Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bolt til kamara montage
Fra : Lars NC

Dato : 20-10-05 11:03

Jeg skal bruge en ca. 50mm bolt som passer til gevindet i et kamera.
Bolten skal bruges til at lave en fast opstilling i en kasse el. lign
Så vidt jeg kan se, er det jeg skal have fat på en bolt på ca. 6mm i
diameter og med en stigning på 1.25mm

Er der nogen der ved hvad gevind typen hedder og hvor man e.vt kan købe
bolte "i løs vægt"

MVH og på forhånd tak

Lars NC

Fra : Max

Dato : 20-10-05 11:15

Hej Lars

> Så vidt jeg kan se, er det jeg skal have fat på en bolt på ca. 6mm i
> diameter og med en stigning på 1.25mm

Nej, det er en 1/4" bolt.

> Er der nogen der ved hvad gevind typen hedder og hvor man e.vt kan købe
> bolte "i løs vægt"

Trælasten hvis du er heldig.

Mvh Max

Fra : ksk

Dato : 20-10-05 13:26

> Hej Lars

> Nej, det er en 1/4" bolt.

> Trælasten hvis du er heldig.
>
> Mvh Max

godt svaret MAX endlige et svare der kan bruges til noget
KsK

Fra : Max

Dato : 20-10-05 20:40

Hej KsK

> godt svaret MAX endlige et svare der kan bruges til noget

Mine svar kan altid bruges, det er bare ikke altid du kan lide dem :)

Mvh Max

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-10-05 10:19

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev

> Trælasten hvis du er heldig.

Så skal han være mere end almindelig Fætter Højben heldig...

Det er nærmest umuligt at opdrive tomme gevind i detailforretninger
medmindre man går til specialbutikker. En maskinforretning eller en
velassorteret Volvoforhandler har (måske) bolte i tommer.

Claus

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 22-10-05 11:05

> Det er nærmest umuligt at opdrive tomme gevind i detailforretninger
> medmindre man går til specialbutikker. En maskinforretning eller en
> velassorteret Volvoforhandler har (måske) bolte i tommer.

Hej

Skal man ikke over i de engelske Morris, Austin eller Rover, for at finde
rynker i tommer?

Leif Langgaard
www.analogfoto.dk
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Egon Stich

Dato : 22-10-05 13:43

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Skal man ikke over i de engelske Morris, Austin eller Rover, for at finde
> rynker i tommer?

> Leif Langgaard
> www.analogfoto.dk
> www.megapixels.dk (tom)

Rigtig mange mekanikere, der reparerer ældre biler, har Witworth bolte.
Ellers kan man jo selv skære et gevind.
Snitbakker findes stadig.

MVH
Egon

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 20-10-05 11:21

"Lars NC" <lars@bikeforce.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> diameter og med en stigning på 1.25mm
>
> Er der nogen der ved hvad gevind typen hedder og hvor man e.vt kan købe

Det er d et engelske 1/4 tommer gevind.

Der er faktisk noget, der hedder Århus Boltelager, hvid det da eksisterer
endnu.
Ellers er en lokal traktormekaniker et godt bud.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : bl

Dato : 20-10-05 11:30

> [...]
> diameter og med en stigning på 1.25mm
>
> Er der nogen der ved hvad gevind typen hedder og hvor man e.vt kan købe

Gevindet hedder 1/4" WG (Withworth) grovgevind. Fortæl hvordan bolten skal
se ud skal være og jeg sender en bolt til dig.
Du kan se gevindtabel her:
http://www.clou.dk/media/filebank/org/Gevindtabel_DK.pdf

Børge
Mail venligst til bl-dk(fjern)@post.tele.dk

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 20-10-05 11:09

> [...]
> diameter og med en stigning på 1.25mm
>
> Er der nogen der ved hvad gevind typen hedder og hvor man e.vt kan købe

Hej

Det er 1/4 tommers gevind, brug ikke 6mm.
Du må heller ikke spænde gevindet hårdt, da det let ryger ind i kamerahuset,
spænd det let, og brug så en kontramøtrik.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk