Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nedrakning
Fra : Futte

Dato : 21-10-05 09:59

Nu må det være min tur til at få et billede rakket ned, god fornøjelse

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=190947

Mvh. Futte.

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 21-10-05 10:17

"Futte" <sigurdsigurdsson@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nu må det være min tur til at få et billede rakket ned, god fornøjelse
>
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=190947

Hej

Nu du selv siger det.

Hvad laver den udbrændte pæl i billedet, og er billedet ikke lige ordinært
nok, et ordinært motiv kan dog ofte bæres oppe af en knaldhamrende god
teknik, men den er ikke tilstede her.
Prøv næste gang at stille kameraet på + 1 blænde, så bliver billederne
mørkere, men lettere at arbejde med efterfølgende.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Futte

Dato : 21-10-05 11:11

> [...]
> Prøv næste gang at stille kameraet på + 1 blænde, så bliver billederne
> mørkere, men lettere at arbejde med efterfølgende.

Ordinært?- jo måske, dem skal der vel også være plads til.
Jeg har lagt et ekstra foto ud med en lidt anden beskæring.

Mvh. Futte.

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-10-05 12:12

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv næste gang at stille kameraet på + 1 blænde, så bliver billederne
> mørkere,

Nej, så bliver billederne lysere.

> men lettere at arbejde med efterfølgende.

Hvorfor?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 22-10-05 08:50

> [...]
>
> Prøv næste gang at stille kameraet på + 1 blænde, så bliver billederne
> mørkere, men lettere at arbejde med efterfølgende.

Jeg har skrevet en fejl, det er naturligvis - 1 blænde, for at gøre billedet
mørkere.

Sorry!!!

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-10-05 11:07

Futte wrote:

> Nu må det være min tur til at få et billede rakket ned, god fornøjelse
>
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=190947

Det er uskarpt, overbelyst og dårligt komponeret, så det er endnu et i
rækken af uinteressante og talentløse knipserier...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Futte

Dato : 21-10-05 11:14

> Det er uskarpt, overbelyst og dårligt komponeret, så det er endnu et i
> rækken af uinteressante og talentløse knipserier...

He he he, det anede mig, mange tak skal du have Niels.

Mvh. Futte.

Fra : Henrik Jensen

Dato : 21-10-05 11:56

> He he he, det anede mig, mange tak skal du have Niels.
>
> Mvh. Futte.

Hej Futte

Jeg har lige kastet mig over fotografering, og glæder mig over denne skønne
"hobby", som for nogen er mere end blot dét. Det forekommer mig du også er
nystartet, ret mig bare hvis jeg tager fejl.

Min erfaring er derfor begrænset, og alligevel tillader jeg mig at komme med
lidt af samme kritik som de andre. Kræet er lidt uskarpt, og pælen er svært
udbrændt, ligesom noget af halsen og hovedet er. Om det er interessant eller
ej synes jeg er op til den enkelte at vurdere. Om det er talentløs knipseri
eller ej, det rager mig en fjer. Du deler glæden ved at tage billeder med vi
andre.

Så hvis ikke andet, så kan du rakke ned på mine billeder, så skal jeg nok
rakke ned på dine . Lad kampen begynde

Venligst

Henrik

Fra : Futte

Dato : 21-10-05 12:17

> [...]
> "hobby", som for nogen er mere end blot dét. Det forekommer mig du også er
> nystartet, ret mig bare hvis jeg tager fejl.

Helt nystartet er jeg nu ikke, men jeg er ikke gået så højt op i det hidtil,
digitalfoto er noget mere følsomt end analog film med hensyn til belysning,
men det kommer vel med tiden, jeg må også have sparet sammen til noget bedre
glas, det jeg har kan bruges, men heller ikke ret meget mere.

> Så hvis ikke andet, så kan du rakke ned på mine billeder, så skal jeg nok
> rakke ned på dine . Lad kampen begynde

Ja det kan da være vi kan lære noget af hinanden.

Mvh. Futte.

Fra : Per

Dato : 21-10-05 22:04

> He he he, det anede mig, mange tak skal du have Niels.
>
> Mvh. Futte.
Denne gang har han nu ret...

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-10-05 23:00

Per wrote:

> Denne gang har han nu ret...

Tja... jeg har faktisk ikke oplevet, at nogen på saglig vis har kunnet
begrunde, at et billede som jeg har "stemplet" som et knipseri, i
virkelighedden er et godt billede.

Og jeg ved godt at der er en lalleglad tåbe, som mener han har det kald,
at han staks skal skrive noget pænt, sådan for at kompensere, hvis jeg
har givet negativ kritik til et billede, men ham ka' jeg ikke ta'
alvorligt...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 22-10-05 09:15

> [...]
> givet negativ kritik til et billede, men ham ka' jeg ikke ta' alvorligt...

Jeg går ud fra at det er mig du hentyder til

Selv om du ikke kan tage mig alvorligt, så kom jeg alligevel med i din
aftenbøn, skrevet her kl 23.59.

Hvorfor vil du kun diskutere billeder/fototeknik med de helt nye i gruppen,
og du gør det jo ikke for at give gode råd, men kun for at rakke dem ned,
for at sige det mildt.
Er du bange for at du kommer til kort over for nogle der ved bare lidt om
fotografi?

Jeg har tidligere giver et par af dine billeder en saglig seriøs kritik, med
forslag til forbedringer, dette blev honoreret med at du lukkede af for min
adgang til dine billeder, hvilken magt du besidder!
Men at du er en gammel mavesur særling, der er jeg totalt ligeglad med, du
skal bare ikke gylpe din galle ud over gruppens nye skribenter.
Jeg vil til en hver til forsvare dem, jeg husker nemlig tydeligt da jeg selv
søgte råd hos de "gamle" i fotoklubben for mange år siden. Aldrig har jeg i
klubben mødt så arrogant et menneske som du, som ville holde sin viden for
sig selv.
Jeg kommer i tvivl om, om din uddannelse er fake, for dine billeder bærer
absolut heller ikke præg af at være taget af en "fagfotograf".

Hvor mange gange skal du have at vide at dine billeder ikke er noget
særligt, før det trænger ind, og du kommer ned på jorden til os andre, så
kunne vi hygge os sammen?

Leif Langgaard
www.analogfoto.dk
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-10-05 17:01

> Hvor mange gange skal du have at vide at dine billeder ikke er noget
> særligt, før det trænger ind, og du kommer ned på jorden til os
> andre, så kunne vi hygge os sammen?

Hvor mange skal du have at vide, at vi andre er dødtrætte af dit
NRE-vendetta? Du er mindst lige så skræmmende for nytilkommende, som NRE er.
Har du overvejet at skrive til manden privat?

Jeg har ignoreret NRE i mange måneder nu, og ved du hvad - det fungerer
faktisk. Måske du skulle prøve det samme?

Fra : ksk

Dato : 22-10-05 19:09

> [...]
>
> Jeg har ignoreret NRE i mange måneder nu, og ved du hvad - det fungerer
> faktisk. Måske du skulle prøve det samme?

Nej vi er ej og lære at snakke for dig selv ... du er ikke for gode med din
nedlage kommentar tag at lære at snakke for dig selv JENS B og lad være tag
os til indtægt for din meningerne

P.S er dig de kald jens Betjent i en af marked grp ??? bare et spørgsmål

KsK

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-10-05 20:19

"ksk" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse

> P.S er dig de kald jens Betjent i en af marked grp ??? bare et
> spørgsmål

Jeg har dig stærkt mistænkt for at være for dum til at se, at mange kan have
samme navn på usenet uden det nødvendigvis er samme person. Dysleksi er vist
da ikke dit eneste handikap, hva'?

Fra : ksk

Dato : 23-10-05 00:54

> [...]
> have samme navn på usenet uden det nødvendigvis er samme person. Dysleksi
> er vist da ikke dit eneste handikap, hva'?

Ja men nu ha jeg ligsom check om emaill passe og vutip jeg kan linke kan
jeg ???
KsK

Fra : www.jkhansen.dk

Dato : 22-10-05 19:28

> Hvor mange skal du have at vide, at vi andre er dødtrætte af dit
> NRE-vendetta? Du er mindst lige så skræmmende for nytilkommende, som NRE
> er. Har du overvejet at skrive til manden privat?

Øh...du burde nok ikke skrive "VI"...

> Jeg har ignoreret NRE i mange måneder nu, og ved du hvad - det fungerer
> faktisk.

Nemlig, også her...men der er dog situationer hvor NRE's kommentarer ikke
bør stå uimodsagt.
--
MVH J K Hansen
www.jkhansen.dk

Fra : Henri Gath

Dato : 22-10-05 20:00

Nej, du er en autoritet...det kan man se på www.photogallery.dk...*ROTFL*

> [...]
> givet negativ kritik til et billede, men ham ka' jeg ikke ta' alvorligt...

Nej, det kan du vel ikke...
Det går mere og mere op for mig, at du faktisk er psykisk syg

Fra : Henri Gath

Dato : 22-10-05 19:59

Ja, det følger fint stilen fra www.photogallery.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 21-10-05 13:19

> Nu må det være min tur til at få et billede rakket ned, god fornøjelse
>
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=190947

Overbelyst og uskarpt!

Har du den i RAW kan du prøve at justere lidt på det, og give det en god
gang USM, men jeg tror ikke det er nok til at redde billedet... Det er jo
heller ikke noget "kompositoriskt vidunder" ;)

Brian

Fra : waal

Dato : 21-10-05 13:19

"Futte" <sigurdsigurdsson@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nu må det være min tur til at få et billede rakket ned, god fornøjelse

> [...]

Det er ikke nemt at styre den selvudløser

MIchael