Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 24-105L problemer / recall
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-10-05 20:36

Canon's nye 24-104L objektiv har problemer med flares, og der
er vist lavet recall i Norge, og den kan ikke længere købes i Japan.

Der er seriøse flare problemer, som det fremgår af denne tråd:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1029&message=15490949

her et par eksempler:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1029&message=15504831
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1029&message=15495644

Ikke engang et 500 kr digicam fra TDC butikken kan lave tilsvarende flare.

Fra : KNL DtP

Dato : 21-10-05 12:30

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en
meddelelse news:slrndlfsd2.1j8.povlhp@ip100.home.terminal.dk...

> Canon's nye 24-104L objektiv har problemer med flares, og der
> er vist lavet recall i Norge, og den kan ikke længere købes i Japan.

Hmmm - jeg havde ellers kig på denne som walk-around objektiv til et full
frame-dSLR (som der sikkert ikke bliver råd til) - som et lidt billigere
alternativ til Canon EF 24-70 f/2.8 L (9.000 kr. mod 7.800 kr. ).

Synes det kunne være fint med lidt ekstra tele i den lande ende af
zoomen, lavere vægt (950 g mod 640 g) og ImageStabilizer-funktionen, mod
ét blændetrin ringere lysstyrke og knap så god performance.

.... men hvis de linkede testbilleder er et fingerpræg om
billedkvaliteten, så kunne det måske være, at man skulle spare lidt flere
kroner sammen til 24-70'eren.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-10-05 13:14

"KNL DtP"
> [...]
>
> ... men hvis de linkede testbilleder er et fingerpræg om
> billedkvaliteten, så kunne det måske være, at man skulle spare lidt flere

Tjae du ku jo købe min 24-70/2,8 for 7.800.. -max-