennesker, hvis man spørger mig. De har aldrig
> prøver at sælge mig noget, de ikke kunne stå inde for.

Men de vil ikke leve op til deres prisgarantier, da det går ud over
bonus. Dem holder jeg mig fra.

> Så er der Japan Foto og Foto Team (eller hvad de nu hedder i dag), men
> det er vist ikke noget at råbe hurra for.

Rygterne siger japan Photo i Bruhnsgade har en god ekspedient der
ved en masse.

Fra : Henrik Jensen

Dato : 21-10-05 16:05

> Rygterne siger japan Photo i Bruhnsgade har en god ekspedient der
> ved en masse.

Hejsa

Jeg har handlet hos Japan Photo i Ryesgade og synes jeg har fået en fin
betjening. Men det var nu også mest "ned-af-hylden" og ikke så meget
rådgivning. God service i forbindelse med leveringsproblemer.

Venligst

Henrik B

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 23-10-05 12:28

> [...]
> vare, de prøver at sælge, uden at have noget clue overhovedet, i stedet
> for bare at indrømme, at de ikke ved det, og dermed bevare

Sct. Pauls Foto (SPF) har jeg så absolut heller ikke gode erfaringer med.
Faktisk blev jeg så sur over deres behandling af mig at jeg for et par år
siden købte domænenavnet www.sctpaulsfoto.dk. Jeg har så skrevet min version
af hændelsesforløbet på omtalte side og andre har bidraget med flere
historier som også er at finde på siden. Jeg vil normalt betragte mig selv
som en rimelig tålmodig person, men her blev jeg virkeligt trådt over
tæerne, og det synes jeg at de skulle mærke.

Tak for de øvrige henvisninger. Jeg vil prøve mig lidt frem - det kan jo
nærmest kun gå fremad når jeg sammenligner med SPF.

Lars