Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony DSC H1 - adaptor til 0.42 linse
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 20-10-05 08:55

Jeg har et Sony DSC H1 kamera, som fruen tog med på en tur til New York. Da
hun kom hjem havde hun købt en fiskeøjelinse i en fotoforretning og det var
jo sjovt nok. Sælgeren havde fortalt at der med kameaet fulgte en adaptor,
så linsen kunne passe, men det er ikke korrekt. I kassen herhjemme har jeg
godt nok fundet et par adaptorringe, men ingen der passer. Hun fik faktisk
linsen demonstreret på kameraet så en sådan adapter findes. Ved nogen hvor
jeg kan få en sådan adapterring fra. Jeg har søgt en del på Google, men ikke
fundet et sted, hvor jeg har kunne finde noget jeg kune bruge.

Kender nogen et sted hvor man kan finde en sådan adaptorring (enten på
nettet eller i forretning (Århus).

Jeg må med det samme sige at jeg ikke har så meget erfaring i hvordan man
angiver linsens diameter. Jeg har med en skydelære målt følgende:

Sony DSC H1 indre diameter: 55,0 mm
Linse ydre diameter: (45,8 mm), 53,7 mm (der er to gevindstørrelser)

mvh

Lars

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 20-10-05 08:58

PS. Her er et link til en lignende adapter:

http://tinyurl.com/976rg

Titanium 0.42X AF, model 2601T

Lars