Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Objektiv, flash og lys til hjemmestudio
Fra : Henrik Jensen

Dato : 20-10-05 21:56

Er der nogen der har gode løsninger til et relativt simpelt hjemmestudio?
Jeg har et Canon 350d med kit-linse og et Sigma 28-300. Jeg regner dog med
at købe Canon EF 50mm f:1,8, som har fået masser af gode ord med på vejen,
og som forhåbentlig er lysstærkt nok til gode indedørsskud.

Hvordan kan man lave lyssætning og er det en idé at købe en flash til dette
brug?

Evt. link til hjemmeside hvor nogen har lavet en lignende løsning. Det skal
ikke være noget "fancy", det skal gerne kunne flyttes og sættes op efter
behag, og skal bruges til modelfotografering som min datter er begyndt at
interessere sig en del for.

Jeg ser frem til at høre fra gruppen

- Henrik

Fra : Erik W.

Dato : 20-10-05 22:21

"Henrik Jensen" <marrone@STOPSPAMsol.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har gode løsninger til et relativt simpelt hjemmestudio?

Der findes mange muligheder for at lave et billigt studie. Du kan bruge
arbejdslamper som dog varmer meget og giver modellerne små pupiller. Du kan
bruge flash med forskellige softbox løsninger. Man kan eksempelvis med godt
resultat skyde flashen gennem en hvid paraply. Det kan give et rigtigt flot
catch-light i modellens øjne.Du kan også købe et billigt Walimex anlæg på
www.ebay.de . Selvom det ikke yder på højde med professionelle anlæg, så kan
det give de samme muligheder billigt, især med en lysstærk optik som
50/1.8'eren. Så slipper du for de hjemmeklampede løsninger.

> [...]
> behag, og skal bruges til modelfotografering som min datter er begyndt at

Prøv at søge i gruppen via google. det er et emne som har været oppe en del
gange sidste vinter.

http://kortlink.dk/google/24ux prøv at bruge forskellige søgeord som
passer til emnet.

Mvh Erik

Fra : Erik W.

Dato : 20-10-05 22:38

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at søge i gruppen via google. det er et emne som har været oppe en
del
> gange sidste vinter.

Det var især Lars Troels´ opsætning jeg havde i tankerne:
http://www.larstroels.dk/simpelt_hjemmestud.htm

Jeg bruger selv min Sigma 500 Super med off camera shoe og Stofen bouncer
eller en hvid gennemlysnings paraply.

Mvh Erik